apple-icon-114x114
آزمون GMAT و نکات مهم و ضروری این آزمون

آزمون GMAT و نکات مهم و ضروری این آزمون

آزمون (Test Admission Management General (MAT-G یک آزمون استانداردبرای ورود به برنامه های مدیریت عمومی می باشد.

آزمون GMAT برای دانشجویان و علاقه‌مندانی که قصد ورود به رشته‌هایی مانند تجارت یا مدیریت را دارند و تمایل دارند تا درکشورهایی مانند کانادا و آمریکا تحصیل کنند مناسب است. در این مطلب به بررسی این آزمون و نکات مهم و ضروری آن پرداخته‌ایم. با موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در این مطلب همراه باشید.

آزمون GMAT

آزمون GMAT  یک آزمون بین‌المللی است که اعتبار بالایی دارد و تا حدودی مشابه به آزمون‌های آیلتس و تافل است. هدف اصلی از برگزاری آزمون GMAT، ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌های عمومی در زمینه مدیریت است. این آزمون شامل بخش‌های مختلفی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. همچنین باید اضافه کرد که نتایج آزمون GMAT به مدارس تجارت و دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا توانمندی‌های شما در زمینه مدیریت را ارزیابی کرده و تصمیم بگیرند که آیا شما برای پذیرش در برنامه مورد نظر مناسب هستید یا خیر؛ پس اهمیت این آزمون برای تحصیل دراین رشته‌ها را نباید نادیده گرفت.

بخش های آزمون GMAT

آزمون MAT-G در چهار بخش اصلی برگزار می‌شود. این بخش‌ها عبارتند از:

تحلیل سوالات یا Analysis Question

این بخش برای ارزیابی توانایی شما در تحلیل و فهم سوال‌ها، شناسایی اطلاعات مهم و نیازمندی‌های سوال است. در این بخش می‌توانید از مهارت‌های خود در تجزیه و تحلیل و فهم متون مختلف استفاده کنید.

تفسیر داده‌ها یا Interpretation Data

در این بخش، توانایی شما در تفسیر و تحلیل داده‌ها، نمودارها، جداول و اطلاعات عددی را ارزیابی می‌کنند. شما باید بتوانید از اطلاعات داده شده برای استخراج اطلاعات مفید وارائه توصیف‌ها و نتیجه‌گیری‌های مناسب استفاده کنید.

حل مسئله یا Solving Problem

این بخش برای اندازه‌گیری توانایی شما در حل مسائل پیچیده و استفاده از تفکر تجربی و عمومی است. شما با مواجهه با سوالات چالش برانگیز، باید راه حل‌های منطقی و مبتنی بر داده‌های موجود را پیدا کنید.

مهارت‌های کمی و کیفی یا Skills Qualitative and Quantitative

دراین بخش، توانایی شما در حل مسائل ریاضی ساده و پیچیده، تفسیر اطلاعات کمی و کیفی، استنتاج‌های منطقی و تحلیل موارد مختلف را ارزیابی می‌کنند.

زمان آزمون GMAT و تعداد سوالات هر بخش، بسته به سازمانی که آزمون را برگزار می‌کند، متفاوت است.

برای شرکت در آزمون GMAT به چه مدارکی نیاز است؟

برای شرکت در آزمون GMAT شما به مدارک زیر نیاز دارید و الزامی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت‎‌نام آنلاین: شما باید ابتدا در سایت رسمی یا پلتفرمی که آزمون GMAT را برگزار می‌کند، ثبت‌نام کنید.
  • اهراز هویت شخصی: ممکن است نیاز به ارائه هویت شخصی مانند کپی شناسنامه یا پاسپورت داشته باشید.
  • ارائه تصویر: بعضی از سازمان‌ها ممکن است از شما بخواهند تصویر خود را بارگذاری کنید تا هویت شما را تأیید کنند.
  • ارائه مدارک تحصیلی: برای شرکت دراین آزمون باید اطلاعاتی درمورد تحصیلات، مدارک تحصیلی قبلی، رزومه تحصیلی و معدل تحصیلی را ارائه دهید.
  • تقاضای شرکت: بعضی سازمان‌ها ممکن است از شما بخواهند درخواست شرکت درآزمون GMAT را بنویسید و بیان کنید چرا به شرکت در این آزمون تمایل دارید و به چه مواردی درمورد مدیریت عمومی علاقه دارید.

توصیه می شود قبل از ثبت‌نام، با سازمانی که آزمون GMAT را برگزار می‌کند، تماس بگیرید و اطلاعات دقیق و جدید در مورد نیازمندی‌ها و مدارک مورد نیاز را از آن‌ها دریافت کنید. هرسازمان ممکن الزامات خاص خود را داشته باشد.
برای تسریع در انجام امور اداری وکسب نتیجه مطلوب با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چه افرادی در آزمون GMAT شرکت می‌کنند؟

عموما افرادی دراین آزمون شرکت می‌کنند که قصد ورود به رشته‌هایی مانند مدیریت عمومی و تجارت در دانشگاه‌ها را دارند. این رشته‌ها شامل دوره‌های معمول کارشناسی ارشد (MBA) و برنامه‌های مدیریت عمومی دیگر می‌شوند.
افرادی که در آزمون GMAT شرکت می‌کنند، ممکن است از زمینه‌های تحصیلی و شغلی مختلف باشند. برخی از این افراد ممکن است فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت، اقتصاد، حسابداری، بازرگانی و مهندسی باشند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است تجربه کاری در زمینه‌های مختلف داشته باشند و قصد داشته باشند مهارت‌های مدیریتی خود را توسعه دهند.
آزمون GMAT به افرادی که علاقه‌مند به مدیریت عمومی هستند و می‌خواهند مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در این زمینه ارتقا دهند، ارائه می‌شود. بسته به نیازهای دانشگاه‌ها و مدارس تجارت، شرکت در این آزمون ممکن است برای پذیرش در برنامه‌های تحصیلی مدیریتی الزامی باشد.

سخن پایانی

دراین مقاله درمورد آزمون GMAT و نکاتی که باید در مورد آن بدانید، صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد و به کمک آن اطلاعات خوبی را کسب کرده باشید.
موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با پشتوانه سال‌ها تجربه و کسب موفقیت در زمینه آزمون‌های مختلف آماده پاسخ‌گویی به سوالات شماست. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی در پایین این صفحه با کارشناسان مجرب موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در ارتباط باشید.

آزمون های toefel GRE  TIL G mat Tol C ielts dolingo

آزمون آیمت ایتالیا

اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا را دارید، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید. آزمون آیمت ایتالیا، راه ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. در این بخش، با آزمون آیمت ایتالیا آشنا می‌شویم و راهنمایی کاملی را برای داوطلبان ارائه می‌دهیم.

آزمون تومر در ترکیه و هر آنچه باید در مورد این آزمون بدانید

آزمون‌های تومر (TOMER) در ترکیه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل در پیشرفت تحصیلات تخصصی یا حرفه‌ای در این کشور می‌باشد. برای آمادگی و قبولی در این آزمون با کارشناسان حرفه‌ای موسسه آموزشی و مهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید.

آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی