apple-icon-114x114
ویزای-تحصیلی-سوئد

ویزای تحصیلی سوئد2023

ویزای تحصیلی سوئد یک مجوز ورود برای دانشجویان بین‌المللی است که به آنها اجازه می‌دهد تا به منظور تحصیل در دانشگاه‌های سوئد و انجام فعالیت‌های تحصیلی خود وارد این کشور شوند.

پذیرش تحصیلی در سوئد یک فرآیند جذاب و چالش‌برانگیز است. سوئد دارای دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های تحصیلی گسترده است که این کشور‌ را به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع ویزای تحصیلی سوئد
  • مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئد
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد
  • مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئد
  • اجازه کار با ویزای دانشجویی سوئد

انواع ویزای تحصیلی سوئد

در سوئد، انواع ویزای تحصیلی بسته به نوع دوره تحصیلی و مدت زمان آموزشی متفاوت هستند. در زیر، انواع ویزای تحصیلی در سوئد آورده شده‌اند:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت (Student Visa)

این ویزا برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد دارند دوره تحصیلی در سوئد را شروع کنند و مدت زمان آموزشی آن‌ها حداقل 3 ماه باشد. از جمله دانشجویانی که در دوره‌های کوتاه مدت یا کارگاه‌ها شرکت می‌کنند. این نوع ویزای تحصیلی به عنوان “ویزای کوتاه مدت” یا “ویزای شینگن” شناخته می‌شود.

ویزای تحصیلی بلندمدت (Residence Permit for Studies)

برای دوره‌های تحصیلی با مدت زمان بیشتر از 3 ماه و برنامه‌های تحصیلی طولانی‌تر مانند دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجویان باید این نوع ویزای تحصیلی را درخواست کنند.

ویزای تحصیلی مستقیم از خارج از سوئد (Direct Residence Permit for Studies)

اگر دوره تحصیلی شما بیش از یک سال است و از خارج از سوئد می‌آیید، می‌توانید این نوع ویزا را اخذ کنید.

ویزای دوره های آموزش تکمیلی (Complementary Courses Visa)

این نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویانی است که مدت زمان دوره‌های تکمیلی یا آموزشی کوتاه مدت را در نظر دارند.

ویزای تحصیلی پس از دوره تحصیلی (Post Study Work Visa)

پس از پایان دوره تحصیلی، دانشجویان می‌توانند از این نوع ویزا برای امکان اشتغال پس از تحصیل بهره‌مند شوند.

ویزای تحصیلی سوئد
ویزای تحصیلی سوئد

مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئد

1.پذیرش از دانشگاه

باید پذیرش رسمی از دانشگاه سوئدی که در آن تحصیل می‌کنید، دریافت کنید.

عمدتاً، اواخر ژانویه به عنوان آخرین مهلت برای درخواست‌های تحصیلی در ترم پاییز در سوئد در نظر گرفته می‌شود و اواخر آگوست به عنوان آخرین مهلت برای ارسال درخواست‌ها برای ترم بهار مدنظر است. با این حال، برای اطمینان از دقت مهلت‌ها، ضروری است که به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر بروید و تاریخ‌های اعلام شده را بررسی کنید.

2.مدارک تحصیلی، برای دریافت ویزای تحصیلی

توجه داشته باشید که باید مدارک تحصیلی (مثل مدرک لیسانس یا مدرک معادل) را به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا سوئدی ارائه دهید.

3.ثبت نام در دوره کمیسیون ملی ثبت نام

باید به کمیسیون ملی ثبت نام (Swedish Council for Higher Education) مراجعه کنید و ثبت نام کنید.

4.تمکن مالی

برای دریافت ویزای تحصیلی،باید توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را اثبات کنید. این شامل هزینه‌های زندگی، شهریه، و سایر هزینه‌ها می‌شود.

5.پرداخت شهریه

باید شهریه دوره تحصیلی خود را پرداخت کرده یا اثبات کنید که معاف از پرداخت آن هستید.

6.بیمه سلامت

باید بیمه سلامت معتبری داشته باشید. بعضی از دانشگاه‌ها بیمه سلامت خود را ارائه می‌دهند و در بعضی از موارد ممکن است شما بخواهید بیمه مستقلی برای خود خریداری کنید.

7.ثبت نام در سامانه مهاجرت سوئد

باید در سامانه مهاجرت سوئد (Migration Agency) ثبت نام کرده و مدارک خود را ارسال کنید.

8.مصاحبه ویزا (اگر لازم باشد)

برخی از متقاضیان ممکن است دعوت به مصاحبه شوند تا جوانب مختلف درخواست ویزای تحصیلی خود را توضیح دهند.

در این مرحله از مراحل درخواست ویزای تحصیلی سوئد، افسر پرونده اقدام به مصاحبه با متقاضی می‌نماید تا اطمینان حاصل کند که متقاضی تنها به منظور تحصیل در این کشور،اقدام کرده است و هیچ سربار یا مشکلی برای جامعه سوئد به وجود نخواهد آورد.

9.درخواست ویزای تحصیلی

پس از تایید اطلاعات شما توسط مهاجرت سوئد، می‌توانید به سفارت یا کنسولگری سوئد در کشور خود مراجعه کرده و درخواست ویزای تحصیلی خود را ثبت کنید.

10.سفر به سوئد و ثبت نام نهایی

پس از دریافت ویزای تحصیلی، می‌توانید به سوئد سفر کرده و ثبت نام نهایی خود را در دانشگاه و دفتر محل اقامت انجام دهید.

برای اطلاعات دقیق و به‌روز، همیشه به منابع رسمی مهاجرت سوئد مراجعه نمایید.همچنین برای اخذ مشاوره و دریافت اطلاعات دقیق با متخصصین مرکز مهاجرتی هما در تماس باشید.

مدارک-مورد-نیاز-برای-اخذ-ویزای-تحصیلی-سوئد
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد

برای درخواست ویزای تحصیلی سوئد، نیازمند داشتن: گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار، نامه پذیرش، و در صورت اقامت کمتر از یک سال، ارائه مدارک بیمه می‌باشید. همچنین، پرداخت حداقل هزینه دو ترم تحصیلی، ارائه مدارک اثبات توانمندی مالی برای پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی به مدت حداقل یک سال

(درخواست شما مبنی بر اینکه چرا کشور سوئد را برای تحصیل انتخاب کرده اید،باید حداقل 150 کلمه و 1,000 کاراکتر باشد.‌)

همچنین، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما از مهمترین مراحل می‌باشد. هزینه درخواست ویزای تحصیلی برای افراد بزرگسال 1,000 کرون سوئد و برای افراد زیر 18 سال 500 کرون سوئد می‌باشد.

مدت زمان پروسه اخذ ویزا معمولاً 90 روز است و این مدت ممکن است در صورت زیاده‌روی متقاضیان، بیشتر گردد.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئد

دانشگاه‌های سوئد برنامه‌های تحصیلی خود را به دو زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می‌دهند. با این حال، اکثر برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در دسترس قرار دارند. آزمون‌های زبان انگلیسی که توسط دانشگاه‌های سوئد مورد قبول هستند شامل:

  • تافل اینترنتی (TOEFL iBT)
  • آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)
  • PTE آکادمیک (PTE Academic)
  • C1 پیشرفته (C1 Advanced)

اجازه کار با ویزای تحصیلی سوئد

برای دانشجویان بین‌المللی و افرادی که قصد درخواست ویزای تحصیلی سوئد را دارند، امکان کار دانشجویی و انجام کار حین تحصیل به طور رسمی فراهم شده است. افرادی که اجازه اقامت دارند، می‌توانند در حین تحصیل تا حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنند. این اقدام به منظور جلوگیری از تأثیرات منفی بر تحصیلات دانشجویان انجام شده است.

امکانات مختلف برای کار دانشجویی در داخل و خارج از محیط دانشگاه وجود دارد. دانشجویان می‌توانند در محیط دانشگاه‌ها، مانند کتابخانه‌ها و کافه‌ها، به عنوان کارمندان پاره‌وقت فعالیت کنند. همچنین، فرصت‌های کاری در خارج از محیط دانشگاه نیز شامل فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر موسسات پاره‌وقت است.

توجه به این نکته ضروری است که محدودیت ساعات کاری به منظور حفظ تمرکز بر تحصیلات دانشجویان اعمال شده است. این اقدامات همچنین به دانشجویان این امکان را می‌دهند که تجربیات شغلی مفیدی را در حین تحصیل کسب کرده و به توسعه مهارت‌های شغلی خود بپردازند.

 

سخن پایانی:

تحصیل در سوئد به دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های گسترده‌ و بسیار جذابی را ارائه می‌دهد. این کشور با توجه به ارائه آموزش در سطح جهانی در میان دانشجویان بین‌المللی شناخته شده و محبوب است. در حقیقت وقتی صحبت از آموزش عالی می‌شود، سوئد به عنوان یک کشور زیبا و دیدنی در حوزه اسکاندیناوی، برنامه‌های تحصیلی و دوره‌های فنی و حرفه‌ای بسیاری در رشته‌های مختلف دارد.

پس اگر قصد تحصیل در سوئد را دارید، باید قبل از شروع دوره خود برای ویزای سوئد یا اجازه اقامت اقدام کنید. ویزای سوئد به شما امکان می‌دهد وارد کشور شوید، دوره انتخابی خود را دنبال کنید و همچنین به این کشور سفر کنید.

موسسه مهاجرتی هما؛ همراهی دلسوز در مسیر مهاجرت شما است. ما از اولین قدم‌ها تا آخرین قدم ؛ همراه و پشتیبان شما هستیم. برای ارتباط با کارشناسان هما، کافیست با ما تماس بگیرید.

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

 

مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : اجازه کار با ویزای دانشجویی سوئد #انواع ویزای تحصیلی سوئد #مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی سوئد #مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی سوئد #مراحل دریافت ویزای تحصیلی سوئد #ویزای تحصیلی سوئد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی