apple-icon-114x114
پذیرش تحصیلی هلند

پذیرش تحصیلی در هلند

با توجه به اینکه پذیرش تحصیلی در هلند در مدارس و دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر است، از سراسر دنیا هر ساله تعداد زیادی دانشجو در مراکز آموزشی این کشور پذیرش می‌شوند. برخی از افراد از این طریق مهاجرت می‌کنند و سرانجام اقامت دائم هلند را نیز به دست می‌آورند. ممکن است نظام و سیستم آموزشی این کشور با سایر کشورها متفاوت باشد.

از این رو باید قبل از اقدام برای اپلای تحصیلی هلند و شرایط پذیرش تحصیلی در هلند را بدانیم.چنانچه بدنبال پذیرش تحصیلی در هلند هستید با هما همراه باشید.

شرایط مهاجرت و پذیرش تحصیلی در هلند

همانطور که گفته شد دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا می‌توانند در مقطع تحصیلی مورد نظر خود در مراکز آموزشی کشور هلند، پذیرش شوند. به منظور اخذ پذیرش و تحصیل در مدارس خصوصی هلند باید شهریه پرداخت شود. این هزینه از 15 تا 30 هزار یورو متغیر است.

از این رو بعد از اخذ پذیرش و در هنگام دریافت ویزا باید برگه و گواهی تمکن مالی از سوی والدین دانش‌آموز ارائه شود. این شرایط برای دانشگاه‌ها نیز صادق است و دانشجو برای تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی هلند باید شهریه پرداخت کند.

مهاجرت-و-پذیرش-تحصیلی-در-هلند
مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی در هلند

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در هلند عبارتند از:

یکی از شروط مهم برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، ارائه مدرک زبان است. به طور معمول برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 ارائه شود. همچنین معدل آخرین مدرک تحصیلی شما در این مقطع باید از 13 بالاتر باشد.

درواقع معدل یکی از شروط اصلی برای مهاجرت تحصیلی به هلند است که باید به آن توجه شود. در صورتی که معدل شما بالا باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای تحصیلی هلند دارید.

 

علاوه بر شرط معدل، ریز نمرات و میانگین آن‌ها نیز در دوره تحصیلی پیشین روی اخذ پذیرش تاثیرگذار است. با توجه به نوع رشته انتخابی، ریز نمرات ممکن است تاثیر زیادی در موافقت با درخواست شما، داشته باشد. بدین منظور بهتر است به سایت دانشگاه مد نظر مراجعه کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص تاثیر ریز نمرات، به دست آورید.

یکی از دیگر از نکاتی که باید در هنگام مهاجرت تحصیلی به هلند از آن مطلع باشید، تسلط به زبان هلندی است! این موضوع جزو شروط نیست؛ اما تاثیر زیادی در اخذ پذیرش دارد.

در واقع شانس شما را برای مهاجرت تحصیلی به هلند بیشتر می‌کند. درواقع شما باید بتوانید سطح دانش کافی زبان هلندی داشته باشید و این موضوع تاثیر زیادی در پذیرش شما دارد.

چرا پذیرش تحصیلی در هلند؟

دلایل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث شده‌اند تا کشور هلند به گزینه‌ای مناسب برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان تبدیل شود. اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی در هلند هستید، ما در مرکز مهاجرتی هما اپلای آماده ارائه خدمات و اخذ پذیرش تحصیلی این کشور برای شما هستیم.

تماس با کارشناسان هما: 02191307463

 

کشور هلند

 

در ادامه با برخی از دلایل انتخاب مهاجرت تحصیلی در هلند آشنا می‌شویم:

هزینه مناسب برای تحصیل:

این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب هلند جهت تحصیل است که بسیار کمتر از کشورهایی مانند کانادا می‌باشد.

 

استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی:

در حالی که بسیاری از کشورهای جهان برای تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان هنوز از سیستم‌های آموزشی قدیمی و منسوخ شده استفاده می‌کنند، در هلند از جدیدترین روش‌های آموزشی با بیشترین بازدهی ممکن بهره برده می‌شود.

 

هزینه‌های مقرون به صرفه برای زندگی:

درست است که بسیاری از کشورهای جهان هزینه تحصیل مناسبی دارند، اما هزینه زندگی در این کشورها بسیار بالا است. این در حالی است که هزینه زندگی در هلند به مراتب کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌باشد.

 

اخذ مدارک بین‌المللی  تحصیل در هلند:

اگر به دنبال تحصیل در کشور اروپایی با سیستم آموزشی پیشرفته و جایگاه آموزشی بالا هستید تا بتوانید مدارک تحصیلی بین‌المللی و معتبر را اخذ کنید، هلند بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

امکان اخذ  بورسیه و پذیرش تحصیلی در هلند:

در هلند، دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی امکان اخذ بورسیه تحصیلی را دارند. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط و سوابق تحصیلی خود، برای دریافت فاندهای کامل و کمک‌هزینه‌ای اقدام کنند.

 

تسلط مردم هلند به انگلیسی:

درست است که تحصیل در آلمان و فرانسه گزینه مناسبی برای تحصیل هستند، اما به دلیل زبان پیچیده، امکان تحصیل برای بسیاری متقاضیان فراهم نیست. این در حالی است که بیش از 90 درصد مردم هلند به انگلیسی مسلط هستند.

 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی در هلند

از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در هلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامه پذیرش تحصیلی در هلند از مرکز آموزشی مورد نظر
  • مدارک هویتی معتبر به همراه ترجمه رسمی
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزا
  • عکس پرسنلی جدید به تعداد مناسب
  • گواهی ریزنمرات تحصیلی به همراه ترجمه رسمی
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک تمکن مالی
  • گواهی دریافت بیمه مسافرتی و سلامت
  • گواهی پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا
  • کپی از تمام مدارک مورد نیاز
  • تکمیل مراحل مربوط به احراز هویت

 

تمکن مالی برای پذیرش تحصیلی در هلند

 

به‌طورکلی هر فرد خارجی که با دردست‌داشتن ویزای این کشور مایل به اقامت طولانی در هلند باشد، می‌بایست با ارائه مدارک اثبات نماید که قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود در مدت اقامت خود در هلند است.

در شرایطی که فرد خارجی نتواند هزینه‌های خود را در این کشور ساپورت نماید، باید یک حامی مالی در این کشور داشته باشد که بتواند این هزینه‌ها را تأمین و فرد را در طی مدت اقامتش در هلند اسپورت نماید.

دولت هلند هر ساله یک مبلغ حداقلی برای تمکن مالی در طی یک سال آموزشی ارائه می‌نماید. بر همین اساس تمکن مالی مهاجرت تحصیلی به هلند باتوجه‌به دانشگاه موردنظر، مقطع تحصیل و مدت‌زمان تحصیل متقاضی تعیین می‌شود.

 

ارائه نامه تمکن مالی درصورتی‌که خود متقاضی قادر به تأمین آن باشد، باید با حسابی که به نام دانشجو است و حق برداشت آزادانه آن را دارد، صورت گیرد. موجودی حساب متقاضی باید هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی فرد را در مدت‌زمان تحصیل او تأمین نماید.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند

تحصیل در هیچکدام از دانشگاه‌های این کشور رایگان نیست و تنها با داشتن بورسیه یا فاند تحصیلی می‌توان از پرداخت این هزینه‌ها معاف شد. تمامی دانشجویان بین المللی که وارد این کشور می‌شوند، باید هزینه اپ فی دانشگاه مورد نظر خود را پرداخت کنند تا به درخواست آنها رسیدگی شود.

 

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه، میزان شهریه‌ای که دانشجو باید پرداخت کند با توجه به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و محل تحصیل متفاوت خواهد بود. در یک چشم انداز کلی، می‌توان هزینه تحصیل در دانشگاه‌های هلند را حدود 5000 هزار یورو تا 17000 هزار یورو در سال پیش بینی کرد. شرایط و هزینه‌های تحصیل در هلند در مقایسه با کشورهای بریتانیا ارزان تر و در مقایسه با تحصیل در آلمان و بلژیک، گران‌تر است.

 

بهترین دانشگاه‌ برای پذیرش تحصیلی در هلند

بسیاری از افراد به منظور تحصیل در کشورهای خارجی، هلند را انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل آن وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور است. در نتیجه بسیاری از دانشجویان در تلاش هستند که برای مهاجرت تحصیلی به هلند اقدام کنند. بهترین دانشگاه‌های هلند در مقاطع تحصیلی مختلف دانشجو می‌پذیرند.

 

پذیرش تحصیلی کشور هلند

 

در ادامه به لیستی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به منظور مهاجرت تحصیلی به هلند اشاره خواهیم کرد.

  • دانشگاه آمستردام هلند
  • دانشگاه اوترخت هلند
  • دانشگاه واخنینگن هلند
  • دانشگاه اراسموس روتردام هلند
  • دانشگاه وریج هلند
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه خرونینگن

 

مشاغل مورد نیاز هلند در 2023

به عنوان یک دانشجوی فارغ‌التحصیل در یکی از دانشگاه‌های هلند که قصد پیدا کردن کار در این کشور را دارد، بد نیست کمی درباره مشاغل مورد نیاز و محبوب این کشور در سال 2023 بدانید.

 

مشاغل مورد نیاز در هلند عبارت اند از:

حسابداری، مدیریت حسابداری، مدیریت مالی، طراحی گرافیک، عکاسی، مهندسی پرواز، مهمانداری، خلبانی، معماری، مکانیک، مدیریت شعبه بانک، معلمی زبان، مترجمی، مدیریت پروژه، مهندسی عمران، مهندسی ناظر، مهندس برق، دندان‌پزشکی، متخصص آزمایشگاه، پرستار، داروساز، صندوقدار، معلم و متخصص کامپیوتر

 

شرایط کار دانشجویی بعد از پذیرش تحصیلی در هلند

به دلیل هزینه‌های بسیار زیادی برای تحصیل در کشورهای اروپایی مانند هلند، بسیاری از افراد تمایل دارند که در کنار تحصیل کار دانشجویی نیز پیدا کنند. باید به این نکته توجه کنید که دانشجو نمی‌تواند به هیچ عنوان شغل تمام وقت داشته باشد. در نتیجه اشتغال به شغل‌های دانشجویی و پاره‌وقت در این کشور مانعی ندارد.

 

 

اما این موضوع تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس به آسانی امکان پذیر است. در واقع در صورتی که دانشجو شهروند سایر کشورها باشد برای همین شغل پاره وقت نیز باید مجوز‌های لازم را کسب کند.

در حدود 5 هفته قبل از انجام کار باید مجوز از طرف کارفرما صادر شده‌باشد. دانشجو می‌تواند در این صورت 16 ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول باشد. البته در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست می‌تواند شغل تمام وقت نیز داشته باشد.

سخن پایانی:

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا دانشجویان بسیاری برای پذیرش تحصیلی در هلند اقدام کنند، امکان کار در این کشور بعد از اتمام تحصیل می‌باشد. درست است که بدون تحصیل در این کشور هم می‌توانید برای اخذ ویزای کاری هلند اقدام کنید.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تحصیل در این کشور و اخذ مدارک تحصیلی معتبر و بین‌المللی، شانس بیشتری برای اخذ ویزای کاری و پیدا کردن کار مورد نظرتان را دارید.

مرکز مهاجرتی هما افتخار دارد،  با ۱۶ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه آموزش،کسب برترین رتبه ها،اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا، شما را از آموزش زبان تا اخذ پذیرش تحصیلی  و وقت سفارت بطور کاملا حرفه‌ای همراهی کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که مسیر دریافت پذیرش تحصیلی در هلند را برای شما هموارتر خواهد کرد.برای اطلاعات بیشتر، با مشاورین مرکزمهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید یا به صفحه اینستاگرام هما سربزنید.

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : آزمون یوس، پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی، ویزای دانشجویی #بهترین دانشگاههای هلند #بهترین مرکز مهاجرتی در تهران #بورسیه تحصیلی در هلند #پذیرش تحصیلی در هلند #تحصیل در هلند #شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در هلند #شرایط کار دانشجویی در هلند #شرایط مهاجرت به هلند #کار دانشجویی در هلند #کشور هلند #مدارک لازم برای تحصیل در کشور هلند #مرکز مهاجرتی هما #مشاغل مورد نیاز هلند در 2023 #هرینه تحصیل در هلند #هرینه های زندگی در هلند #هزینه های دانشجویی در هلند #هلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی