apple-icon-114x114
شرایط-کار-دانشجویی-بعد-از-پذیرش-تحصیلی-در-فرانسه

شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی در فرانسه

کشور فرانسه با وجود جمعیت 65 میلیون نفری خود نرخ بیکاری کمتر از 9% دارد با توجه به نرخ رشد جمعیت 4% این کشور نسبتا مطلوب است.برای متقاضیان تحصیل در فرانسه اطلاع از شرایط بازار کار و دستمزد کار دانشجویی در فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است و مورد توجه میباشد.

کار دانشجویی در حین تحصیل در کشور فرانسه برای دانشجویان دارای مجوز و ویزای تحصیلی کاملا قانونی و معتبر است.به طور کلی،دارا بودن ویزای تحصیلی تضمین می‌کند که دانشجو ،مجاز به شرکت در فعالیت‌های کاری،با محدودیت‌هایی که توسط قوانین محلی تعیین شده‌اند، با رعایت مقررات و محدودیت‌های زمانی مشخص، می‌باشد.

این امکان به دانشجو اطمینان می‌دهد که می‌تواند در طول دوره تحصیلی خود به صورت مشروع و با رعایت مقررات کار دانشجویی فعالیت کند و تجربیات کاری زیادی را جهت بهبود مهارت‌ها و افزایش تجربه حرفه‌ای خود به دست آورد.

شرایط-کار-دانشجویی-بعد-از-پذیرش-تحصیلی-در-فرانسه
شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی

شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی در فرانسه

در فرانسه، دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار دانشجویی در طول دوره تحصیلی خود هستند،اما تعداد ساعات کار در هفته و مقدار حقوق دریافتی بسته به نوع ویزای کار دانشجویی و شرایط خاص هر دانشگاه ممکن است متغیر باشد. در زیر،شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی در فرانسه توضیح داده شده است:

ویزای دانشجو

با داشتن ویزای دانشجو،دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود تا 964 ساعت در سال (حداکثر 20 ساعت در هفته) کار کنند.

کار در طول تعطیلات

در دوره‌های تعطیلات (بین سال تحصیلی)،دانشجویان می‌توانند تا 40 ساعت در هفته کار کنند.

شرایط خاص برای تعداد محدودی دانشجو

برخی از دانشجویان ممکن است محدودیت‌هایی برای تعداد ساعات کار در هفته داشته باشند. برای مثال، در برخی از دوره‌ها، دانشجویان ممکن است تنها به مدت 60 تا 70 ساعت در هفته مجاز به کار باشند.

ویزای شغلی پس از فارغ‌التحصیلی

پس از فارغ‌التحصصی،دانشجویان می‌توانند از ویزای شغلی استفاده کنند و در بازار کار فرانسه شرکت کنند.این ویزا به آنها اجازه می‌دهد تا به عنوان کارمندان در شرکت‌ها و سازمان‌ها کار کنند.

حقوق دانشجویی

حقوق دانشجویی بر اساس نوع ویزای کار دانشجویی و شرایط خاص هر دانشگاه متفاوت است.حقوق به صورت ساعتی یا ماهیانه پرداخت می‌شود.

دستمزد و حقوق کار دانشجویی در کشور فرانسه

کار دانشجویی در این کشور مطابق با قوانین مشخص و حقوق تعیین شده انجام می‌شود. حقوق و دستمزد کار دانشجویی در فرانسه به شکل زیر مشخص می‌شود:

حداقل دستمزد کار دانشجویی

از اول ژانویه 2021، حداقل دستمزد برای کار دانشجویی در فرانسه به مبلغ 10.25 یورو برای هرساعت تعیین شده است.این مبلغ به عنوان حداقل دستمزد ناخالص در نظر گرفته می‌شود.این حداقل دستمزد و حقوق در اصطلاح Smic یا حداقل دستمزد بین حرفه ای یا حداقل دستمزد تضمین شده نامیده می شود.

دستمزد خالص

حدود 20٪ از حقوق و دستمزد کسر شده و به عنوان سهم اجباری تأمین اجتماعی محاسبه می‌شود. بنابراین، دستمزد و حقوق خالص واقعی کمی کمتر از حداقل دستمزد ناخالص است.

حداکثر دستمزد کار دانشجویی

برای مشاغل پاره‌وقت،حداکثر دستمزد مجاز 10 یورو در ساعت است.این مقدار در موارد خاص، ممکن است به حداقل 8 یورو کاهش یابد.

به دانشجویان توصیه می‌شود که قبل از شروع کار،شرایط حقوقی و دستمزدی مرتبط با کار دانشجویی خود را با دقت مطالعه کنند و در صورت نیاز با مشاورین متخصص مرکز مهاجرتی هما تماس حاصل نمایید.

دانشجویی که در حدود 10 ساعت در هفته با این میزان دستمزد و حقوق،کار دانشجویی پاره وقت انجام می دهد،می تواند ماهانه در حدود 82 یورو درآمد خالص داشته باشد و بخش زیادی از هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه را تامین کند.

انواع-کار-دانشجویی-در-کشور-فرانسه
انواع کار دانشجویی در کشور فرانسه

انواع کار دانشجویی در کشور فرانسه

دانشجویان در فرانسه می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود انواع مختلفی از کارهای پاره‌وقت یا تمام‌وقت انجام دهند. این کارها ممکن است به طور مختصر شامل موارد زیر باشند:

کار دانشجویی موظفی

این نوع کار دانشجویی به شکل رسمی و با قرارداد انجام می‌شود و به دانشجو اجازه می‌دهند تا با تخصص خود در زمینه‌های مختلف مشغول به کار شوند.این مشاغل معمولاً با تخصص دانشجویی ارتباط دارند و به او این امکان را می‌دهند تا تجربیات مفید حرفه‌ای کسب کند.

کار دانشجویی پاره‌وقت

دانشجویان اجازه دارند تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته به عنوان پاره‌وقت در کارهای مختلف مشغول به کار شوند. این مشاغل معمولاً در صنعت خدمات، فروش، گردشگری و رستوران‌ها قرار دارند.

کار دانشجویی مستقل

دانشجویان می‌توانند به عنوان کارآفرینان مستقل فعالیت‌هایی را شروع کنند. این شامل ارائه خدمات مختلف مانند نویسندگی،طراحی گرافیک، مشاوره و … است.

کارهای تحقیقی

دانشجویان ممکن است با شرکت در پروژه‌های تحقیقی در دانشگاه‌ها یا مؤسسات تحقیقاتی کار کنند.این نوع  کار دانشجویی علاوه بر کمک به تحقیقات، فرصتی برای تجربه علمی فراهم می‌کنند.

کارهای زیرنظر دانشگاه

برخی از دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌هایی برای اشتغال دانشجویان خود ارائه دهند. این شامل کارهای آموزشی، کمک به تدریس،یا فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی می‌شود.

جواز کار تمام وقت بعد از فارغ التحصیلی در فرانسه

دانشجویانی که از دانشگاه‌های فرانسه فارغ التحصیل شده اند دنبال شغل تمام وقت هستند باید پس از دریافت مدرک کارشناسی تا 6 ماه به دنبال کار بگردند. افرادی که در زمان تحصیلات خود شایستگی کافی را کسب کرده باشند به راحتی در فرانسه کار پیدا می کنند؛ بعد می توانند اجازه اقامت موقت 12 ماهه غیر قابل تمدید Authorisation Provisoire de Séjour را دریافت کنند.

اگر شغل مورد نظر درآمدی حداقل 50% بیش از سرانه درآمد در فرانسه داشته باشد می توانید جواز کار DDTEFP دریافت کنید و توسط کارفرما شرایط ویزای خود را به کارمند تغییر دهید. با اخذ ویزای کارمندی می توانید به صورت تمام وقت در کشور فرانسه به کار بپردازید و می توانید برای اخذ اقامت این کشور پیشرفته نیز اقدام کنید.

وضعیت-کار-دانشجویی
وضعیت کار دانشجویی

وضعیت کار دانشجویی و مشاغل پر تقاضا در فرانسه

هنگامی که فرانسه را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه می کنید، فرانسه از نظر درآمد و اشتغال زایی دقیقاً پس از آلمان قرار می گیرد. این کشور خانه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر است که مجموعه‌ای متنوع از مشاغل خوب را به افرادی که واجد شرایط هستند ارائه می‌دهد. علاوه بر این،اکثر کارمندان از حقوق بسیار بالا و امنیت شغلی عالی برخوردار هستند. با این حال، یکی از شرایط اجباری برای بدست آوردن یک شغل با درآمد عالی در فرانسه این است که شما باید بتوانید به زبان فرانسوی صحبت کرده و بنویسید.

در سال‌های اخیر آمار بیکاری در فرانسه نسبت به دیگر مناطق در اتحادیه اروپا و حوزه ی شنگن در وضعیت بهتری قرار داشته و نرخ بیکاری تنها 7.1% است. از مشاغل پرتقاضا در فرانسه می شود به مهندسی برق، آموزگاری، مهندسی IT، دندان پزشکی، خلبانی و وکالت اشاره کرد.

اخذ مجوز کار دانشجویی در فرانسه

اتباع کشورهای خارجی به دنبال کار دانشجویی در فرانسه هستند، بهتر است قبل از این کار برای مجوزکار دانشجویی در این کشور اقدام کنند.با اینکه الزامات خاصی برای کار دانشجویی در فرانسه وجود ندارد،اما اخذ مجوز کار دانشجویی در این کشور اطمینان خاطر بیشتری را به دانشجویان بین المللی می دهد.

به طور کلی هنگامی که یک شغل دانشجویی در فرانسه پیدا کردید، کارفرمای شما باید قبل از شروع کار، استخدام در این کشور را اعلام کند. همچنین در صورتی که ویزای اقامت طولانی مدت فرانسه را دارید،اظهارنامه جهت درخواست مجوز کار باید در استان محل سکونت شما صورت بگیرد. همچنین کارفرمای شما در فرانسه باید حداقل 2 روز کاری قبل از شروع کار دانشجویی شما در فرانسه این کار را انجام دهد.

اسناد و الزامات مورد نیاز برای اخذ مجوز کار دانشجویی به شرح زیر می باشد

اطلاعاتی در مورد متقاضیان
کپی مجوز اقامتی
ماهیت کاری
عنوان شغلی
تاریخ شروع قرار داد
اطلاعاتی در مورد کارفرما

 

سخن پایانی:

فرانسه جزو کشورهایی است که شرایط کار حین تحصیل را از بدو ورود برای افراد فراهم نموده است. دانشجویان بین‌المللی که عضو اتحادیه اروپا نیستند،برای کار دانشجویی در فرانسه باید اجازه کار موقت دریافت کنند. تسلط کافی به زبان فرانسوی برای یافتن کار در این کشور بسیار مؤثر است و توصیه می‌شود دانشجویان، یادگیری این زبان را جزو اولویت‌های خود قرار‌دهند.

موسسه مهاجرتی هما با داشتن هزاران پرونده موفق مهاجرتی در کارنامه خود، می‌تواند به شما کمک کند تا نامه پذیرش خود از دانشگاه‌های فرانسه را دریافت کرده و با اخذ ویزای این کشور، به تحصیل در فرانسه بپردازید.

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : حداقل دستمزد کار دانشجویی #حداکثر دستمزد کار دانشجویی #حقوق دانشجویی #دستمزد خالص #دستمزد و حقوق کار دانشجویی در کشور فرانسه #شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی در فرانسه #ویزای دانشجو #ویزای شغلی پس از فارغ‌التحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی