apple-icon-114x114
جاب-آفر-قطر

جاب آفر قطر 2024

جاب آفر قطر یا پیشنهاد شغلی قطر، یک سند رسمی است که توسط یک کارفرمای قطری صادر می‌شود و به یک فرد غیرقطری اجازه می‌دهد تا در قطر مشغول به کار شود. این سند شامل اطلاعات کلیدی مانند نام و اطلاعات تماس کارفرما، موقعیت شغلی، حقوق و مزایا، مدت قرارداد و سایر شرایط کار است.

برای دریافت جاب آفر قطر، ابتدا باید یک موقعیت شغلی مناسب در قطر پیدا کنید. این کار را می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی، شرکت‌های استخدام در قطر یا ارتباطات شخصی انجام دهید. پس از اینکه یک موقعیت شغلی مناسب را پیدا کردید، باید رزومه و مدارک تحصیلی و کاری خود را به کارفرما ارسال کنید. اگر کارفرما از مهارت‌ها و تجربه شما راضی باشد، به شما جاب آفر خواهد داد.‌

افراد بسیاری در سراسر دنیا برای سفر و مهاجرت به دیگر مناطق دنیا دلایل خود را دارند.تعدادی از آن‌ها به دنبال اشتغال و یا حتی سرمایه‌گذاری و انجام کارهای اقتصادی در دیگر کشورها هستند. در برخی از مناطق وضعیت اشتغال و میزان حقوق و درآمد بسیار مناسب‌تر از کشور مبدأ است.

در بین کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و بخش جنوب غربی قاره‌ی آسیا، قطر در گروه مناطق مهاجرپذیر می‌باشد. بنابراین سالانه افراد زیادی از کشورهای گوناگون برای کار و فعالیت های مختلف به قطر مهاجرت می‌کنند.

درواقع قطر کشور نوپایی محسوب می‌شود و از این رو کسب و کارهای زیادی در این کشور به تازگی آغاز به کار کرده‌اند. وجود کسب و کار‌های جدید در این کشور باعث افزایش نیاز به منابع انسانی می‌شود.

افراد متقاضی مهاجرت به کشور قطر در ابتدا باید با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنند. در این مقاله، حوزه‌ی مهاجرت کاری قطر را به صورت کامل و مفصل مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاب آفر قطر با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی هما در تماس باشید.

دلایل-انتخاب-کشور-قطر-برای-کار
دلایل انتخاب کشور قطر برای کار

دلایل انتخاب کشور قطر برای کار

از مهم‌ترین دلایل افراد برای انتخاب این کشور برای کار می‌توان به بالا بودن سطح حقوق و درآمد در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی، مالیات بسیار کم و در حد ناچیز، بالا بودن سطح استانداردهای زندگی و شرایط مناسب کاری برای افراد خارجی اشاره کرد. هرچند بزرگترین دلیل سرازیر شدن افراد خارجی جویای کار در قطر، پایین بودن نرخ بیکاری است.

در سال 2018 نرخ بیکاری این کشور به طرز غیر قابل باوری به 0.10 درصد رسید، به این معنی که از هر هزار نفر در کشور قطر فقط یک نفر بیکار است. کشور قطر در زمان‌های دور جمعیت بسیار کمی داشت، اما به واسطه رونق اقتصادی افراد خارجی جویای کار برای درآمد و حقوق بالا به این کشور سرازیر شدند. در حال حاضر بیش‌تر از نیمی از جمعیت این کشور ثروتمند از کشورهای مصر، اردن، پاکستان، سریلانکا، بنگلادش و ایران است.

انواع ویزای کاری قطر

در ابتدای اعزام فوری نیروی کار به قطر و ارائه ویزای کاری به کارگران بین‌المللی، اجازه حضور کوتاه‌مدت در حد ۷۲ ساعت به آنان داده می‌شود. پس از احراز هویت و تائید کارفرما جهت حضور آنان به خاک قطر، ویزای تجاری یک الی سه‌ماهه صادر می‌شود. ویزاهای کاری در کشور قطر به سه قسمت تقسیم می‌شوند:

ویزای تجاری: سازمان‌های مورد تائید دولت قطر، جهت اقامت کوتاه‌مدت کارکنان خود در این کشور اقدام به دریافت ویزای تجاری می‌کنند.
ویزای کسب‌وکار: این ویزا برای مهاجران در جستجوی کسب‌وکار بوده و از دو هفته تا یک ماه قابل تمدید است.
ویزای کار: این نوع ویزا صرفاً با درخواست کارفرمای قطری جهت اعزام فوری نیروی کار به قطر صادرشده و نیازمند پیشنهاد کاری است. این نوع ویزا از یک تا سه ماه اعتبار برخوردار است.

میزان حقوق کار در قطر چه میزان است؟

حقوق کار در قطر نیز به مانند سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس بسیار بالا است. اما در این کشور با توجه به قوانین مختلفی که وجود دارد میزان درآمد،کمی بهتر از سایر کشور‌ها است. به عنوان مثال همانطور که گفته شد در این کشور ماهانه باید هزینه‌ی بسیار کمی را باید برای مالیات کنار بگذارید.

همچنین در برخی از مشاغل دارای بسته‌های پاداش نیز هستند که این موضوع نیز می‌تواند حقوق کار در قطر را نیز افزایش دهد. بسته‌های پاداش، شامل کمک مالی برای خرید مسکن، خودرو و… می‌شود.

به طور کلی دستمزد‌ها در قطر از 1200 ریال قطر آغاز شده و تا حدود 87000 ریال می‌رسد. بر این اساس باید گفت که یک کارگر ساده در این کشور بیش از 10 میلیون تومان در ماه درآمد دارد.

امروزه آگهی‌های زیادی در مورد استخدام کارگر ساده در قطر به چشم می‌خورد، توصیه می‌شود که اگر در کاری سررشته ندارید می‌توانید به عنوان کارگر ساده به قطر سفر کنید و درآمد قابل ملاحظه‌ای را به دست آورید. اما اگر در کار یا رشته‌ای مهارت داشته باشید، حقوقتان افزایش بسیار زیادی خواهد داشت.

مزایای جاب آفر قطر

یکی از مهم ترین مزایای اخذ مجوز کار (جاب آفر قطر)،این است که اتباع خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند، می توانند از خانواده خود (همسر و فرزندان) بخواهند که به او در قطر ملحق شوند. البته بر اساس قوانین سختی که در سال های اخیر در این مورد وضع شده است؛ اتباع خارجی مشغول به کار در قطر برای همراهی و پیوستن خانواده در قطر باید توانایی تامین هزینه‌های جداگانه هر یک از اعضای خانواده خود در مدت زمان زندگی در قطر را اثبات کند.

در واقع باید تمکن مالی ماهانه به ازای هر عضو خانواده را به اداره مهاجرت قطر نشان دهد. از دیگر مزایای دریافت مجوز کار می‌توان به برخورداری از خدمات اجتماعی، امکان اجاره مسکن و درخواست دریافت وام اشاره کرد.

شرایط-اخذ-ویزای-کار-(جاب-آفر-قطر)
شرایط اخذ ویزای کار (جاب آفر قطر)

شرایط اخذ ویزای کار (جاب آفر قطر)

به منظور اخذ مجوز کار (جاب آفر قطر) ،افراد باید از طرف کارفرماهای قطری دعوت نامه دریافت کنند. بدین منظور متقاضیان باید رزومه و سوابق کاری خود را برای شرکت‌های کاریابی قطری ارسال کنند. در صورتی که کارفرمای قطری با کار متقاضی موافقت کند، بایستی برای ویزا و مجوز کار متقاضی اقدامات لازم را انجام دهد.

این ویزای کاری در مرحله اول تا مدت 1 سال معتبر است؛ در صورتی که کارفرمای قطری از کار متقاضی رضایت داشته باشد، این ویزا به صورت سالانه تمدید می شود.ساعات کاری برای متقاضیان کار در قطر هفته ای 40 تا 48 ساعت است. علاوه بر این متقاضیان می توانند به صورت اضافه کاری نیز به کار بپردازند. کارکنان کشور قطر هیچ گونه مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند. متوسط حقوق و دستمزد کارکنان در قطر ماهانه 5000 دلار است که نسبت به حقوق و دستمزد کشورهای اروپایی بیشتر است.

لیست مشاغل مورد نیاز برای جاب آفر قطر

لیست مشاغل مورد نیاز برای جاب آفر قطر را به همراه میزان حقوق دریافتی‌شان می‌توانید در جدول زیر ببینید.

شغل میانگین میزان حقوق ماهانه به ریال قطر
مدیر هتل ۲۸,۱۰۰ ریال قطر
مدیر منابع انسانی ۱۴,۸۰۰ ریال قطر
تبلیغات (Advertising) ۱۴,۸۰۰ ریال قطر
فروش/ بازاریابی (Marketing) ۱۷,۶۰۰ ریال قطر
مدیر روابط عمومی ۱۵,۸۰۰ ریال قطر
ساخت و ساز ۹,۲۳۰ ریال قطر
مهندس ساخت و ساز ۱۲,۲۰۰ ریال قطر
بانکداری ۱۷,۰۰۰ ریال قطر
فناوری اطلاعات ۱۵,۷۰۰ ریال قطر
املاک و مستغلات ۱۷,۸۰۰ ریال قطر
حسابدار ۱۰,۴۰۰ ریال قطر

لیست مشاغل مورد نیاز برای کار در قطر به همراه میزان حقوق

چگونه می‌توان ویزای جاب آفر قطر را دریافت کرد؟

برای مهاجرت به قطر از طریق ویزای جاب آفر قطر باید از سمت یک کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کرده سپس برای اخذ ویزای خود اقدام کنید. اما پیشنهاد کاری از سوی کارفرما به تنهایی کافی نیست. بلکه فرد باید شرایط زیر را برای اخذ ویزای کار در قطر داشته باشد.

در ابتدا باید به دولت قطر ثابت شود که فردی برای این سمت شغلی در قطر وجود ندارد.فرد باید دارای مجوز اقامت باشد تا بتواند در این کشور کار کند.
فرد نباید هیچگونه سابقه کیفری داشته باشد و باید تمام قوانین کشور را نیز رعایت کند.معمولا افراد بعد از آن که مراحل بالا را گذراندند، به مدت دو سال ویزای کار در قطر را دریافت می‌کنند. اما در برخی از مواقع این مدت به 6 ماه کاهش می‌یابد.

مدارک-ضروری-برای-گرفتن-جاب-آفر-قطر
مدارک ضروری برای گرفتن جاب آفر قطر

مدارک ضروری برای گرفتن جاب آفر قطر

نامه پیشنهادی در زمینه کار از جانب کارفرمای خارجی

قولنامه و قرارداد کاری که با کارفرما برای جاب آفر قطر بسته شده است.

نسخه اصل و ترجمه شده مدارک دوران تحصیل و کارنامه ها

تاییدیه و گواهی نداشتن سوء سابقه

برگه ویزای کامل شده

ویزا با داشتن تاریخ انقضا تا حد امکان 1 ساله

 

 

سخن پایانی
شرایط اخذ ویزای کاری و اعزام فوری نیروی کار به قطر، از جمله موضوعات موردعلاقه مهاجران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. تجربه گرفتن انواع ویزاهای کاری و تقابل با کارفرمایان قطری، قوانین کار، مهاجرت و جستجو پیرامون فراوانی کار و مشاغل پردرآمد از جمله نکات مهم و ضروری هستند که به هنگام اقدام باید به آن‌ها توجه کرد.

موسسه مهاجرتی هما، یکی از بهترین مؤسسات مهاجرتی خواهد بود که علاوه بر امکان گرفتن انواع ویزاهای مهاجرتی و کاری قطر، در زمینه اعزام فوری نیروی کار اطلاعات بسیار خوب، ضروری و به‌روز شده‌ای را به مهاجران ارائه می‌دهد. معرفی راه‌های دریافت ویزای مطمئن، گرفتن وقت سفارت، گرفتن ویزاهای کوتاه‌مدت و بلندمدت کاری قطر، برآورد هزینه‌های ضروری، مخارج روزمره زندگی و حمل‌ونقل‌های گوناگون در طی مسیر دریافت اقامت، نیازمند ارائه اطلاعاتی دقیق و کامل هستند.

این کار تنها از عهده یک موسسه مهاجرتی معتبر نظیر موسسه حقوقی هما برمی‌آید. موسسه هما باسابقه‌ای درخشان در زمینه اخذ انواع ویزاهای مهاجرتی، اعزام فوری نیروی کار و دارا بودن وکلای تراز اول بین‌المللی، انتخابی هوشمندانه در این زمینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مهاجرت، با کارشناسان فنی و متخصصان مهاجرتی هما تماس گرفته و آینده‌ای روشن را رقم بزنید.

homaic.com

موسسه مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:
02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : انواع ویزای کاری قطر #جاب آفر قطر #شرایط اخذ ویزای کار (جاب آفر قطر) #مزایای جاب آفر قطر #میزان حقوق کار در قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی