apple-icon-114x114
بورسیه تحصیلی در ترکیه و شرایط دریافت این بورسیه

بورسیه تحصیلی در ترکیه و شرایط دریافت این بورسیه

زمان مطالعه : 3 دقیقه

در این مقاله با نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه و شرایط و هزینه‌های آن به طور کامل آشنا خواهید ‌شد. چنانچه مایل به کسب اطلاعات در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان هستید با موسسه آموزشی و مهاجرتی هما همراه باشید.

تیم حرفه‌ای موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با سال‌ها تجربه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا از این بورسیه‌ها در کشور ترکیه استفاده نمایید.

بورسیه تحصیلی در ترکیه

شهریه دانشگاه­های خصوصی ترکیه در مقاطع و رشته­‌های مختلف بالطبع متفاوت است. در سال 2023 شهریه دانشگاه در مقطع لیسانس بین 2.500 تا 10.000 دلار و در رشته­های پزشکی، دندان­پزشکی و داروسازی بین 10.000 تا 33.000 دلار بود. تحصیل در دانشگاه‌­های خصوصی ترکیه هزینه­‌های بالایی را در بردارد، اما این موضوع نباید سدی برای ادامه تحصیل دانشجویان باشد چرا که می‌­توان با داشتن اطلاعات در مورد بورسیه‌­های موجود، هزینه را مدیریت کرد و به تحصیل پرداخت.

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در تمامی مقاطع تحصیلی باید معدل بالای ۱۵ را دارا باشند تا بتوانند این نوع کمک هزینه را دریافت نمایند. دقت داشته باشید که معمولا دانشجویانی که معدل بالاتری نسبت به سایرین دارند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه خواهند داشت. با بررسی‌­های اخیر می­توان نتیجه گرفت که افراد با معدل بالای 18 شانس بسیار بالاتری برای دریافت بورسیه دارند.

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا باید مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را با شرایط داشتن معدل بالا، ارائه دهند.

همچنین در این مقطع، افراد باید مقالات ISI  خود را نیز ارائه کنند تا بتوانند بورسیه تحصیلی ترکیه را اخذ نمایند.

نحوه اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی

برای چک کردن بورسیه و شرایط بورسیه در دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید با مراجعه به سایت    www.turkiyeburslari.gov.tr    از این موضوع اطلاع کسب کنید. البته حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از ثبت‌نام در دانشگاه باید برای  بورسیه اقدام کنید.

نحوه اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی

انواع بورسیه و هزینه‌های تحت پوشش آن

بورسیه دولتی: این بورسیه در بین دانشجویان بین­المللی از محبوبیت بالایی برخوردار است. بورسیه دولتی شامل هزینه‌­های تحصیل، هزینه­‌های زندگی، یک بلیط رفت و برگشت (در ابتدای تحصیل و پایان تحصیل)، بیمه سلامت و یک سال شرکت در دوره زبان ترکی می­باشد. دوره درخواست این بورسیه هر سال در ژانویه باز می­شود و در اواسط فوریه پایان می‌­یابد.

بورسیه فول فاند: این بورسیه را می‌­توان کامل­ترین نوع بورسیه در ترکیه نامید که شامل بیشتر هزینه‌­های دانشجو از جمله هزینه­‌های درمانی و حمل و نقل می‌­شود. همچنین دانشجو می­تواند در یک دوره یک ساله زبان ترکی شرکت کند. به علاوه در بعضی از موارد کمک هزینه تحصیلی ماهانه به دانشجو تعلق می­‌گیرد که با توجه به مقطع تحصیلی به شرح زیر می­باشد:

  • کارشناسی 1700 لیر
  • کارشناسی ارشد 2400 لیر
  • دکتری 3000 لیر

 

بورسیه درصدی: در این بورسیه، متقاضیان با داشتن رزومه قوی مثل معدل بالا، تقدیرنامه، مدرک زبان و … می­توانند از دانشگاه درخواست بورسیه کنند. دانشگاه با توجه به رزومه فرد، از 20 تا 100 درصد بورسیه را به متقاضی اختصاص می­‌دهد.

 

Vanier CGS

شرایط سنی دریافت بورسیه

سن مناسب برای دریافت بورسیه از دانشگاه­های ترکیه به شرح زیر است:

  • کارشناسی زیر 21 سال
  • کارشناسی ارشد زیر 30 سال
  • دکتری زیر 35 سال
  • بورسیه تحقیقاتی زیر 45 سال

مدارک لازم برای دریافت بورسیه

برای دریافت بورسیه، متقاضی باید مدارک زیر را به صورت آنلاین در سیستم آپلود کند. در صورت تمایل می­‌توانید این کار را به متخصصان موسسه آموزشی و مهاجرتی هما بسپارید تا مراحل کسب بورسیه شما با دقت نظر بالا و به صورت تضمینی انجام‌ شود‌.

  • مدرک شناسایی معتبر مثل کارت شناسایی یا پاسپورت
  • ترجمه و اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • نتایج آزمون­های SAT ،GMAT ،GRE و … (در صورت نیاز دانشگاه مربوطه)
  • مدرک زبان TOEFL یا DELF  (در صورت نیاز دانشگاه مربوطه)
  • انگیزه نامه، پروپوزال برای موضوع مورد تحقیق و یا مقاله چاپ شده از تحقیقاتی که انجام داده­اید( فقط برای دوره دکتری)

دقت داشته باشید که بسیاری از رشته‌­ها در دانشگاه­های ترکیه، به زبان ترکی تدریس می‌­شوند اما برخی از دانشگاه­ها ممکن است رشته­‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه دهند که در این صورت داوطلبان باید مدرک زبان مورد تایید دانشگاه را داشته باشند.

سخن پایانی

ترکیه یکی از کشورهایی است که به دانشجویان بین­المللی بورسیه می­دهد تا به آن­ها فرصتی برای ادامه تحصیل به صورت رایگان ارائه کند. از آن­جایی که ترکیه از نظر بعد مسافت به ایران نزدیک است و هزینه­‌های زندگی نیز تا حدودی نزدیک به ایران می­باشد، افراد زیادی علاقه به ادامه تحصیل در این کشور دارند. موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه در کنار شما خواهد بود. کارشناسان این مجموعه آماده پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما عزیزان در این زمینه می‌باشند. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی که در پایین همین صفحه درج شده با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

تگ ها : بورسیه #بورسیه تحصیلی #تحصیل در ترکیه #ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی