apple-icon-114x114
پذیرش-تحصیلی-ترکیه

همه چیز درباره پذیرش تحصیلی ترکیه

تحصیل در ترکیه به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران متقاضی زیادی دارد. معمولا گرفتن پذیرش تحصیلی در ترکیه به نسبت  دانشگاههای کشورهای دیگر سختی کمتری دارد.

دغدغه بسیاری از متقاضیانی که به ما مراجعه می کنند در خصوص هزینه ها، گرفتن پذیرش تحصیلی ترکیه، داشتن یا نداشتن آزمون و هزینه های زندگی در کشور ترکیه می باشد.

به همین دلیل مرکز مهاجرتی هما تصمیم دارد، مهم ترین نکات کلیدی درخصوص درباره پذیرش تحصیلی ترکیه را به شما ارائه دهد تا بتوانید با مطالعه آن اطلاعات دقیقی بدست بیاورید.چنانچه علاقمند به این موضوع هستید با ما همراه باشید.

 

شرایط پذیرش تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به مقصد تحصیلی بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. کما اینکه نمودارهای منتشر شده توسط مراجع معتبر بین المللی گویای پیشی گرفتن دانشگاههای ترکیه به عنوان مراکز تحصیلات عالی نسبت به دیگر مراکز علمی توسط دانشجویان ایرانی است.

 

همین امر موضوع اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه را به یک بحث جذاب و البته پیچیده تبدیل می‌کند. تحصیل در ترکیه با داشتن مزایای فوق‌العاده یک گزینه عالی برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند فرایند تحصیل خود را در یک کشور خارجی ادامه دهند.

وجود دانشگاه‌های برتر و همچنین ارائه مدارک معتبر تنها بخشی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ترکیه برای ادامه تحصیل هستند. البته برای تضمین موفقیت صد در صدی بهتر است از قبل در کلاسهای آمادگی کنکور ترکیه شرکت نمایید.

با انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی خود می‌توانید از بابت تحصیل در یکی از برترین کشورهای جهان آسوده باشید. مشروط بر آنکه ریسک نکنید و همه این کارها را به وکیل مهاجرت به ترکیه بسپارید.

 

اگر در این خصوص نیازمند دریافت مشاوره تخصصی هستید می توانید با ما در تماس باشید. مرکز مهاجرتی هما آماده ارائه مشاوره خواهد بود.

تماس با کارشناسان هما:

  09921066205 – 02191307463 

مزایای-پذیرش-تحصیلی-ترکیه
مزایای تحصیل در ترکیه

 

مزایای پذیرش تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه دارای تاریخی کهن است که در نقطه اتصال غرب و شرق پایه‌گذاری شده است و از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار است. کشور ترکیه که از سه طرف با دریا احاطه شده است، با داشتن گذرگاه‌های همچون چناق‌قلعه و تنگه بوسفور و غیره از اهمیت بیشتری برخوردار است و موقعیت مهمی برایش فراهم ساخته است.

کشور ترکیه که روابط خوبی با کشورهای غربی ایجاد کرده و نظام آن از سال 1923 به جمهوری تغییر یافته است، با اتخاذ سیستم اقتصادی لیبرالی، به کشوری پیشرفته و رو به رشد تبدیل شده است.

در ترکیه گروه‌های قومی مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد.

سیستم آموزشی دانشگاه‌ دارای سبکی مدرن است که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است. زبان آموزش در دانشگاه‌ها انگلیسی و ترکی است؛ و آموزش زبان برای پذیرش تحصیلی ترکیه برای هر دانشجوی پذیرفته‌شده ارائه می‌گردد و پس از کلاس‌های آماده‌سازی، انتقال به دپارتمان‌های دانشگاه صورت می‌گیرد.

1- استانداردهای آموزشی بالا در ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه دارای اعتبار جهانی هستند که سطح آموزش‌های ارائه شده بالاتر از استاندارد  است و دارای آموزش با کیفیت، اساتید موفق و سیستم آموزشی یکپارچه جهانی است. با توجه به این مزایا،  پذیرش تحصیلی ترکیه می‌تواند دانشجویان را براحتی از پله‌های ترقی بالا ببرد و برای زندگی و حرفه خود آماده کند.

 

2- مدارک معتبر بین‌المللی دانشگاه های ترکیه

مدارک تحصیلی دانشجویان بین المللی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند، در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا و جهان معتبر است. از آنجایی که ارزش مدرک تحصیلی هر دانشگاه متفاوت است، دانشجویان می‌بایست آیین‌نامه ارزش مدرک تحصیلی را پیش از ورود خود مطالعه کنند تا از تحصیل بهتری بهره‌مند شوند.

 

3- محیط آموزشی مدرن و مجهز دانشگاه های ترکیه

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هر دو، برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات را فراهم می‌سازند و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از آزمایشگاه‌، کتابخانه‌، انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های هنری و فعالیت‌های دانشجویی دیگر، تحصیلات عالی خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.

 

4- پذیرش تحصیلی ترکیه، امن و مقرون به صرفه

درحالی که ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است، از امنیت بالاتری نیز برخوردار است. صرف نظر از زندگی فعال اجتماعی این کشور در مقایسه با همسایگانش، دانشجویان می‌توانند در شرایط مقرون به صرفه و اقتصادی‌تری در مقایسه با اروپا و آمریکا پذیرش تحصیلی ترکیه را گرفته و تحصیل کنند.

 

5- مهمان‌نوازی و روابط دوستانه مردم ترکیه

جمعیت جوانان در ترکیه بسیار زیاد است و به دلیل پذیرش سریع خارجی‌ها و ارائه تمام امکانات موجود برای راحتی هرچه بیشتر آنها، به کشوری خاص تبدیل شده‌است. مهمان‌نوازی تُرک‌ها حتی در ادبیات جهان ذکر شده است، در عین حال صداقت و صمیمیت آنها نیز همیشه در بالاترین سطح بوده است.

 

6- کیفیت و دسترسی آسان به امکانات

امکانات اقامتی، تغذیه و حمل و نقل، یکی از اساسی‌ترین نیازهای دانشجویان است که در سیستم پیشرفته پذیرش تحصیلی ترکیه مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند تا آنها بتوانند هرچه سریع‌تر با زندگی در ترکیه سازگار شوند.

هر دانشگاه دارای سالن‌های غذاخوری تمیز و باکیفیت است که در آنها غذاهایی با قیمت مناسب ارائه می­شود. دانشجویان می‌توانند در هر روز سه وعده غذایی در غذا خوری دانشگاه میل کنند و یا از سلف دانشگاه استفاده کنند.سیستم حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها بسیار پیشرفته است.

با استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی شراکتی (کورسی) و سامانه اتوبوس‌های تندرو جابه‌جایی از مکانی به مکانی دیگر بسیار آسان است. دانشجویان می‌توانند از کارت‌های تخفیف برای حمل و نقل داخل شهری استفاده کنند و هزینه‌های حمل و نقل عمدتا بسیار ارزان است.

هر دانشگاه چندین خوابگاه دارد که در فاصله بسیار کوتاهی از دانشگاه قرار دارد. خوابگاه‌ها به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می‌شوند. علاوه بر خوابگاه، اجاره­ی خانه از دیگر گزینه‌های موجود برای اقامت است. دانشجویان می‌توانند در اطراف دانشگاه آپارتمان، اتاق و یا خانه اجاره کنند.

 

مدارک مورد نیاز تحصیل در ترکیه

مدارک-مورد-نیاز-تحصیل-در-ترکیه
مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی ترکیه

 

متقاضیان تحصیل در ترکیه پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی ترکیه از دانشگاه مورد نظر خود، باید با ارائه مدارک مورد نیاز سفارت کشور ترکیه، اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند. از این رو دانشجویان باید مدارک زیر را برای ارائه به سفارت ترکیه آماده نمایند:

1- ارائه پاسپورت معتبر

2- ارائه دو قطعه عکس 3×4

3- ارائه نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر در ترکیه

4- بیمه نامه دانشجویی شخص متقاضی پذیرش تحصیلی ترکیه

5- ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای مدت زمانی که در ترکیه مشغول به تحصیل است

6- پرداخت هزینه ویزای تحصیلی ترکیه

7-  مدرک مبنی بر عدم سوء سابقه کیفری دانشجو

8- ارائه مدارک پزشکی دانشجو مبنی بر سلامت

شرایط پذیرش تحصیلی ترکیه در دانشگاههای دولتی

 

شرایط-پذیرش-تحصیلی-ترکیه-در-دانشگاههای-دولتی
پذیرش در دانشگاههای دولتی ترکیه

 

اغلب دانشگاه‌های دولتی از طریق بورسیه دانشجو می‌پذیرند. اما غیر از آن دو روش دیگر نیز برای آن وجود دارد. بااین‌حال باید بدانید پذیرش در دانشگاه دولتی بسیار سخت‌تر از دانشگاه خصوصی است. این دو روش عبارت‌اند از:

1- روش اول وابسته به معدل دیپلم یا همان مدرک دبیرستان شما است. این بدان دلیل است که متقاضیان با معدل بالاتر شرایط بهتری برای پذیرش دارند. در کنار آن قبولی در آزمون YOS نیز شرط است.

2- در روش دوم ابتدا شما باید در آزمون YOS موفق شوید و رتبه بالایی دریافت کنید. این رتبه اغلب باید نود درصد و بالاتر از آن باشد.

 

شرایط پذیرش تحصیلی ترکیه در دانشگاه‌های خصوصی

 

پذیرفته ­شدن در این دانشگاه‌ها بسیار ساده‌تر از دانشگاه‌های دولتی است. چون تنها مدرک لازم دیپلم شما است. این دانشگاه‌ها آزمون ورودی ندارند. البته این دلیلی بر پایین‌بودن سطح کیفی و علمی آن‌ها نیست. ورود به این دانشگاه‌ها آسان است و در عین حال سطح علمی آن‌ها بالا بوده و با دانشگاه‌های دولتی برابری می­کند.

 

شرایط-پذیرش-تحصیلی-ترکیه-در-دانشگاههای-خصوصی
پذیرش در دانشگاههای خصوصی ترکیه

 

سخن پایانی:

پذیرش از دانشگاههای ترکیه می‌تواند هم برای شما مدرکی معتبر را همراه داشته باشد و هم می‌تواند نزدیکی و قرابت فرهنگی را برایتان به ارمغان آورد. تنها لازمه تحصیل در این دانشگاه این است که از افراد مجرب و حرفه‌ای کمک بگیرید که سختی‌های مسیر را به‌خوبی می‌شناسند و می‌توانند موفقیت رسیدن به ویزای تحصیلی را برای شما تضمین کنند.

مرکز مهاجرتی هما افتخار دارد،  با ۱۶ سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه آموزش،کسب برترین رتبه ها،اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر و اخذ بیشترین بورسیه تحصیلی، شما را از آموزش زبان تا اخذ پذیرش و وقت سفارت بطور کاملا حرفه‌ای همراهی کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که مسیر دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را برای شما هموارتر خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام هما سربزنید.

 

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

                                                                     

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

  09360616519

تگ ها : آزمون GMAT، پذیرش تحصیلی، ویزای دانشجویی، یزای تحصیلی #آزمون TIL، پذیرش تحصیلی، ویزای دانشجویی، یزای تحصیلی #آزمون TOLC، پذیرش تحصیلی، ویزای دانشجویی، یزای تحصیلی #آزمون یوس، پذیرش تحصیلی، ویزای تحصیلی، ویزای دانشجویی #بورسیه تحصیلی #پذیرش تحصیلی #پذیرش تحصیلی ترکیه #تحصیل در ترکیه #ترکیه #دانشگاه های ترکیه #شرایط پذیرش تحصیلی ترکیه #شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاههای خصوصی ترکیه #شرایط پذیرش تحصیلی در دانشگاههای دولتی ترکیه #مدارک پذیرش تحصیلی #مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی #مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در ترکیه #مدارک معتبر بین‌المللی #مرکز مهاجرتی در تهران #مرکز مهاجرتی معتبر #مرکز مهاجرتی هما #مزایای پذیرش تحصیلی ترکیه #ویزای دانشجویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی