apple-icon-114x114
تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف فرانسهتحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف فرانسه

مقاطع مختلف تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه با سیستم تحصیلی گسترده و متنوع خود، فرصتی را برای پیشرفت در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می‌دهد.سیستم آموزش عالی فرانسه با ساختاری متنوع و گسترده، دانشجویان را به مقاطع تحصیلی مختلفی هدایت می‌کند که هرکدام از این مقاطع نقش خود را در توسعه تحصیلات و تخصص دانشجویان ایفا می‌کنند. از لحظه ورود به دوره لیسانس تا پایان دوره دکترا، دانشجویان با مسیرها و تجربیات گوناگونی در زمینه‌های مختلف مواجه می‌شوند.

تحصیلات عالی در فرانسه به طور رایج به 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود و برای هماهنگی بیشتر مدارک تحصیلی کشورهای اروپایی و نقل و انتقال راحت‌تر دانشجویان، چارچوبی به نام معاهده بولونیا ایجاد شده است که فرانسه نیز این چارچوب را به رسمیت می‌شناسد.

در مقاطع مختلف تحصیلی فرانسه امکان پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی فراهم شده است. پذیرش در هر مقطع شرایط، هزینه و مدارک مورد نیاز خاص خود را دارد. همچنین شرایط آموزشی در هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

مرکز مهاجرتی هما قصد دارد دراین مقاله به بررسی تحصیل در فرانسه، در مقاطع مختلف لیسانس (کارشناسی)، ماسـتر (کارشناسی ارشد)، و دکترا در دانشگاه‌های فرانسه بپردازد.

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی

دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی فرانسه 3 تا 4 ساله است و دانشجویان باید حدود 180 تا 240 واحد درسی را بر اساس رشته خود در این مقطع سپری کنند. دوره کارشناسی اکثراً به زبان فرانسه ارائه می‌شود و دانشجویان ملزم به یادگیری زبان فرانسوی و ارائه مدرک زبان در سطح B2 هستند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی میتوانید با مدرک دیپلم 12 ساله خود اقدام کنید.

سال تحصیلی معمولا از سپتامبر تا ماه ژوئن سال بعد ادامه دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی را دارند باید حداکثر تا 2 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی برای پذیرش درخواست دهند. معمولا برای مقطع کارشناسی در فرانسه بورسیه تحصیلی ارائه نمی‌شود اما ممکن است کمک هزینه‌ رفت و آمد، اسکان و بیمه به دانشجو تعلق گیرد.

اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه

طول دوره 3 تا 4 سال
حداقل معدل برای پذیرش 15
زبان مورد نیاز برای تحصیل فرانسوی و یا انگلیسی
سطح زبان مورد نیاز B2 فرانسوی یا آیلتس 6 انگلیسی
هزینه تحصیل 2 تا 3 هزار یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلی ماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاه دارد
امکان دریافت بورسیه ندارد
امکان کار حین تحصیل 40 ساعت در ماه
بهترین دانشگاه برای تحصیل دانشگاه PSL، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

 

مقاطعتحصیلی-مختلف-در-فرانسه
مقاطع تحصیلی مختلف در فرانسه

تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

بعد از پایان دوره کارشناسی می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید. دوره کارشناسی ارشد در فرانسه به طور معمول 2 ساله است که شامل دوره مستمر 1 و دوره مستمر 2 می‌شود. در دوره مستمر 1 تمرکز روی درس‌های تئوری و در دوره مستمر 2 تمرکز روی پروژه‌های پژوهشی است و در ادامه کارآموزی و پروژه پایان‌نامه نیز وجود دارد.

برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد، بسته به نوع دوره نیاز به مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان فرانسوی دارید اما بیشتر دوره‌های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و الزامی برای دانستن زبان فرانسه وجود ندارد. دانشجویان در این مقطع امکان 20 ساعت کار در طول هفته را دارند.

توجه داشته باشید، دانشگاه‌های فرانسه، مدارک دانشگاهی ایران را به رسمیت می­‌شناسند. در صورت ترجمه و معادل‌سازی­ مدارک تحصیلی‌تان، حتی اگر در دانشگاه­‌های دولتی تحصیل نکرده باشید، مدرک کارشناسی شما، مورد قبول کشور فرانسه است. بدین ترتیب، شما می‌تواند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه اقدام کنید.

اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه

طول دوره 2 سال
حداقل معدل برای پذیرش 15
زبان مورد نیاز برای تحصیل فرانسوی در دانشگاه های دولتی و انگلیسی در دانشگاه خصوصی
سطح زبان مورد نیاز B2 فرانسوی یا آیلتس 6.5 انگلیسی
هزینه تحصیل 3 تا 4 هزار یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلی ماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاه دارد
امکان دریافت بورسیه دارد
امکان کار حین تحصیل 80 ساعت در ماه
بهترین دانشگاه برای تحصیل دانشگاه PSL، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

تحصیل دکترا در فرانسه

حدود 12 درصد از جمعیت دانشجویان جهان در کشور فرانسه قرار دارند که از این بین 25 هزار نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند. اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقطع دکترا علاقه‌مند هستید لازم است بدانید که این مقطع 3 تا 5 سال طول می‌کشد و امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز وجود دارد.

علاوه بر این دانشجویان حین تحصیل از طرف دانشگاه حدود 1200 تا 2500 یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند و مالیات نیز پرداخت می‌نمایند. تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری ،در واقع یک دوره تحقیقاتی است و به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

دانشجویان برای ورود به دوره دکتری فرانسه باید دارای رزومه تحصیلی و تحقیقاتی قوی باشند و نمره زبان آنها بین 6.5 تا 7.5 آیلتس باشد. همچنین داشتن مقالات ISI و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های دولتی برتر در ایران تأثیر زیادی در پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی دارد. در پایان دوره دکترا دانشجویان موظف به ارائه پایان‌نامه هستند.

اطلاعات تحصیل در مقطع دکتری فرانسه

طول دوره 3 تا 5 سال
حداقل معدل برای پذیرش 14
زبان مورد نیاز برای تحصیل فرانسوی در دانشگاه دولتی و انگلیسی در دانشگاه خصوصی
سطح زبان مورد نیاز C1 فرانسوی یا آیلتس 6.5 تا 7.5 انگلیسی
هزینه تحصیل 760 یورو در سال دانشگاه دولتی و 3 تا 8 هزار یورو دانشگاه خصوصی
زمان شروع ترم تحصیلی ماه سپتامبر (شهریور)
امکان اقامت در خوابگاه دارد
امکان دریافت بورسیه دارد
امکان کار حین تحصیل 120 ساعت در ماه با حداقل حقوق 800 یورو
بهترین دانشگاه برای تحصیل دانشگاه PSL ، دانشگاه سوربون، دانشگاه پاریس، دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیون، دانشگاه مونپلیه، دانشگاه اکس مارسی

 

 

موسسه مهاجرتی هما، با داشتن هزاران پرونده موفق مهاجرتی در کارنامه خود، می‌تواند به شما کمک کند تا نامه پذیرش خود از دانشگاه‌های فرانسه را دریافت کرده و با اخذ ویزای این کشور، به تحصیل در فرانسه بپردازید.
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه در مقاطع و رشته‌های مختلف با کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید تا شرایط شما ارزیابی شود و اطلاعات لازم به صورت اختصاصی در اختیارتان قرار گیرد.

 

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

 

 

تگ ها : اطلاعات تحصیل در مقطع دکتری فرانسه #اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فرانسه #اطلاعات تحصیل در مقطع کارشناسی فرانسه #تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی #تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد #تحصیل دکترا در فرانسه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی