apple-icon-114x114
بورسیه-تحصیلی-ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا-صفر تا صد

کشور ایتالیا یکی از کشورهای محبوبی است که به مقصد مهاجرت بسیاری از دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان تبدیل شده است. اخذ بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا و امکان بهره‌مندی از تحصیل کم‌هزینه، از جمله مهم‌ترین دلایلی است که باعث این محبوبیت شده است.

در ادامه شرایط و مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا را بطور کامل با هم مرور می‌کنیم.چنانچه علاقمند به این موضوع هستید با مرکز مهاجرتی هما همراه باشید.

تماس با کارشناسان هما در تهران:  02191010246

 

شرایط  بورسیه تحصیلی در ایتالیا

همانطور که می‌دانید، بورسیه تحصیلی در ایتالیا برنامه های مختلفی دارد. تعدادی از این برنامه ها به دانشجویان ایتالیایی در حال تحصیل در ایتالیا و یا خارج از آن تعلق می گیرد.

 

برخی نیز برای دانشجویان بین المللی به ویژه از کشورهای در حال توسعه تعریف شده است که شاید آن را با نام بورسیه جهان سوم ایتالیا نیز بشناسید.

 

شرایط-بورسیه-تحصیلی-در-ایتالیا
شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

در زیر شرح مهمترین برنامه ها و شرایط بورسیه تحصیلی در ایتالیا آورده شده است:

بورسیه دولتی

دولت بورسیه تحصیلی ایتالیا را برای دانشجویان ایتالیایی خارج از کشور و دانشجویان خارجی داخل کشور تعریف کرده است.

این بورسیه ها برای برخی از دوره های کارشناسی ارشد، دوره های آموزش عالی در رشته های هنر، موسیقی و رقص، دوره های دکتری و تحقیقات زیر نظر سوپروایزر دانشگاه و دوره های فرهنگ و زبان ایتالیایی در نظر گرفته شده است.

 سرمایه گذاری استعداد خود در ایتالیا

برنامه ای است که توسط وزارت امور خارجه و وزارت توسعه اقتصادی کشور ایتالیا تعریف گردیده و به دانشجویانی از کشورهای آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتوپیا، غنا، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، مکزیک، ترکیه، تونس و ویتنام پیشنهاد می گردد.

برای اینکه مهارت ها و تخصص خود را از طریق دوره های تحصیلات تکمیلی این کشور به زبان انگلیسی و در رشته هایی همچون اقتصاد، تکنولوژی پیشرفته، معماری، طراحی و مدیریت تکمیل کنند. به بهترین دانشجوها بورسیه تحصیلی ایتالیا تعلق می گیرد .

بورسیه های EDISU پایمونت

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که در دوره های تمام وقت و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در یکی از دانشگاه های پایمونت ثبت نام کرده اند اگر شرایط لازم را داشته باشند، می توانند برای این بورسیه اقدام کنند.

دانشجویان پاره وقت، فقط در مقطع کارشناسی امکان بهره مندی از این بورسیه را دارند. مقدار این بورسیه متفاوت بوده و خدمات اسکان را نیز شامل می شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه BOLOGNA

این بورسیه برای دانشجویانی شایسته ای که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه ثبت نام کرده اند، تعریف شده است. هر گرنت برای یکسال تحصیلی بوده و علاوه بر حذف شهریه، مبلغی در کل به میزان 11,059 یورو دارد.

بورسیه دانشگاه PAVIA

این دانشگاه در راستای توسعه همکاری های بین المللی، بورسیه هایی برای دانشجویان برجسته از کشورهای در حال توسعه که قصد ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و به زبان انگلیسی را دارند، در نظر گرفته است. هر بورسیه ارزشی در حدود 8 هزار یورو دارد.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان

این دانشگاه هر ساله تعدادی بورسیه برای دانشجویان با استعداد بین المللی که در برنامه های کارشناسی ارشد علوم ثبت نام کرده اند، در نظر می گیرد. شهریه این دانشجویان حذف شده و هر ساله مبلغی بین 5 تا 10 هزار یورو به آن ها پرداخت می شود.

بورسیه دانشگاه پلی تکنیک تورین

بورسیه های این دانشگاه در رشته هایی همچون معماری و مهندسی تعریف شده است.

بورسیه دانشگاه PADOVA

این دانشگاه برای دانشجویان ایتالیایی و خارجی کم درآمد که رزومه تحصیلی درخشانی دارند، در همه مقاطع بورسیه تحصیلی ایتالیا را در نظر گرفته است. این بورسیه شامل پول نقدی و ارائه برخی خدمات همچون اسکان و غذا می باشد.

 

انواع بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

 

به‌ طور کلی، دانشگاه‌ های این کشور به دانشجویان بومی خود، متقاضیان عضو اتحادیه اروپا و افراد خارج از اتحادیه اروپا، دو نوع بورسیه استانی و تحصیلی دانشگاه‌ ها را ارائه می‌ کنند.

 

انواع-بورسیه‌های-تحصیلی-ایتالیا
انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

بورسیه استانی ایتالیا (DSU)

این بورسیه توسط دولت ایتالیا، هر سال به دانشجویانی پرداخت می‌ شود که در کشور محل زندگی خود درآمد بالایی نداشته و توانایی پرداخت هزینه‌ های تحصیل و زندگی در ایتالیا را ندارند.

بورسیه استانی ایتالیا، تنها بورس تحصیلی است که بدون توجه به رزومه درسی متقاضی، پرداخت می‌شود.

تمکن مالی بورسیه استانی ایتالیا، با توجه‌ به شرایط مالی خانواده دانشجو و میزان درآمد سرپرست خانواده تعیین می‌ شود.

مبلغ این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 5 هزار یورو در سال است که برای شهریه دانشگاه و هزینه‌ های زندگی دانشجویی پرداخت می‌شود.

 

مهلت بورسه استانی ایتالیا چقدر است؟

مهلت این بورسیه یک سال است و برای اینکه در سال اول تحصیل، تحت پوشش این بورسیه قرار بگیرید تنها رتبه‌بندی درآمد سالانه خانواده شما در نظر گرفته می‌شود.

اما برای دریافت این بورسیه در سال‌های بعدی تحصیل، عواملی که نشان از شایستگی شما باشد نیز در دریافت و یا عدم دریافت بورسیه موثر است.

 

بورسیه تحصیلی دانشگاهی ایتالیا

این نوع بورسیه بر اساس رزومه تحصیلی و سوابق علمی متقاضیان به آنها تعلق می‌گیرد. در این روش بخش قابل‌ توجهی از هزینه‌ های زندگی و تحصیل دانشجو تحت پوشش تخفیف شهریه دانشگاه، خوابگاه و سالن غذاخوری پرداخت می‌ شود.

دانشگاه‌ های این کشور، معمولا بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر می‌ گیرند.

اما دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه‌ های ایتالیا نیز می‌ توانند پس از گذشت دو سال از تحصیل خود، برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم اقدام کنند.

 

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

برای اخذ بورسیه، دولت کشور ایتالیا مانند هر کشور دیگری مثل آمریکا به مدارک اهمیت زیادی می‌دهد و دانشگاه‌هایی که برای پذیرش دانشجو آمادگی دارند به رزومه علمی و مدارک دقت می‌کنند. مدارک لازم برای گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا به شرح زیر می‌باشد:

  • ارائه مدارک هویتی
  • معتبر بودن گذرنامه
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوره‌های قبل تحصیلی
  • ارائه مدارک زبان
  • ارائه سوابق کاری
  • ارائه مقاله‌های علمی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد
مزایای-بورسیه-تحصیلی-ایتالیا
مدارک و مزایای بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

شرایط تحصیلی عالی در ایتالیا

چه مزیتی بالاتر از اینکه ایتالیا کشوری با شرایط تحصیلی عالی محسوب می‌شود و علاوه بر شهریه‌های مناسب و گزینه‌های مختلف برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا، شرایط را برای دانشجویان آسان کرده است.

معمولاً دانشجویانی که از معدل و رزومه علمی خوبی برخوردار هستند، می‌توانند از فول فاند دانشگاه‌های ایتالیا بهره‌مند شوند.

 

اعطای هزینه اقامت در ایتالیا

یکی دیگر از مزیت‌های بورسیه تحصیلی ایتالیا این است که دانشجویان ‌می‌توانند برای تأمین بخشی از هزینه‌های اقامت خود در این کشور، مبلغی را به‌صورت ماهیانه دریافت کنند. برای اطلاع دقیق از جزئیات با مشاوران هما در تماس باشید.

 

مدت زمان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

زمان اعطای بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است. اما به‌طور میانگین زمانی که برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در نظر گرفته شده حدود یک ماه است. بورسیه تحصیلی از طریق مسئول دانشگاه مورد نظرتان به حساب شما واریز می‌شود.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که این کمک‌هزینه بعد از ورود شما به دانشگاه و پس از گذراندن یک ترم در دانشگاه برایتان واریز می‌شود.

 

سخن پایانی:

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، یکی از راه‌ های تحصیل رایگان در این کشور است. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که باید به‌ دقت مدارک و فرم‌ های مورد نیاز را به همراه ترجمه دقیق آنها برای درخواست پذیرش در رشته‌ های بورسیه ایتالیا آماده کنید.

هر گونه نقصی در مدارک  مسیر موفقیت شما با مشکل رو به‌ رو خواهد کرد.برای اطلاعات بیشتر از شرایط بورسیه های تحصیلی می‌توانید به صفحه اینستاگرام هما سربزنید.

مرکز مهاجرتی هما افتخار دارد،  با ۱۶ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه آموزش،کسب برترین رتبه ها،اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر و اخذ بیشترین بورسیه تحصیلی، شما را از آموزش زبان تا اخذ پذیرش و وقت سفارت بطور کاملا حرفه‌ای همراهی کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که مسیر دریافت بورسیه تحصیلی را برای شما هموارتر خواهد کرد.

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

 

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : DSU #انواع بورسیه‌ تحصیلی ایتالیا #انواع بورسیه‌ تحصیلی در ایتالیا #بهترین مرکز مهاجرتی کشور #بورسیه #بورسیه استانی ایتالیا #بورسیه تحصیلی #بورسیه تحصیلی ایتالیا #بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا #بورسیه دانشگاه PADOVA #بورسیه دانشگاه پلی تکنیک تورین #بورسیه دولتی #بورسیه دولتی ایتالیا #پذیرش تحصیلی #تحصیل در ایتالیا #زمان اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا #زمان گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا #شرایط  بورسیه تحصیلی در ایتالیا #صفحه اینستاگرام هما #مدارک بورسیه تحصیلی ایتالیا #مرکز مهاجرتی هما #مزایای بورسیه تحصیلی ایتالیا #مهلت بورسه استانی ایتالیا #ویزای تحصیلی #ویزای دانشجویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی