apple-icon-114x114
آزمون یوس (yös) از ثبت نام تا قبولی

آزمون یوس (yös) از ثبت‌نام تا قبولی

آزمون یوس یک آزمون استاندارد است .این آزمون برای  پذیرش تحصیلی در دانشگاه­های ترکیه در مقطع کارشناسی  برگزار می­ شود.

آخرین مهلت ثبت نام برای قبولی آزمون یوس تضمینی

شماره تماس با کارشناسان:

09360616519

02632232003

فرم دریافت مشاوره

"( اجباری )" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کلاس‌های آمادگی آزمون دانشگاه‌های دولتی ترکیه (یوس)

  • ده درصد تخفیف ویژه ثبت نام دوره
  • فقط به مدت ده روز
  • 5 درصد تخفیف برای هر معرفی منجر به ثبت نام

سرفصل‌ها:

اگر شما قصد تحصیل در کشور ترکیه را داشته باشید، احتمالا نام آزمون یوس را شنیده‌اید. آزمون yös یکی از آزمون‌های کشور ترکیه است که هر ساله برای دانش‌­آموزانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی، پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه را دارند، برگزار می‌شود. در این بخش قرار است تا در مورد این آزمون، شرایط شرکت در آن و برنامه‌های موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در راستای این آزمون صحبت کنیم. پس چنانچه مایلید در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتها ما را همراهی کنید.

آزمون yös چیست؟

آزمون یوس یک آزمون استاندارد است و برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه­‌های ترکیه در مقطع کارشناسی برگزار می‌شود. این آزمون برای سنجش توانایی دانش ‌آموزان در دروس ریاضی، هندسه و هوش طراحی شده است و برای کلیه رشته‌ها اعم از پزشکی و مهندسی محتوای آزمون یکسان است. بدیهی است با گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه می­‌توانید از امتیاز اقامت تحصیلی در این کشور نیز بهره‌مند شوید.

یکی از مهمترین ویژگی­‌های این آزمون این است که هر ساله یک بار به صورت یوس متمرکز (TR-yös) و همچنین به صورت مستقل برای هر یک از دانشگاه­‌های دولتی برگزار می­‌شود. همچنین نکته خوب این آزمون این است که بعضا به صورت آنلاین نیز برگزار می­‌شود، بنابراین دانش ­آموزان خارج از ترکیه نیز می­‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

این آزمون شامل 80 سوال تستی می­‌باشد که معمولا 40 سوال آن ریاضی، حل مساله و هندسه و 40 سوال دیگر هوش است. سوالات به دو زبان ترکی و انگلیسی و بعضا عربی هستند. چنانچه به هیچ‌کدام از این زبان­‌ها تسلط ندارید، نگران نباشید؛ چرا که با شرکت در کلاس­‌های موسسه آموزشی و مهاجرتی­ هما، به راحتی توانایی خواندن سوالات آزمون به زبان انگلیسی را کسب خواهید کرد.

نمره قبولی در آزمون (yös)

نمره این آزمون از 100 نمره است و هر دانشگاه با توجه به بالاترین نمره‌ای که متقاضیانش کسب کرده­‌اند، پذیرش را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که سطح سوالات این آزمون در هر دانشگاه و همچنین ضریب هر درس، متفاوت است. بدیهی است که نمره قبولی در رشته‌های پرتقاضا باید بسیار بالا باشد، بنابراین چنانچه شما مایل به گرفتن پذیرش در رشته­‌هایی مثل پزشکی، دندان­‌پزشکی، معماری و یا کامپیوتر هستید، باید بدانید که نمره پذیرش این رشته‌ها در یک دانشگاه رنک خوب، بالای 90 نمره است. البته گرفتن این نمره از چیزی که فکر می­‌کنید بسیار راحت­‌تر است چرا که سطح سوالات این آزمون تا حد بسیار زیادی از سطح سوالات کنکور ایران ساده­‌تر می­‌باشد؛ اما این بدین معنا نیست که شما این آزمون را دست­‌کم بگیرید

شرایط و مدارک لازم جهت شرکت در آزمون یوس (yös)

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید بدانید که شرط اولیه ثبت­‌نام در آزمون یوس، داشتن مدرک دیپلم است. برای ثبت‌نام در آزمون هر دانشگاه، پس از ورود به سایت مربوطه و پرداخت هزینه ثبت­‌نام، شما امکان شرکت در آن آزمون را خواهید داشت. قبل از آزمون، کارت ورود به جلسه، روی پروفایل ثبت‌نامی شما قرار می­‌گیرد که با داشتن یک کپی از آن و اصل پاسپورت، روز آزمون در محل ذکر شده در کارت حاضر می­‌شوید. چنانچه شما موسسه آموزشی و مهاجرتی هما را انتخاب کنید، تمامی مراحل ثبت‌نام و گرفتن کارت، توسط مجموعه انجام می­‌شود. لازم به ذکر است که هزینه­  شرکت در این آزمون برای هر دانشگاه متفاوت است ولی به طور کلی در سال 2023 هزینه­ آزمون یوس دانشگاه­‌های مختلف بین 800 تا 1200 لیر بود.

شرایط و مدارک لازم جهت شرکت در آزمون یوس ( yös )

آمادگی برای آزمون یوس در ایران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون یوس باید به آن توجه داشته باشند، این است که برای موفقیت در این آزمون حتما باید به مطالعه و آماده­‌سازی خود اهمیت بدهند.

اولین گام برای شروع روند آمادگی برای آزمون یوس، این است که شما سوالات سال‌های گذشته دانشگاه‌های مختلف را ببینید تا با سبک آزمون آشنا شوید.

قدم دوم این است که با شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون، سطح خود را ارتقاء دهید. همچنین در طول دوره بهتر است که در آزمون‌های شبیه ساز یوس شرکت کنید، تا از روند یادگیری و کیفیت مطالعه خود آگاهی پیدا کنید. تیم هما با یک برنامه­ آموزشی جامع، برگزاری کلاس­‌های آمادگی و مشاوران خوب در کنار شما است تا شانس قبولی شما را بالا ببرد. همچنین تا زمان انتخاب رشته و گرفتن پذیرش شما را همراهی خواهد کرد.

بهترین راه برای قبولی در آزمون yös، داشتن یک برنامه­ هدفمند و استفاده از منابع آموزشی معتبر در کنار اساتید مجرب است. موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با کادر آموزشی و مشاوران خبره همراه شما خواهد بود. این مجموعه تدریس منابع آزمون را از روی کتاب‌های متروپل انجام می‌دهد و آزمون‌های جامع برایتان برگزار می‌کند. مجموعه آموزشی و مهاجرتی هما تا رسیدن به قبولی و ثبت‌نام در کنار شما خواهد بود.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون یوس

 

هر دانشگاه ترکیه، آزمون مخصوص به خود را برگزار می‌کند. بنابراین زمان ثبت‌نام آزمون یوس و بالطبع زمان برگزاری آزمون برای هر دانشگاه متفاوت است. ولی اگر بخواهیم یک بازه حدودی از زمان ثبت‌نام و آزمون در اختیار شما قرار دهیم، باید بگوییم که تاریخ ثبت‌نام در بازه اسفند تا خرداد و بازه آزمون‌ها از اواخر فروردین تا اوایل مرداد می‌باشد.

بدیهی است که شما نمی‌توانید در آزمون­‌های تمام دانشگاه­‌های ترکیه ثبت­‌نام کنید و مجبور هستید به صورت گزینشی در تعدادی از آزمون­‌ها شرکت کنید و شانس قبولی خود را با آگاهی داشتن و مشاوره، بالا ببرید؛ زیرا برای شرکت در هر آزمون شما باید هزینه‌­ای پرداخت کنید. همچنین اگر ساکن ترکیه نباشید، هزینه‌های اقامت را نیز باید در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال در سال گذشته، تاریخ آزمون برخی از دانشگاه ها به شرح زیر بود:

نام دانشگاه تاریخ برگزاری آزمون
دانشگاه استانبول 16/2/1402
دانشگاه جراح پاشا 3/4/1402
دانشگاه دوکوز ایلول 31/3/1402
دانشگاه ازمیر 13/3/1402
دانشگاه مارمارا 16/5/1402
دانشگاه آنکارا 21/3/1402
دانشگاه قاضی انتپ 17/4/1402
دانشگاه اژه 13/3/1402
دانشگاه آتاتورک 20/3/1402
دانشگاه مرسین 16/2/1402
دانشگاه ساکاریا 9/2/1402
دانشگاه مایس 31/2/1402
دانشگاه هاران 13/3/1402

خدمات دوره­ آموزشی موسسه­ هما برای قبولی در آزمون یوس

  • برگزاری حدود 400 ساعت کلاس ریاضی، هندسه، هوش، منطق و حل مساله(پرابلم)
  • برگزاری 24 آزمون کلاسی به صورت هفتگی
  • برگزاری 8 آزمون جامع شبیه‌ساز آزمون یوس مطابق با آخرین تغییرات
  • برگزاری کلاس­‌های رفع اشکال بعد از هر آزمون
  • مشاوره هفتگی
  • همیار و پشتیبان اختصاصی برای هر دانش­‌آموز
  • حل سوالات آزمون­‌های سال­­‌های گذشته
  • برگزاری اردوی علمی – تفریحی در تعطیلات نوروز
  • حل سوالات آزمون­‌های یوس برگزار شده در فواصل اردیبهشت تا تیر
  • ارائه 8 جلد کتاب متروپل و یک دفتربرنامه­‌ریزی روزانه
  • ثبت‌نام و انتخاب رشته رایگان

تعداد جلسات آموزش یوس

  • 120 جلسه ریاضی و حل مساله
  • 60 جلسه هندسه
  • 60 جلسه هوش و منطق
  • 24 جلسه برای آزمون­‌های هفتگی
  • 8 جلسه برای آزمون­‌های جامع
  • 8 جلسه رفع اشکال بعد از آزمون­‌های جامع
  • 5 جلسه حل سوالات آزمون­‌های یوس که از اردیبهشت تا تیر برگزار می‌شود.

تعداد جلسات آموزش یوس

نحوه شرکت در کلاس‌های یوس در ایران و ترکیه

کلاس­ های موسسه آموزشی و مهاجرتی هما، به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می­‌شود که تقویم آموزشی آن­‌ها مطابق با یک‌­دیگر است. این کلاس­‌ها به صورت ویدیویی تهیه و ضبط شده است. همچنین تا پایان دوره در حساب کاربری قابل بازبینی است. چنانچه مایل باشید اطلاعات بیشتری از جمله هزینه­ کلاس­ های یوس را بدانید، می­ توانید با مشاوران مجموعه­ آموزشی مهاجرتی هما در ارتباط باشید.

مشاوران مجموعه­، در طول ساعت­‌های کاری، آماده­ پاسخگویی به سوالات و درخواست­‌های شما عزیزان هستند.

آزمون یوس مرکزی (TR-YOS)

سال 2023 آزمون یوس مرکزی مرحله اول در تاریخ 9 بهمن 1401 (29 ژاانویه 2023) برگزار شد و مرحله دوم در 21 آبان 1402 برگزار خواهد شد. همچنین طبق اخباری که جدیدا منتشر شده است، در سال 2024، یوس مرکزی در سه مرحله و در ماه‌های بهمن 1402، اردیبهشت و آبان 1403 برگزار خواهد شد.

دانلود رایگان نمونه سوالات یوس (YOS) دانشگاه استانبول

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس دانشگاه استانبول سال 2022

آزمون های toefel GRE  TIL G mat Tol C ielts dolingo

آزمون آیمت ایتالیا

اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا را دارید، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید. آزمون آیمت ایتالیا، راه ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. در این بخش، با آزمون آیمت ایتالیا آشنا می‌شویم و راهنمایی کاملی را برای داوطلبان ارائه می‌دهیم.

آزمون تومر در ترکیه و هر آنچه باید در مورد این آزمون بدانید

آزمون‌های تومر (TOMER) در ترکیه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل در پیشرفت تحصیلات تخصصی یا حرفه‌ای در این کشور می‌باشد. برای آمادگی و قبولی در این آزمون با کارشناسان حرفه‌ای موسسه آموزشی و مهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید.

آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی