apple-icon-114x114
تمکن-مالی-موردنیاز-سفارت-فرانسه

تمکن مالی موردنیاز سفارت فرانسه

توانایی مالی لازم برای سفر و اقامت در خارج از کشور،بایستی با استاندارد‌ها و هزینه‌های زندگی کشور میزبان مطابقت داشته باشد. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، یکی از اسناد و مدارکی که لازم است به سفارت ارائه دهید، گواهی تمکن مالی سفارت فرانسه و گردش حساب بانکی است. کشور فرانسه از این طریق می‌خواهد شما ثابت کنید که مبلغ موردنیاز برای زندگی و اقامت در فرانسه را در حساب خود دارید؛ یا ماهانه مبلغ موردنیاز به حساب شما واریز می‌شود.

دلیل ارائه گواهی تمکن مالی جهت اخذ ویزای فرانسه این است که فرد مهاجر در کشور میزبان در صورت بیکار بودن از پس خرج و مخارج زندگی بربیاید. به نحوی ارائه تمکن مالی، تضمین می‌کند که فرد متقاضی برای تأمین نیازهای زندگی، مرتکب جرم و جنایت نخواهد شد.

تمکن مالی سفارت فرانسه چقدر است؟

حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای فرانسه تقریباً ۲۰۰ میلیون است، به‌علاوه گردش مالی ۶ ماه آخر. گردش مالی حساب شما باید موردتایید سفارت فرانسه باشد. در صورت نداشتن این مبلغ در حساب خود، فرد برای اخذ ویزا باید ثابت کند که درآمد ماهیانه مورد نظر سفارت فرانسه را دارد. این درآمد، ۳,۰۰۰ یورو در هرماه است که درصورت همراهی همسر و فرزندان از طریق دریافت ویزای همراه فرانسه، به ازای همسر ۱,۴۰۰ یورو و به ازای هر فرزند ۷۵۰ یورو باید به آن اضافه شود.

یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه، داشتن تمکن مالی است. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه هستند به‌منظور اخذ ویزای تحصیلی، باید گواهی تمکن مالی را به همراه سایر مدارک موردنیاز به سفارت ارائه دهند. متقاضی باید ثابت نماید که می‌تواند مبلغی حدود ۶۱۵ یورو را در هرماه برای سال اول تحصیل خودپرداخت کند؛ بنابراین در یک سال که ۱۲ ماه است مبلغی معادل ۷,۳۸۰ یورو بایستی در حساب بانکی دانشجو وجود داشته باشد.

میزان تمکن مالی برای فرد متقاضی تحصیل در فرانسه حداقل ۹,۰۰۰ یورو به‌علاوه هزینه­ یک سال شهریه‌ موسسه‌­ درحال تحصیل است. در صورت داشتن فرزند، مدرک تمکن مالی برای فرزند زیر ۱۸ سال نیز موردنیاز است.

درصورتی‌که متقاضی، بورسیه تحصیلی داشته باشد، بایستی گواهی ارائه دهد مبنی‌بر اینکه سازمان مربوطه توانایی پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در فرانسه را دارد. همچنین درصورتی‌که متقاضی پشتیبان مالی دارد، باید مدارکی از این قبیل را به سفارت ارائه نماید: مدارک شناسایی پشتیبان مالی، مدارک استخدام و پرینت گردش حساب سه‌ماهه آخر حساب بانکی پشتیبان، رسید مربوط به پرداخت آخرین مالیات و مدارکی که ارتباط متقاضی با پشتیبان مالی را ثابت کند.

راههای اثبات تمکن مالی فرانسه

برای اثبات تمکن مالی و گرفتن ویزا از این طریق روش‌های متفاوتی وجود دارد. این نکته نیز باید قابل‌توجه قرار بگیرد که منابع درآمدی از یک محل و یا چند محل می‌تواند تأمین گردد؛ اما مجموع مبلغ دریافتی از منابع درآمدی برای اخذ ویزای تمکن مالی بایستی به مبالغ ذکرشده در فوق برسد. به‌طورکلی برای اثبات تمکن مالی موردنیاز سفارت فرانسه می‌توان از این موارد استفاده کرد:

سپرده بانکی
سند ملکی
سهام شرکت‌ها، مؤسسات و کارخانه‌ها
حقوق بازنشستگی
پول نقد
فیش حقوقی
اثبات اشتغال
سند پشتیبانی برای تأیید آمادگی اسپانسر برای پوشش هزینه در طول اقامت
گواهی اقامت پیش‌پرداخت
سندی در مورد اسکان خصوصی
اثبات حمل‌ونقل پیش‌پرداخت

تمکن-مالی-برای-پذیرش-تحصیلی-در-فرانسه
تمکن مالی برای ویزای تحصیلی در فرانسه

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فرانسه

میزان تمکن مالی برای ویزای فرانسه ،جهت دریافت ویزای تحصیلی به رشته و حتی شهر انتخابی متقاضی وابسته است، اما به صورت عمومی حداقل مبلغ قابل قبول برای تمکن مالی تحصیلی ماهیانه حدود 615 یورو در سال اول تحصیلی است.
به عبارتی برا سال اول باید 7380 یورو در نظر گرفت.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی فرانسه

میزان تمکن مالی برای ویزای فرانسه در نوع توریستی، مقدار زیادی بستگی به برنامه سفر و اینکه چه مدت قرار است در فرانسه اقامت داشته باشید، دارد.
مدرک تمکن مالی لازم برای این ویزا می‌ تواند به‌صورت گواهی دریافت کمک ‌هزینه و حتی یک صورت‌ حساب بانکی که گردش مالی 3 ماه اخیر را نشان می‌ دهد، باشد.

متقاضیان این نوع ویزا نیز لازم است مدارکی را تحویل سفارت دهند ازجمله: مدرکی مبتنی‌بر اینکه در صورت برنامه‌ریزی برای اقامت طولانی، توانایی مالی برای پوشش کل هزینه‌های اقامت خود در فرانسه را دارا هستند. این مدرک تمکن مالی می‌تواند به‌صورت گواهی دریافت کمک‌هزینه و یا یک صورت‌حساب بانکی باشد که گردش مالی سه ماه گذشته را پوشش می‌دهد.

ازجمله دلایل اصلی که سفارت فرانسه در بعضی‌اوقات از دادن ویزا امتناع می‌کند همین موارد عدم ارائه صورت‌های مالی و نداشتن مدرکی مبنی بر وجود وجوه برای مدت اقامت در منطقه شینگن و برای بازگشت به کشور خود، است.

بهتر است بدانید که جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه نیازی به مصاحبه با آفیسر نبوده و تنها لازم است برای تحویل مدارک و نیز انگشت ‌نگاری به سفارت فرانسه مراجعه شود.
از آنجایی که جواب ویزای توریستی فرانسه ۲۱ روز کاری بعد اعلام می‌ شود، برای دریافت این ویزا باید بین ۱ تا ۳ ماه قبل از تاریخ سفر اقدام کرد.

میزان تمکن مالی برای ویزای استارت آپ فرانسه

دولت فرانسه قصد دارد با یک ابتکار بلندپروازانه و راه‌اندازی یک مرکز فوق مدرن، این کشور را به مقصدی جذاب‌تر برای جذب استعدادهای بین‌المللی فناوری تبدیل کند. اکوسیستم فناوری فرانسه یکی از مدرن‌ترین و پویاترین‌ها در اروپا و جهان است و افراد زیادی برای تبدیل کردن ایده‌های فناورانه خود به عمل دنبال مهاجرت به فرانسه هستند.

این کشور ویزاهایی را در اختیار این‌گونه مهاجران قرار می‌دهد که به ویزای استارت آپ معروف‌اند. این ویزاها به افرادی که دارای ایده‌های نو و خلاقانه برای راه‌اندازی و خلق یک کسب‌وکار هستند تعلق می‌گیرد. به‌صورت کلی می‌توان گفت دریافت ویزای استارت آپ فرانسه کم‌هزینه‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور است که بدون نیاز به مدرک زبان قابل انجام است. با ویزای استارت آپ، برای متقاضی اصلی و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال او اقامت ۴ ساله این کشور در مدت‌زمان کوتاهی اخذ می‌شود.

راه اندازی استارت آپ یکی از راه های مناسب و البته پر هزینه برای مهاجرت به فرانسه است.
حداقل مبلغ لازم به عنوان تمکن مالی در حساب بانکی متقاضی در کشور مبدا 19000 یورو (سالیانه) است.
شما به‌عنوان بنیان‌گذار یک استارتاپ در فرانسه، ابتدا باید یک طرح کسب‌وکار کامل و قابل دفاع مبتنی‌بر الگوهای فرانسوی داشته باشید. این طرح بایستی توسط یکی از شتاب‌دهنده‌های فرانسوی تأیید شود. همچنین شما باید نشان دهید که به میزان ۱۸,۵۰۰ یورو تمکن مالی در یکی از بانک‌های ایران را دارید. تا از این طریق مشخص شود، شما هزینه‌های اولیه زندگی‌تان را خواهید داشت.

تمکن-مالی-برای-ویزای-خود-اشتغالی-فرانسه
تمکن مالی برای ویزای خود اشتغالی فرانسه

میزان تمکن مالی برای ویزای خود اشتغالی فرانسه

اگر کسی تمایل به شروع کسب‌وکار در کشور فرانسه داشته باشد، درصورتی‌که ساکن اتحادیه اروپا نباشد به یک مجوز برای اقامت در کشور فرانسه نیاز دارد و باید از سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور مبدأ درخواست ویزا بدهد.

راه‌اندازی یک مغازه و یا شرکت کوچک در فرانسه امکان‌پذیر است ولی ابتدا باید حساب‌های مالی و پرداخت‌های مالیاتی فرد بررسی شود و در صورت نداشتن مشکلی در این زمینه می‌تواند به ادامه کار بپردازد.

به‌طورکلی اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کنید، باید بتوانید قابلیت اقتصادی پروژه خود را نشان دهید. یا اگر خواستار آن هستید که در یک شغل آزاد و یا در فعالیتی که قبلاً ایجاد شده است کار کنید، باید ثابت کنید که منابع مالی کافی دارید که معادل حداقل دستمزد قانونی در فرانسه برای یک کارگر تمام‌وقت است.

اگر قصد مهاجرت به فرانسه را از طریق ویزای خود اشتغالی در این کشور دارید، باید حداقل تمکن مالی 30000 یورو را داشته باشید.
این مبلغ برای تزریق سرمایه به پروژه های موجود در فرانسه و راه اندازی کار است و نباید در حساب شخصی متقاضی سیو شود.

تمکن مالی موردنیاز سفارت فرانسه برای ویزای همراه

مهاجران به فرانسه و سایر کشورهای مهاجرپذیر تحت شرایطی برای متقاضیان ویزای همراه صادر می‌کنند که با استفاده از این ویزا فرد می‌تواند خانواده خود که واجد برخی شرایط هستند را به فرانسه بیاورد. اما برای اخذ این ویزا همچون سایر ویزاها شروطی وجود دارد ازجمله مهم‌ترین آن‌ها شرط تمکن مالی متقاضی اصلی است. به این صورت که فرد باید توان اداره مالی خانواده خود یا همراهان خود را داشته باشد.

علاوه‌‌بر مدرک تمکن مالی موردنیاز برای فرد متقاضی، مدرک تمکن مالی به‌اضافه گردش حساب برای شخص متقاضی ویزای همراه نیز لازم است (حداقل ۴,۵۰۰ یورو).

برای مثال اگر شخصی برای همسر خود ویزای همراه دریافت کرده باید توانایی تأمین هزینه‌های خود و همسر خود را طبق قوانین فرانسه داشته باشد و یا همسر فرد، مدارکی ارائه دهد که خودش می‌تواند از پس هزینه‌های خودش بربیاید.

به‌طورکلی برای اثبات تمکن مالی، فرد اصلی باید مدارک حساب بانکی خود را ارائه دهد. به این‌گونه که بایستی به ازای خودش ۴۰ هزار یورو و به ازای همسر ۲۰ هزار یورو و به ازای هر یک از فرزندان زیر ۱۸ سال ۱۰ هزار یورو در حساب خود موجودی داشته باشد.

به‌عنوان جایگزینی برای موجودی حساب بالا فرد می‌تواند مدارکی مبنی بر، داشتن حداقل مبلغ ۳,۰۰۰ یورو درآمد غیر شغلی و ثابت ماهیانه برای خودش، مبلغ ۱,۴۰۰ یورو برای همسرش و ۷۵۰ یورو برای هر یک از فرزندان ارائه کند.

نکات مهم درباره گواهی تمکن مالی برای ارائه به سفارت

میزان گواهی تمکن مالی باید با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی شده برای یک سال تحصیل یا زندگی فرد متقاضی تنظیم شود. به عبارت دیگر، این مبلغ باید متناسب با هزینه‌هایی چون شهریه تحصیلی، اجاره مسکن، هزینه‌های رفت و آمد و سایر هزینه‌های متغیر باشد.

تلاش کنید مبلغ مورد نظر را حداقل ۶ ماه پیش از اقدام به درخواست، در حساب بانکی خود نگه دارید و پس از این مدت، اقدام به درخواست گواهی تمکن مالی کنید.

توصیه می‌شود که میزان پول موجود در حساب شما کمی بیشتر از مبلغ درخواستی توسط سفارت یا دانشگاه باشد. البته، این اختلاف نباید به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از میزان تعیین شده باشد.

نکات تکمیلی درباره گواهی تمکن مالی برای ارائه به سفارت

اجازه دهید مبلغ مورد نظر تا زمان تعیین وضعیت ویزای شما در حسابتان باقی بماند.

معمولاً گواهی تمکن مالی تا حداکثر شش ماه اعتبار دارد. این مدت اعتبار ممکن است بسته به سیاست‌ها و الزامات مختلف، از کشور به کشور یا از دانشگاه به دانشگاه متغیر باشد. برای اطمینان از درستی اطلاعات، به وب‌سایت مربوطه یا مراجع معتبر کشور یا دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده‌اند، اغلب از ارائه گواهی تمکن مالی معاف می‌شوند. مبلغ بورسیه تحصیلی معمولاً به عنوان اثبات کافی برای تمکن مالی در نظر گرفته می‌شود و نیازی به ارائه گواهی دیگر نخواهد بود.

توصیه می‌شود که گواهی تمکن مالی خود را از یک بانک شناخته شده و معتبر اخذ کنید. این کار اطمینان از قبولی مدارک توسط مقامات مربوطه و دسترسی به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد برای سفارت یا دانشگاه مورد نظر را ایجاد می‌کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با مشاورین متخصص مرکز مهاجرتی هما تماس بگیرید و یا به صفحه اینستاگرام موسسه هما مجموعه مراجعه فرمایید و از خدمات مشاوره این موسسه بهره‌مند شوید. این گزینه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیمات مربوط به مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را بگیرید.

 

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

homaic.com

تگ ها : تحصیل پزشکی فرانسه #تمکن مالی برای پذیرش تحصیلی در فرانسه #گواهی تمکن مالی برای ارائه به سفارت #معرفی دانشگاههای فرانسه #نکات مهم درباره گواهی تمکن مالی برای ارائه به سفارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی