apple-icon-114x114
هزینه-زندگی-در-فرانسه

بررسی هزینه زندگی در فرانسه 2024

در پروسه مهاجرت به فرانسه، بررسی هزینه زندگی در فرانسه بسیار مهم می باشد. در این مقاله به دنبال بررسی شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان و همچنین هزینه زندگی در فرانسه مانند هزینه مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و دیگر هزینه های معمول و ضروری در این کشور می پردازیم.

فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به‌شمار می‌آید. جمعیت فرانسه فراتر از ۶۷/۲ میلیون نفر است که با این شمار، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. پایتخت فرانسه، شهر پاریس است.این شهر ،بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است.واحد پول فرانسه یورو بوده و زبان مردمان این کشور فرانسوی می باشد. هزینه زندگی در فرانسه، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که پیش از هر چیزی باید تحقیق در مورد آن را شروع کنید.

فرانسه از جمله کشورهایی می باشد که شرایط متنوعی جهت مهاجرت و کسب اقامت به وجود آورده است. شما عزیزان می توانید پاسخ سوالات خود در خصوص هزینه زندگی در فرانسه، بهترین شهر فرانسه برای زندگی و درآمد را از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه مهاجرتی هما و مشاوره با متخصصین ما به دست آورید.

هزینه زندگی در فرانسه

هزینه‌ زندگی در فرانسه به میزان زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد، اما یک سری هزینه‌های اساسی مانند اجاره خانه، خوردوخوراک، بیمه و … همیشگی هستند و نمی‌توانید آن‌ها را فاکتور بگیرید. به‌طورکلی، هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه و خصوصا شهرهایی مانند پاریس بالا است، اما در مقابل می‌بینیم که استانداردهای بسیار بالایی برای زندگی نیز در این کشور وجود دارد.

اگر اطلاعات پلتفرم معتبر numbeo‌ را مبنای حساب و کتابمان در نظر بگیریم و مبلغ اجارهٔ خانه را از معادله حذف کنیم، یک خانوار چهار نفره برای گذران امورات ماهانه در حدود ۳۰۰۰ یورو هزینه دارد و یک فرد مجرد با ماهی ۸۰۰ یورو، گلیمش را از آب بیرون می‌کشد. متأسفانه با این تفاسیر، باز هم این کشور پیشرفتهٔ اروپایی، عاری از مشکلات اقتصادی نبوده و چیزی در حدود یک پنجم مردم، خود را دچار مشکلات مالی و یا یک سری محرومیت‌ها و کمبودهای اجتماعی می‌دانند.

با این حال، فرانسه کماکان جای ایده‌آلی برای مهاجرت است و طبق آخرین گزارشات شهری مثل پاریس، از مقاصد دانه درشتی مثل آمستردامِ هلند، مونیخِ آلمان و بروکسلِ بلژیک، شهر گرانتری محسوب می‌شود. هزینه های زندگی در پاریس ۳۰ درصد از نیویورک، ۱۴ درصد از لندن و ۱۰ درصد از لس آنجلس ارزانتر بوده و از آن طرف، ۵۰ درصد از مادرید و ۲۵ درصد از بروکسل گرانتر است.

فرانسه کشوری با نظام پیشرفته در زمینه بین الملل بوده و در زمینه‌های فراوان دارای استاندارد‌های بین المللی از جمله بهداشت و سلامت ،آموزش و پرورش ، شاخص امید به زندگی و توریست می باشد. در صورتی که بتوانید به زبان شیرین فرانسوی تسلط یابید،تحصیل در فرانسه برای شما رایگان خواهد بود و این باعث می شود هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه مقرون به صرفه باشد و از هزینه تحصیل بالا معاف شوید

هزینه-زندگی-در-فرانسه
هزینه زندگی د فرانسه

هزینه‌های اساسی زندگی در فرانسه

هزینه مسکن در فرانسه
هزینه قبوض در فرانسه
هزینه مراقبت‌های بهداشتی در فرانسه
هزینه تحصیل در فرانسه
هزینه خوردوخوراک در فرانسه
هزینه پوشاک در فرانسه
هزینه حمل‌ونقل در فرانسه
هزینه تفریح و سرگرمی در فرانسه

میانگین هزینه‌های ماهانه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه متفاوت با کشور ایران میباشد و افراد باید برآورد دقیقی از این هزینه‌ها داشته باشند. اگر بخواهیم هزینه زندگی در فرانسه را تشریح کنیم به پارامترهایی همچون: پوشاک، غذا ،حمل و نقل، تحصیل، تفریح و غیره میرسیم. همچنین باید گفت که هزینه زندگی برای افراد مجرد،متاهل،دارای فرزند و غیره متغیر است.

در رابطه با هزینه‌های زندگی افراد در فرانسه به صورت ماهیانه جدولی را طراحی نموده‌ایم که توجه به آن میتواند بسیاری از مشکلات بر سر راه مهاجرت افراد را برطرف نماید.

 

تعدا نفرات

میانگین هزینه زندگی در فرانسه به صورت ماهیانه

افراد مجرد

800 یورو

یک زوج دو نفره

1500 یورو

زوج با دو فرزند

3000 یورو

سهم شهریهٔ دانشگاه در هزینه زندگی در فرانسه

دانشگاه‌های دولتی فرانسه در قیاس با کشورهایی مثل انگلیس و آمریکا بسیار ارزانتر هستند. این دانشگاه‌ها برای دانشجویان فرانسوی یا شهروندان اتحادیهٔ اروپا، سالانه در حوالی ۱۷۰ یورو برای مقطع لیسانس، ۲۴۳ یورو برای ارشد، ۶۰۰ یورو برای دانشگاه‌های فنی مهندسی و ۳۸۰ یورو برای دکترا هزینه بر می‌دارند. اما برای مهاجران و دانشجویان اینترنشنال ۲۷۰۰ یورو برای لیسانس، ۳۷۷۰ یورو در مقطع ارشد و ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو برای دانشگاه‌های خصوصی، هزینهٔ متوسط آنهاست.

هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه به شهر، نوع اسکان، و سبک زندگی فرد بستگی دارد. یکی از گران‌ترین شهرها برای زندگی در فرانسه، پاریس است. اما حتی در شهرهای دیگر هم میزان هزینه‌ها متغیر است.

هزینه زندگی در فرانسه

  •  هزینه‌های کل زندگی در فرانسه به سبک زندگی شما و مهمتر از همه به مکان انتخابی شما بستگی دارد. عمدتاً شهری که در فرانسه در آن زندگی می کنید، می تواند تعیین کننده باشد. متوسط بودجه مورد نیاز هر شهر فرانسه را در ادامه بررسی می کنیم.
  • پاریس: بین 1200 و 1800 یورو در ماه شامل اقامت، اگر تصمیم به زندگی در یک سالن اقامت دانشجویی گرفتید
  • نیس: بین 900 تا 1400 یورو در ماه
  • لیون، نانت، بوردو یا تولوز: بین 800 تا 1000 یورو
  • برای بقیه شهرهای فرانسه، شما می توانید با مقادیر کمتری (حداقل 650 یورو) مدیریت کنید.
قیمت اقامتگاه معمولاً بالاتر از متوسط بین المللی 200 – 300 یورو در ماه است.

گزینه‌های اصلی مسکن دانشجویان برای تحصیل در فرانسه

  • سالن‌های اقامت دانشجویان: به طور متوسط 200 یورو در ماه است. (400 یورو در ماه در پاریس) است. حدود 13٪ از دانشجویان بین المللی در اقامتگاه‌های دانشجویی زندگی می کنند .این یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های اقامتی در بین دانشجویان است، اما تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است.
  • اجاره / اشتراک آپارتمان: بین 400 تا 700 یورو در ماه (800 یورو در ماه در پاریس) است، در حالی که در شهرهای کوچکتر فرانسه می توانید یک آپارتمان کوچک را با قیمت حدود 300 یورو در ماه اجاره کنید.
  • اگر زوج هستید و یا دارای فرزند، قیمت اجاره از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه متغیر است و در صورت انتخاب آپارتمان در مرکز شهر، باید اجاره بیشتری بپردازید. علاوه بر اجاره خانه باید ۲۰۰ یورو در ماه نیز بابت صورتحساب خدمات (برق، آب، اینترنت) بپردازید.
  • خانواده میزبان: برخی دانشجویان نیز ترجیح می دهند با خانواده‌های فرانسوی زندگی کنند که در این صورت باید مبلغ ۲۰۰ یورو در ماه پرداخت،که این مبلغ در پاریس به حدود ۸۰۰ یورو در ماه نیز می رسد.
دانشجویان بین المللی همچنین به VISALE دسترسی دارند. VISALE برنامه ای است که به عنوان یک ضامن عمل می کند و در صورتی که دانشجو دیگر نتواند اجاره ماهانه خود را بپردازد، هزینه های اجاره او را تامین می کند. با این حال، برنامه VISALE فقط مختص دانشجویان بین المللی است که در خوابگاه دانشجویی وابسته به دانشگاه، اتاق اجاره می کنند.

 

هزینه ی حمل و نقل

  • مسافرت ماهانه اتوبوس، مترو یا تراموا معمولاً بین 30 تا 75 یورو است.
  • تاکسی ها نیز در پاریس نسبتاً ارزان هستند (در حدود 1.50 یورو در کیلومتر) و شما برای یک سفر کوتاه 7 تا 10 یورو هزینه می کنید.
  •  می توانید دوچرخه را از طریق برنامه اجاره دوچرخه Vélib اجاره کنید. در فرانسه، بوردو دوستانه ترین شهر با دوچرخه است.
  • شما همچنین می توانید با استفاده از  TGV برای سفر به سایر شهرها در فرانسه حدود 30 یورو هزینه کنید.

 

هزینه و پس انداز اضافی

  • بسته به پوشش انتخابی بیمه، بیمه درمانی 20 تا 50 یورو در ماه هزینه دارد.
  • کتاب‌ها یا سایر وسایل یادگیری به طور متوسط ​​50 یورو در ماه است.
  • در صورت خرید کارت مسافرتی بین المللی جوانان، می توانید تخفیف‌های عمده‌ای را برای بازدید از مناظر اطراف فرانسه دریافت کنید.

هزینه زندگی در فرانسه و هزینه اجاره مسکن آن

تهیه مسکن در فرانسه ،اساسی‌ترین بخش هزینه‌های زندگی را شامل می شود. هزینه تهیه مسکن در شهرهای مختلف متفاوت است. در شهرهای مطرح و مشهوری همچون پاریس و لیون و سایر شهرهای معروف فرانسه هزینه‌های تهیه مسکن بالاتر خواهد بود اما به طور کلی اجاره مسکن در فرانسه بین 150 تا 800 یورو در ماه بوده است.

در فرانسه کمک هزینه تهیه مسکن ” CAF ” وجود دارد (با سقف 350 یورو ) که می‌تواند در کاهش هزینه مسکن بسیار موثر باشد. بعد از در نظر گرفتن شهرها ،نوع مسکن عامل دوم تاثیر گذار، بر هزینه‌های تهیه مسکن می باشد.

برای مثال اقامتگاه‌های دولتی در فرانسه برای هر اتاق حدود 150 تا 250 یورو هزینه خواهد داشت. در یک آپارتمان مشترک سه یا دو خوابه، اجاره‌ایی حدود 420 یورو در نظر گرفته می شود. اقامتگاه‌های خصوصی، هزینه‌ایی بین 500 تا 900 یورو در پی خواهند داشت. البته این ارقام و اجاره بها شامل هزینه‌هایی از جمله، اثاثیه، آب و برق و اینترنت می باشد و در برخی موارد لباسشویی،پارکینگ و سالن ورزشی را در بر میگیرد.

نام شهر هزینه اجاره مسکن یک خوابه در مرکز شهر هزینه اجاره مسکن یک خوابه در حاشیه شهر
پاریس (Paris) ۱٬۴۰۸ دلار ۱٬۰۴۴ دلار
لیون (Lyon) ۷۸۹ دلار ۶۱۰ دلار
مارسی (Marseille) ۷۵۵ دلار ۶۰۶ دلار
نیس (Nice) ۹۵۰ دلار ۷۵۴ دلار
بوردو (Bordeaux) ۷۹۶ دلار ۶۳۳ دلار
تولوز (Toulouse)  ۷۳۳ دلار ۵۶۲ دلار
نانت (Nantes) ۶۵۱ دلار ۵۷۱ دلار
استراسبورگ (Strasbourg) ۷۶۲ دلار ۶۱۲ دلار

 

روش-های-کاهش-هزینه-زندگی-در-فرانسه
روش های کاهش هزینه زندگی در فرانسه

روش‌های کاهش هزینه زندگی در فرانسه

روش‌های زیادی برای کاهش هزینه در فرانسه وجود دارد.برخی از این روش‌ها را در لیست برای شما ارائه داده شده است:

خرید یا اجاره خانه در شهرهای کم‌هزینه‌ای مانند نانت
تحصیل به زبان فرانسوی برای استفاده از امکان تحصیل رایگان
استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی فرانسه برای دانشجویان
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در فرانسه به جای خرید ماشین
استفاده از کمک هزینه اجاره مسکن که دولت فرانسه به تمامی دانشجویان این کشور (حتی برای شرکت در کالج‌های زبان در فرانسه) ارائه می‌دهد.

 

 

سخن پایانی
هزینه زندگی در فرانسه، با توجه به پارامترها و عوامل مختلفی ارزیابی می‌شود. برای مثال، اگر شما بخواهید تفریحات هیجان‌انگیز داشته باشید و در خانه‌ای بزرگ با امکانات کامل زندگی کنید، باید حساب بانکی‌تان پر از پول باشد. هزینه زندگی لاکچری در فرانسه معمولاً در شهرهای بزرگی همچون پاریس و لیون شکل می‌گیرد؛ چرا که سبک زندگی کردن در این شهرهای گران‌قیمت،کمی سرسام‌آور است.به طور کلی، میزان هزینه ی تحصیل و زندگی در فرانسه برای دانشجویان ممکن است متفاوت باشد، اما با مدیریت موقعیت و انتخاب‌های هوشمندانه، میتوان هزینه‌ها را به حداقل رساند.

در این مقاله از موسسه مهاجرتی هما به موضوع مهم هزینه زندگی در فرانسه پرداختیم تا با همه ابعاد آن آشنا شوید.

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه #هزینه زندگی در فرانسه #هزینه‌های اساسی زندگی در فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی