apple-icon-114x114
انواع-ویزای-روسیه

راهنمای جامع انواع ویزای روسیه 2024

انواع ویزای روسیه دروازه‌ای به سوی سرزمینی پهناور با تاریخ غنی، فرهنگ منحصر به فرد و جاذبه‌های گردشگری متنوع است. از گشت و گذار در خیابان‌های پر جنب و جوش مسکو تا تماشای عظمت کاخ کرملین، از قدم زدن در ساحل دریای سیاه تا تجربه سرمای طاقت‌فرسای سیبری، سفر به روسیه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

اما پیش از سفر به این کشور پهناور، دریافت ویزای معتبر الزامی است. تنوع در اهداف سفر، منجر به وجود انواع ویزای روسیه شده است. در این مقاله، به بررسی انواع ویزای روسیه و مدارک مورد نیاز برای اخذ هر کدام می‌پردازیم تا با انتخاب نوع مناسب ویزا، سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

روسیه، پهناورترین کشور جهان، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، تاریخی غنی و فرهنگی منحصر به فرد، همیشه هدفی جذاب برای ایرانیان بوده است. سفر به این کشور پهناور، نیازمند دریافت ویزای معتبر است. تنوع در اهداف سفر، منجر به ایجاد انواع ویزاهای روسیه شده است. در این مقاله به بررسی انواع ویزای روسیه و مدارک مورد نیاز برای اخذ هر کدام از آنها می‌پردازیم.

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط و مراحل دریافت انواع ویزای  روسیه و جزئیات آن دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی هما تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست یابید.

دسته-بندی-کلی-ویزاهای-روسیه
دسته بندی کلی ویزاهای روسیه

دسته بندی کلی ویزاهای روسیه

ویزای کوتاه‌مدت (تا 90 روز)
ویزای توریستی: برای سفرهای تفریحی و گردشگری
ویزای تجاری: برای مذاکرات تجاری، شرکت در نمایشگاه‌ها و…
ویزای بازدید خصوصی: برای دیدار با اقوام و دوستان
ویزای ترانزیت: برای عبور از خاک روسیه
ویزای درمانی: برای دریافت خدمات درمانی در روسیه
ویزای بلندمدت (بیش از 90 روز)
ویزای تحصیلی: برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه
ویزای کاری: برای کار در روسیه
ویزای سرمایه گذاری: برای سرمایه گذاری در روسیه
ویزای ازدواج: برای ازدواج با یک شهروند روسی

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای روسیه

فرم درخواست ویزا: تکمیل شده و به زبان انگلیسی یا روسی
پاسپورت: با حداقل 6 ماه اعتبار
عکس پرسوناژ: 3 قطعه عکس 3.5 در 4.5 سانتی‌متر
بیمه مسافرتی: با پوشش حداقل 30 هزار یورو
دعوتنامه: در صورت وجود (برای ویزای تجاری، خصوصی، تحصیلی و…)
مدارک مالی: گردش حساب بانکی و تمکن مالی
مدارک شغلی: مدرک کار به کار یا جواز کسب
مدارک رزرو هتل و بلیط هواپیما

نکات مهم در خصوص اخذ ویزای روسیه

زمان پروسه اخذ ویزا: بین 7 تا 10 روز کاری
آزمایش اخذ ویزا: بسته به نوع ویزا و مدت زمان آن متفاوت است
مترجم رسمی: مدارک ترجمه شده باید توسط مترجم رسمی قوه قضائیه ترجمه شوند
انگشت‌ نگاری: برای اخذ ویزای روسیه، انگشت‌نگاری الزامی است
آزمایش HIV: برای اخذ ویزای بیش از 90 روز، آزمایش HIV الزامی است

آشنایی-با-انواع-ویزای-روسیه
آشنایی با انواع ویزای روسیه

آشنایی با انواع ویزای روسیه

ویزای توریستی روسیه :

این ویزا ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع ویزای روسیه است. ویزای توریستی روسیه، بهترین ویزا برای سفر به روسیه است که تا ۳۰ روز امکان حضور در این کشور را می‌دهد.

ویزای الکترونیکی روسیه :

یکی از ویزاهای محدود برای ورود به کشور روسیه، ویزای الکترونیکی است. ویزای الکترونیکی ویزای تک ورودی است و از تاریخ صدور آن به مدت ۳۰ روز قابل‌استفاده است. اقامت مجاز در روسیه با ویزای الکترونیکی حداکثر ۸ روز از تاریخ ورود، در دوره اعتبار آن است.

مدت اعتبار ویزای الکترونیکی و یا مدت مجاز اقامت تحت ویزای الکترونیکی مشمول تمدید نیستند، مگر در مواردی که خروج از قلمرو روسیه به دلیل اورژانس پزشکی، شرایط اضطراری یا خطرات طبیعی غیرممکن باشد.

دعوت‌نامه، تأیید رزرو هتل یا هر مدارکی دیگر که هدف سفر شخص به فدراسیون روسیه را تأیید کند، برای ویزای الکترونیکی الزامی نیست. ویزای الکترونیکی فقط برای بازدید از یکی از سه منطقه زیر در روسیه صادر می‌شود:

منطقه فدرال خاور دور
استان کالینینگراد
سن‌پترزبورگ و استان لنین‌گراد

ویزای کاری روسیه :

برای کار در روسیه، دریافت ویزای کار ضروری است. بسته به شغل شخص و جزئیات حضور وی در روسیه، شرایط دریافت ویزایروسیه با هدف کاری متفاوت خواهد بود. این ویزای روسیه، یکی از پیچیده‌ترین و گران‌ترین انواع ویزای روسیه به‌حساب می‌آید.

دو نوع ویزای کاری برای روسیه وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

ویزای کاری تک ورود
این نوع از ویزای کاری روسیه، برای ۹۰ روز معتبر است و برای صادر شدن نیاز به دعوتنامه شغلی دارد.

ویزای کاری چندبار ورود
این نوع از ویزای روسیه بعد از دریافت ویزای یک بار ورود بررسی می‌شود و تا یک سال امکان حضور و کار در کشور روسیه را به فرد می‌دهد.

ویزای تحصیلی روسیه :

برای تحصیل ، نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد. به دلیل شرایط مناسب دانشگاه های روسیه و روند ساده پذیرش تحصیلی در این کشور، تقاضای زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد.

ویزای تحصیلی روسیه نیز در سه نوع بسته به تعداد ورود صادر می‌شود. انواع ویزای تحصیلی در روسیه عبارتند از:

ویزای یک‌بار ورود
ویزای دوبار ورود
ویزای چندبار ورود

ویزای ترانزیت روسیه :

این نوع از ویزای روسیه، زمانی صادر می‌شود که شخص قصد سفر به کشوری دیگر دارد و قصد عبور از مسیر هوایی یا دیگر مسیرهای روسیه را دارد. این ویزا برای افرادی که سفر هوایی دارند، ۳ روز اعتبار دارد. برای مسافرین قطار یا جاده‌ای، تا ۱۰ روز اعتبار برای ویزای ترانزیت در نظر گرفته شده است. ویزای ترانزیت می‌تواند یک‌بار ورود یا دوبار ورود باشد. ویزای دوبار ورود تا ۳۰ روز امکان اعتبار دارد.

ویزای شخصی روسیه :

این نوع از ویزای روسیه برای افرادی صادر می‌شود که به دلایل شخصی قصد ورود به روسیه را دارند. این دلیل شخصی می‌تواند دیدار خانواده، دوست و… باشد. این ویزا نیاز به یک دعوتنامه از سوی شخصی که در روسیه است، دارد و شخص باید ساکن روسیه باشد یا شهروند این کشور باشد.

این ویزا می‌تواند یک‌بار ورود یا دوبار ورود باشد و بعد از ورود به کشور باید ویزای شخص و محل سکونت وی در هتل یا در منزل شخص دعوت‌کننده ثبت شود. زمان لازم برای دریافت این ویزا حدود ۱۰ روز است اما ممکن است تا ۲۰ روز هم، زمان ببرد. در صورتی که نیاز به اجرای سریع‌تر کارها باشد، هزینه اضافی از شخص دریافت می‌شود.

ویزای تجاری روسیه :

ویزای تجاری روسیه، ویزایی است که به شخص اجازه می‌دهد وارد روسیه شود و کارهای مربوط به تجارت خود را انجام دهد. این ویزا می‌تواند برای ۹۰ روز معتبر باشد و یک‌بار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود باشد. ویزای تجاری چندبار ورود می‌تواند تا یک سال تمدید شود. زمان لازم برای دریافت این ویزا حدود ۱۰ روز است، اما ممکن است تا ۲۰ روز هم زمان ببرد. در صورتی که نیاز به اجرای سریع‌تر کارها باشد، هزینه اضافی از شخص دریافت می‌شود.

 

 

 

 

سخن پایانی

انتخاب نوع ویزای روسیه، هدف شما از سفر به این کشور است. با مطالعه شرایط و مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزا، می‌توان با کمترین مشکل، برای اخذ ویزای خود اقدام کرد.

نوع ویزای روسیه ، گامی مهم در سفری خاطره‌انگیز به این کشور پهناور است. با مطالعه دقیق این مقاله و آگاهی از انواع ویزای روسیه، شرایط و مدارک مورد نیاز برای انتخاب هر کدام، می‌توان با اطمینان خاطر برای دریافت ویزای روسیه اقدام کرد.

همکاران ما در شرکت مهاجرتی هما با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزای روسیه، آماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به شما عزیزان هستند.

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

 

تماس با کارشناسان هما:
02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی