apple-icon-114x114
اسکیل-ورکر-کانادا

اسکیل ورکر کانادا 2024

برنامه اسکیل ورکر کانادا یا نیروی کار ماهر دولت فدرال کانادا یکی از بهترین و ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی کانادا است که امکان دریافت اقامت دائم یا RR را در زمان کوتاه‌تری برای شما فراهم می‌کند. در برنامه اسکیل ورکر کانادا، به شما این امکان داده می‌شود که براساس توانایی‌های فردی و شخصی خود درخواست بدهید و در صورت موفق بودن پرونده شما؛ اقامت دائم کانادا را برای خود، همسر و فرزندان زیر 22 سالتان دریافت نمایید.

اسکیل ورکر کانادا تحت سیستم جامع اکسپرس اینتری بوده و بر این اساس، متقاضیان بایستی در دو مرحله جداگانه، موفق به کسب امتیاز لازم شوند تا بتوانند اجازه کار و اقامت در این کشور را دریافت نمایند. امتیازات بر اساس فاکتورهایی همچون سن پایین تر از 30 سال، سه سال سابقه کار در زمینه تخصصی، تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس، سطح زبان در حد ایلتس 7 الی 8 و یا تسلط بر زبان فرانسوی می‌تواند در کسب امتیاز برای شما بسیار موثر باشد.

طبق آخرین تغییرات دولت فدرال برای اسکیل ورکر کانادا از این پس تنها از آن دسته مشاغلی که دچار کمبود در کشور هستند، افراد انتخاب می‌شوند. اگر شما در این دسته از مشاغل هستید می‌توانید حتی با امتیاز کمتر شانس بیشتری برای دریافت دعوت نامه داشته باشید. این دسته از مشاغل در شاخه‌های درمان و سلامت، شاخه‌های فنی و مهندسی، شاخه کشاورزی و تغذیه و شاخه حمل و نقل می‌باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت است و در بین ایرانی‌ها روشی محبوب به شمار می‌رود. افراد پس از 3 سال اقامت دائم و پیوسته در کانادا می‌توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند.

متقاضیان برای دریافت اسکیل ورکر باید واجد شرایط باشند، مواردی مثل میزان تحصیلات، شرایط سنی، مدرک زبان، سابقه کار و پیشنهاد شغلی معتبر از تاثیرگذار‌ترین معیار‌ها برای این برنامه به شمار می‌روند. افراد برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا نیاز به تمکن مالی دارند که این مقدار برای هر نفر حدود 13 هزار دلار می باشد.

اسکیل ورکر کانادا نیز، یکی از شرایط در سهولت اخذ اقامت دائم کانادا است. به همین منظور موسسه هما این مقاله را برای آشنایی بیشتر شما با skill worker در کانادا تهیه کرده است.

 

.اسکیل-ورکر-کانادا
اسکیل-ورکر-کانادا

برای اقدام از طریق اسکیل ورکر کانادا، باید چه شرایطی داشته باشید؟

برای واجد شرایط بودن، باید حداقل‌هایی را داشته باشید که در ادامه با نکات طلایی گفته شده است:

شرط اول: سابقه کاری برای اسکیل ورکر

تجربه کاری در این برنامه، یعنی شما در یکی از شغل‌های دسته‌بندی NOC یعنی TEER0، TEER1، TEER2 و TEER3 کار کرده باشید. مشاغل این سه طبقه‌بندی در ادامه آمده است:

TEER0 شامل مشاغل مدیریتی (مدیران تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و مدیران مالی) است
TEER1 شامل مشاغلی است که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند (مهندسین نرم‌افزار، مشاوران مالی و غیره)
TEER2 شامل مشاغلی است که به دیپلم و حداقل 2 سال کارآموزی نیاز دارند (تکنسین شبکه‌های کامپیوتری و وب و غیره)
TEER3 شامل مشاغلی است که به دیپلم، حداکثر 2 سال کارآموزی و بیش از 6 ماه کارآموزی نیاز دارند (دستیاران دندان‌پزشکی، نانواها و غیره)

نکات طلایی سابقه کاری اسکیل ورکر

سابقه کاری شما باید:

-در 10 سال گذشته باشد
-با حقوق باشد
-حداقل یک سال باشد؛ (در شغلی که تمام‌وقت است؛ یعنی هفته‌ای ۳۰ ساعت در ۱۲ ماه که معادل ۱۵۶۰ ساعت است، کار کرده باشید). اگر شغلتان پاره‌وقت است؛ باید هفته‌ای ۱۵ ساعت در ۲۴ ماه که معادل ۱۵۶۰ ساعت شود، کار کرده باشید. دقت کنید برای شغل تمام‌‌وقت، اگر این مقدار ساعت در کمتر از ۱۲ ماه پر شود، باید بگذارید یک سال از روی آن بگذرد.

این مدت‌زمان برای ایرانی‌ها صدق نمی‌کند. آفیسر می‌داند که یک ایرانی در هفته، نهایت ۴۴ الی ۴۸ ساعت کار می‌کند (۷ ساعت و ۳۰ دقیقه در یک روز) بنابراین هر ایرانی را با توجه به شرایط کاری خودش می‌سنجد.

نکته: اگر فرد در دوران لیسانس شاغل باشد، این سابقه کاری برای او محاسبه نمی‌شود. سابقه کاری فرد، بعد از فارغ‌التحصیلی او از لیسانس در نظر گرفته می‌شود. البته این مورد برای مشاغل مربوط به دسته‌بندی TEER۰، TEER۱ و TEER۲ است. سابقه کار برای افرادی که مشاغلشان در دسته‌بندی TEER۳ قرار دارد، از همان ۱۸ سالگی حساب می‌شود.

نکته: امتیاز سابقه کاری آقایان ایرانی در دوران سربازی نیز حساب نمی‌شود. مثلا اگر فردی ۱۰ سال سابقه کاری دارد و ۲ سال آن در دوران سربازی او بوده، این دوسال جزو سابقه کاری او حساب نمی‌شود.

NOC انتخابی شما، یکسان باشد. NOC هر شخص بر اساس تحصیلات او انتخاب می‌شود.

برای بهره‌مندی از تجربه کاری ماهر، باید حداقل در یکی از سه گروه مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه ای و مشاغل فنی یا مشاغل ماهر قرار بگیرید. طبق این بخش باید بتوانید الزامات زیر را به اثبات برسانید:

 

برای پذیرفته شدن در برنامه اسکیل ورکر کانادا، باید در همان شغلی تجربه کاری داشته باشید که در درخواست مهاجرت خود از آن به عنوان شغل اصلی خود نام برده اید.

کاری که انجام می‌دهید را با دریافت دستمزد یا کمیسیون انجام داده باشید. کار آموزشی و کارهای داوطلبانه در این طرح مورد محاسبه قرار نمی گیرند.

برای واجد شرایط شدن در این طرح باید حداقل یک سال کار مداوم را در از طریق برنامه‌های مختلف انجام داده باشید. معادل ساعت این یکسال، 1560 ساعت کار در سال یا 30 ساعت کار در هر هفته است. این شامل کارهای پاره وقت، نیمه وقت و تمام وقتی می‌شود که در نهایت به 1560 ساعت کار در یک سال منجر شده باشد.
تجربه کارهای دانشجویی مداوم و با دستمزد هم می‌تواند باعث رعایت الزام به کار این بخش از برنامه اسکیل ورکر باشد.

شرط دوم: تحصیلات

شرط تحصیل بر پایه دو عامل مختلف در نظر گرفته می‌شود، اینکه شما در کانادا تحصیل کرده‌اید یا در خارج از این کشور. هر یک از این شروط، الزامات خاص خود را خواهند داشت.

اگر تحصیلات کانادایی دارید، باید دیپلم، مدرک لیسانس و یا فوق‌‎لیسانس را کسب کرده باشید. اما اگر مدرک تحصیلی‌تان را از خارج از کانادا دریافت کرده باشید باید حتما با سیستم ارزیابی مدارک تحصیلی (Educational Credential Assessment) یا ECA چک شود که مشخص شود معادل کدام مدرک کانادایی است.

برای مثال برای کسانی که در کانادا تحصیل کرده‌اند، شرط تحصیل شامل مدرک متوسطه یا دبیرستان و یا مدرک موسسه پس از متوسطه می‌شود. اما اگر جزو افرادی با تحصیلات خارجی محسوب شوید، باید موارد دیگری را رعایت کنید.

البته شرط تحصیل خارجی هم شامل دو حالت متوسطه و پس از متوسطه می‌شود با این تفاوت که مدرک مورد نظر، زیر نظر یک موسسه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا، معادل سازی می‌شود. در این مرحله صلاحیت مدرک شما بر اساس گواهی، دیپلم یا تکمیل درجه کانادایی مشخص خواهد شد.

شرط سوم:توانایی زبانی

همانطور که گفتیم، یکی از شرایط بررسی درخواست اسکیل ورکر کانادا، مهارت زبانی است. شما باید بتوانید مطابق با درخواست خود نمره قبولی آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد تایید کانادا را دریافت کنید.

این آزمون‌ها چهار مهارت نوشتن، خواندن، گوش کردن و صحبت کردن فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. هر یک از این چهار توانایی از یک حداقل نمره‌ای برخوردار هستند که می‌توانید برای اطلاع از آن، از طریق وکلای مهاجرتی هما مشاوره دریافت و از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

پس از انجام آزمون باید نتایج این تست را وارد نمایه اکسپرس اینتری کنید. توجه به این نکته ضروری است که هر آزمون زبانی چه در خود کانادا و چه در سطح بین المللی یک تاریخ انقضا مشخص دارد.

آزمون‌های زبان داخلی تا 2 سال پس از ارائه نتیجه موفقیت آمیز آزمون، معتبر خواهند بود. این یعنی اینکه شما باید زمانی که درخواست اسکیل ورکر خود را ارائه می‌دهید، از یک مدرک زبانی معتبر برخوردار باشید. در غیر این‌صورت لازم است دوباره آزمون را تکرار کنید. این شرط به دلیل این قرار داده شده است که شخص در صورتی که از مهارت‌های زبانی خود استفاده نکرده باشد، ممکن است با مشکل فراموشی درگیر شود و واجد شرایط توانایی زبانی نباشد.

شرط چهارم:توانایی مالی

با استفاده از هر یک از روش‌های مهاجرتی که اقدام به دریافت اقامت و تابعیت کانادا کنید؛ باید بتوانید توانایی مالی خود را با استفاده از دارایی‌های منقول و غیر منقول و با استفاده از وجوه بانکی مشخص کنید. این شرط شامل برنامه اسکیل ورکر کانادا یا همان کارگر ماهر فدرال هم می‌شود.

شما باید با استفاده از اسناد قابل پیگیری اثبات کنید که وجوه و سرمایه لازم برای اقامت و زندگی در کانادا و تحت پوشش قرار دادن افراد خانواده را دارا هستید.

البته این شرط در دو صورت نیازی به اثبات ندارد. در حالت اول شما بتوانید به طور قانونی در کانادا کار کنید و نشان دهید که می‌توانید از این طریق بودجه لازم برای اسکان و زندگی در کانادا را تامین کنید. در حالت دوم یک پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، که در این صورت هم اثبات وجوه و سرمایه ضروری نخواهد بود.

مراحل-درخواست-برنامه-اسکیل-ورکر-کانادا
مراحل درخواست برنامه اسکیل ورکر کانادا

مراحل درخواست برنامه اسکیل ورکر کانادا

مراحلی که برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا باید انجام شود در ادامه بررسی شده است:

مرحله اول اسکیل ورکر کانادا ؛ کسب حداقل امتیاز

برای رسیدن به مراحل بعدی خیلی مهم است که حتما ۶۷ از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید. امکان محاسبه آنلاین امتیاز اسکیل ورکر کانادا در سایت سازمان ICCRC موجود است.

مرحله دوم اسکیل ورکر کانادا؛ ساخت پروفایل

در ابتدا باید یک پروفایل اکسپرس انتری بسازید. در پروفایل سازی لازم نیست که مدرکی را آپلود کنید. فقط ادعا می‌کنید که برای مثال مدرک زبان آیلتس ۷ دارید و یا مدرک لیسانس دارید.

بعد از ساختن پروفایل وارد استخر امتیازات می‌شوید که در طی این مرحله متقاضیان بعد از ارزیابی می‌توانند ۱۲۰۰ امتیاز را از آن خود کنند. پروفایل‌های اکسپرس اینتری کانادا یک‌ساله است و اگر شخص در قرعه‌کشی انتخاب نشود، باید بعد از یک‌سال مجدد پروفایل بسازد.

نکته: در زمان پروفایل سازی به پاسپورتی نیاز است که حتما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد!

مرحله سوم اسکیل ورکر کانادا؛ دریافت دعوت‌نامه

بعد از دریافت دعوت‌نامه، مدارک تمام ادعاهایی که در پروفایل‌سازی داشتید را بارگذاری می‌کنید. دقت کنید نباید ادعای شما با مدارکی که قرار است آپلود کنید متفاوت باشد و اگر اینطور بود، تا ۵ سال نمی‌توانید مجدد اقدام کنید.

مرحله چهارم اسکیل ورکر کانادا؛ تکمیل معاینات پزشکی و سوابق

تمامی متقاضیان ویزای اسکیل ورکر کانادا باید حتما از طریق یک پزشک موردتایید اداره مهاجرت کانادا، معاینات پزشکی انجام دهند. همچنین باید در کشوری که از سن ۱۸ سالگی به‌مدت شش ماه زندگی کردید، گواهی عدم سوء‌پیشینه دریافت و ارائه کنید.

مرحله پنجم اسکیل ورکر کانادا؛ دریافت نامه انگشت‌نگاری (بایومتریک)

هزینه انجام بایومتریک برای هر نفر ۸۵ دلار است. انجام بایومتریک برای افراد بالای ۱۴ سال الزامی است.

مرحله ششم اسکیل ورکر کانادا؛ آماده شدن برای اقامت دائم در کانادا

بعد از اینکه پرونده توسط افسر مهاجرتی بررسی شد و او تصمیم گرفت که دعوت‌نامه به شما تعلق بگیرد، یک برگه تاییدیه یا مدرک تاییدیه اقامت دائم (COPR) برای شما ارسال می‌کند. این برگه را به‌صورت پی دی اف دانلود می‌کنید و همراه خود به مرز کانادا می‌برید. در مرز کانادا لیبل اقامت کانادا که به‌صورت دائم است را همراه با کارت به شما تحویل می‌دهند.

تفاوت اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

برای بیان تفاوت اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری (Express Entry)، بهتر است ابتدا تعریفی از سیستم اکسپرس اینتری ارائه دهیم. اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که از طریق آن می‌توان برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست داد. برای دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانید از طریق یکی از برنامه‌های فدرال اسکیل ورکر، تجربه کار کانادایی (CEC) و فدرال اسکیل ترید (FST) اقدام کنید.

هنگام ایجاد یک پروفایل اکسپرس اینتری به صورت آنلاین، از اطلاعاتی که وارد می‌کنید نه تنها برای تعیین امتیازات اکسپرس اینتری، بلکه برای تعیین صلاحیت یکی از این سه برنامه استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در این سیستم از شما سوال پرسیده خواهد شد، که چه میزان پول به کانادا می‌آورید؛ زیرا در برنامه اسکیل ورکر لازم است که برخی از متقاضیان بودجه کافی برای اسکان در کانادا، داشته باشند (ولی در سیستم تجربه کار کانادایی چنین الزامی وجود ندارد).

در اسکیل ورکر اگر شما بودجه کمتری از مبلغ مورد نیاز داشته باشید، فارغ از تحصیلات پیشرفته و مهارت‌های عالی زبان انگلیسی، واجد شرایط نخواهید بود. شما زمانی که حداقل برای یکی از برنامه‌های اقامت دائم شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید به اکسپرس اینتری وارد شوید. همانطور که در مثال بالا ذکر شد، درک تفاوت بین الزامات هر یک از برنامه‌ها و امتیازات اکسپرس اینتری بسیار مهم است.

علاوه بر نکات ذکر شده، اسکیل ورکر دارای سیستم امتیازات خاص خود است که با سیستم امتیازات اکسپرس اینتری متفاوت می‌باشد. فاکتورهایی مشابه در هر دو سیستم موجود می‌باشد، اما در نحوه امتیاز دهی در هر یک، تفاوت‌های مهمی وجود دارد. در کلاس اسکیل ورکر، حداقل 67 امتیاز برای واجد شرایط بودن لازم است و در صورتی که این امتیاز را کسب کنید وارد استخر اکسپرس اینتری می‌شوید.

در مرحله استخر (Pool) بر اساس امتیازات اکسپرس اینتری امتیاز می‌گیرید. برای اکسپرس اینتری هیچ حداقل امتیازی برای صلاحیت وجود ندارد، بلکه افراد با بالاترین امتیاز برای زندگی در کانادا دعوت می‌شوند و هر بار که دعوت نامه‌ها ارسال می‌شود حداقل امتیاز متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. پس از دریافت دعوت نامه می‌توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:
02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : اسکیل ورکر کانادا #اکسپرس اینتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی