apple-icon-114x114
جاب-آفر-کانادا

جاب آفر کانادا-2023

جاب آفر (Job Offer) کانادا، فرصت شغلی‌ای است که متقاضیان به عنوان یک نیروی خارجی، از کارفرمایان واجد شرایط کانادایی دریافت خواهند کرد. دولت این کشور برای جبران کمبود نیروی متخصص خود در برخی زمینه‌های کاری، اقدام به استخدام کارگران خارجی کرده است و برای آن‌ها، نامه‌ای تحت عنوان «دعوتنامۀ جاب آفر» ارسال می‌کند.

اگر توانایی مالی زیادی ندارید یا اینکه نمی‌خواهید از طریق روش‌هایی تحصیلی به کانادا بروید، مهاجرت کاری با جاب آفر کانادا (Job Offer) یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما است.

برای مهاجرت کاری به کانادا، افراد ۲۳ الی ۴۵ ساله که در زمینه خاصی تخصص و مهارت دارند، بهترین گزینه‌ها هستند و می‌توانند از طریق اخذ جاب آفر به صورت موقت و دائم به کانادا مهاجرت کنند. حتی افرادی هم که به صورت موقت مهاجرت می‌کنند از طریق روش‌هایی می‌توانند اقامت خود را به دائم تبدیل کنند.

شما در دو حالت با موضوع جاب آفر کانادا سر و کار دارید

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار کانادا و ورک پرمیت (Work Permit)

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا مانند اکسپرس انتری

در سیستم اکسپرس انتری، گرفتن جاب آفر از کانادا امتیاز دارد و به شما کمک می‌کند که امتیاز خود در سیستم CRS را بالا ببرید. البته، این پیشنهاد کاری باید معتبر باشد.

جاب-آفر-کانادا
job offer in canada

روش‌های اخذ اقامت دائم با جاب آفر کانادا

ابتدا با روش‌هایی که می‌توان اقامت دائم گرفت آشنا خواهیم شد. این روش‌ها شامل اکسپرس انتری، برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP)، برنامۀ جاب‌آفر مناطق کم‌جمعیت کانادا، برنامه مناطق آتلانتیک، مهاجرت پرستاران خانگی، اخذ جاب آفر برای فرانسوی زبانان و برنامه جاب آفر انتاریو است.

بیشتر این روش‌ها در دسته مهاجرت نیروی کار ماهر قرار می‌گیرند و بر اساس فاکتور‌هایی همچون سن، تحصیلات، زبان، سابقه کاری و… به متقاضی مهاجرت امتیاز می‌دهند و از همان ابتدا منجر به اخذ اقامت دائم خواهد شد.

اگر به عنوان یک متقاضی مهاجرت کاری به کانادا نمی‌توانید فاکتور‌های اخذ اقامت دائم با جاب آفر را برآورده کنید. اصلاً هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

شما می‌توانید با استفاده ویزای کار (موقت) که به ویزای جاب آفر کانادا هم معروف است ورک پرمیت بگیرید و بعد از اخذ اقامت موقت خود در کانادا از طریق روش‌هایی که در مقالات بعد ارائه خواهد شد،برای اقامت دائم در کانادا درخواست بدهید.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار کانادا و ورک پرمیت

مجوز کار کانادا Work Permit یا ویزای کار برای افراد واجد شرایط در خارج از مرزهای کشور کانادا صادر می‌شود تا برای مدت معینی در خاک این کشور مشغول به کار شوند. به طور خلاصه، پس از دریافت پیشنهاد کار یا عقد قرارداد کاری با یک کارفرمای کانادایی باید برای ویزای کار اقدام کرد.

اما بر اساس قوانین مهاجرتی این کشور، برای دریافت مجوز کار یا ورک پرمیت نیازی به داشتن پیشنهاد کاری نیست. این اجازه نامه کتبی مخاطب‌های بسیاری دارد و برای درخواست آن می‌توان از خارج و داخل کشور کانادا اقدام کرد.

جاب آفر باید حاوی چه اطلاعاتی باشد؟

جاب آفر باید دارای اطلاعات زیر باشد:

نام و آدرس کارفرما
عنوان شغلی کارفرما
نام شرکت
نام متقاضی
عنوان شغل پیشنهادی
شرح وظایف شغلی
تاریخ شروع کار
میزان پرداختی‌ها و کسورات
مشخص شدن شرایط کار مانند ساعات کاری
مزایای شغلی

مدارک-لازم-برای-دریافت-جاب-آفر-از-کارفرمای-کانادایی
مدارک لازم برای دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی

استان‌ها و مناطق کانادا، مشاغل مورد‌نیاز خود را از طریق یک لیست در هر سال اعلام می‌کنند. شغل و تخصص متقاضیان باید در این لیست قرار داشته باشد. سایر مدارکی که باید برای ویزای جاب آفر کانادا فراهم کنید، به شرح زیر است:

رزومه کاری و کاور لتر
پورتفولیو
توصیه‌نامه کارفرمایان قبلی
مدارک سوابق تحصیلی
مدرک زبان
گواهی تمکن مالی
گواهی عدم سوء پیشینه
ارزیابی پزشکی و سلامت
مشاوران و وکلای مجرب ما در موسسه مهاجرتی هما، با بررسی شرایط و پرونده هر متقاضی، بهترین شیوه مهاجرتی را پیشنهاد کرده و در زمینه پیدا کردن پیشنهاد شغلی واجد شرایط، جمع‌آوری مدارک و ارسال نامه درخواست به اداره مهاجرت کانادا، به آن‌ها کمک می‌کند تا شانس موفقیت خود را در این پروسه، افزایش دهند.

رزومه و سابقه کاری مرتبط به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت

یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت جاب آفر کانادا، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته و تخصص مورد نیاز است. این سابقه کاری می‌تواند به‌صورت پاره‌وقت و تمام وقت باشد. حداقل 2 سال سابقه کاری برای اخذ این ویزا مورد‌نیاز است. هر‌چقدر مدت تجربه کاری متقاضی بیشتر باشد، احتمال دریافت جاب آفر کانادا نیز افزایش می‌یابد.

تسلط بر یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی و فرانسوی)

داوطلبان باید تسلط و مهارت خود را توسط آزمون‌های معتبر (آیلتس، تافل) در یکی از زبان‌های رسمی کانادا یا هردو، اثبات کنند. شایان ذکر است که نمره آیلتس برای جاب آفر کانادا برای هر یک از مشاغل فرق می‌کند. حتی برای تعدادی از آن‌ها، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

مدارک تحصیلی معتبر؛ افزایش امتیاز‌ در برنامه‌های اقامت کاری کانادا

یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد شغلی، ارائه مدارک تحصیلی مرتبط با شغل و تخصص درخواستی متقاضیان است. شرایط و سطح تحصیلی هر یک از مشاغل، متفاوت است؛ هر چقدر این سطح بالاتر باشد، احتمال دریافت ویزای جاب آفر کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرایط جاب آفر کانادا

اولین شرط جاب آفر کانادا، معتبر بودن آن است. بنا بر قانون اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کار وجود ندارد و یا در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرد. شرایط جاب آفر معتبر به شرح زیر است:

جاب آفر باید تمام‌ وقت باشد، یعنی دست کم ۳۰ ساعت در هفته
فصلی نباشد
حداقل مدت آن یک سال تمام باشد
باید تأییدیه‌ تأثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را داشته باشد، یعنی LMIA مثبت گرفته باشد، یا
معاف از LMIA باشد.

الزام دریافت LMIA در اکثر موارد ویزای جاب آفر

LMIA مخفف “بررسی تأثیر نیروی کار بر بازار کار” کانادا است. سندی است که توسط اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر می‌شود و تأثیر استخدام یک کارگر خارجی بر بازار کار کانادا را ارزیابی می‌کند.

کارفرمایان کانادایی که می‌خواهند کارگران خارجی را به صورت موقت استخدام کنند، معمولاً باید قبل از استخدام یک کارگر خارجی LMIA مثبت از ESDC را دریافت کنند تا بتوانند برای مراحل بعدی ویزا و اقامت دائم نیز اقدام نمایند. فرآیند LMIA برای اطمینان از اینکه استخدام کارگر خارجی تأثیر منفی بر کارگران کانادایی و اقتصاد کانادا ندارد طراحی شده است.

برای دریافت LMIA مثبت، کارفرما باید نشان دهد که هیچ شهروند یا مقیم دائمی کانادا برای پر کردن شغل مورد نظر در دسترس نیستند و استخدام کارگر خارجی تأثیر منفی بر حقوق و شرایط کاری کارگران کانادایی ندارد. همچنین، کارفرما باید با سایر الزامات، مانند ارائه اطلاعات در مورد شغل، ارائه حقوق و مزایایی که با نرخ حقوق متداول در منطقه سازگار است و رعایت قوانین و مقررات مربوط، پایبند باشد.

پس از دریافت LMIA مثبت، کارگر خارجی می‌تواند از آن برای درخواست پروانه کار از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده کند. پروانه کار معمولاً به شغل و کارفرمای مشخص شده در LMIA وابسته است.

توجه داشته باشید که تمام کارگران خارجی نیاز به LMIA برای کار کردن در کانادا ندارند. برخی از کارگران خارجی، مانند کارگران تحت توافقات بین‌المللی یا کارگران در برخی از دسته‌های برنامه IMP یا برنامه جابجایی بین المللی، ممکن است از این الزام مستثنی شوند.

 

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:
02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : اخذ اقامت دائم با جاب آفر کانادا #اخذ اقامت موقت با ویزای جاب آفر کانادا #جاب آفر کانادا #شرایط جاب آفر کانادا #مدارک لازم برای دریافت جاب آفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پنج =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی