apple-icon-114x114
پذیزش-تحصیلی-در-سوئد

پذیرش تحصیلی در سوئد

پذیرش تحصیلی در سوئد یک گام مهم برای دستیابی به تحصیلات عالی و تجربه آموزشی بین‌المللی در یک کشور پویا و فرهنگی متنوع محسوب می‌شود.

مهاجرت به سوئد به عنوان یک گزینه ممتاز در زمینه مهاجرت تحصیلی مطرح است، بنابراین افراد متقاضی مهاجرت برای تحصیل باید یک مقصد از میان کشورهای پیشرو در حوزه آموزش عالی را انتخاب کنند. سوئد، یکی از این کشورهای پیشتاز است که از یک سیستم آموزشی مستقل و پیشرفته بهره‌مند است و می‌تواند به دانشجویان بین‌المللی آموزش با کیفیتی ارائه دهد. از مهمترین شرایط برای تحصیل در سوئد، داشتن مدرک دیپلم، مسلط بودن به زبان انگلیسی، و دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور ذکر می‌شود.

خوشبختانه، در سوئد دسترسی به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیار زیاد است، که در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا، دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌دهند. موفقیت دانشگاه‌های سوئد به دلیل سرمایه‌گذاری‌های مالی جدی دولت در زمینه طراحی و اجرای یک سیستم آموزش عالی نوین است. این سیستم، به بهترین شکل ممکن، دانشجویان بین‌المللی از فرهنگ‌های مختلف را جذب می‌کند و کشور سوئد را به یکی از پیشگامان در زمینه آموزش عالی و تولیدات علمی تبدیل کرده است.

برای ارزیابی شرایط خود جهت مهاجرت به سوئد کافی است با کارشناسان مهاجرتی هما تماس بگیرید.

پذیرش-تحصیلی-در-سوئد
پذیرش تحصیلی در سوئد

شرایط و مدارک لازم برای  پذیرش تحصیلی در سوئد

دانشگاه های کشور سوئد از سطح علمی و اعتبار جهانی بسیار بالایی برخوردارند. از این رو شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیل در این دانشگاه ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورت نداشتن یکی از شروط یا وجود نقص در مدارک مورد نیاز، درخواست پذیرش یا ویزای تحصیلی متقاضی رد می شود. افرادی که متقاضی ادامه تحصیلات در کشور سوئد هستند باید بدانند که شرایط پذیرش تحصیلی در سوئد بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنند متفاوت می باشد. همچنین شرایط برای ورود به دوره های مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا دبیرستان متفاوت است.

به همین دلیل هم مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور متغیر می باشد. ما در این قسمت مدارک مشترک و بسیار مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی از مراکز آموزش عالی کشور سوئد را ذکر می کنیم. مهمترین مدارک برای پذیرش تحصیلی در سوئد به شرح زیر می باشند:

آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
ریز نمرات تحصیلی
مدارک شناسایی مثل پاسپورت
۲ قطعه عکس پاسپورتی
رزومه‌ای که نشان‌دهنده هر گونه تجربه کاری حرفه‌ای و یا تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.
انگیزه نامه
توصیه نامه(درصورت نیاز)
مدرک زبان انگلیسی با(نمره آزمون آیلتس ۶ الی ۶.۵ به بالا / حداقل نمره آزمون تافل ۹۰)یا مدرک زبان سوئدی
موفقیت در مصاحبه ورودی (برخی از دانشگاه های سوئد مصاحبه ورودی دارند.)
افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد هستند باید با دقت و حساسیت زیادی شرایط خود را بررسی کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند. این امر کمک می کند تا شانس متقاضی برای دریافت پذیرش و صدور ویزای تحصیلی افزایش پیدا کند.

بهترین دانشگاه‌‌ها برای پذیرش تحصیلی در سوئد

سوئد یک مقصد شگفت‌انگیز برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال دریافت مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. این کشور همچنین با داشتن ۸ دانشگاه با رتبه‌بندی زیر ۵۰۰ در رنکینگ جهانی QS، از نظر تحصیلی جزو جواهرات دنیای تحصیلات عالی است. برخی از دانشگاه‌های برتر سوئد که جزو محبوب‌ترین مقاصد بین دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند، شامل:دانشگاه اوپسالا (در اوپسالا)، موسسه سلطنتی فناوری KTH (در استکهلم)، دانشگاه گوتنبرگ (در گوتبرگ) و دانشگاه فناوری چالمرز (در گوتبرگ).

 

نام دانشگاه (۲۰۲۳) QS شانگهای (۲۰۲۲) شهریه سالانه
دانشگاه لوند (Lund University) ۹۵ ۱۵۱-۲۰۰ ۱۰ الی ۱۳ هزار دلار
موسسه سلطنتی فناوری KTH (KTH Royal Institute of Technology) ۸۹ ۲۰۱-۳۰۰ ۹ الی ۲۳ هزار دلار
دانشگاه فنی چالمرز (Chalmers University of Technology) ۱۲۵ ۴۰۱-۵۰۰ ۱۴ الی ۲۱ هزار دلار
دانشگاه اوپسالا (Uppsala University) ۱۲۸ ۷۸ ۱۵ الی ۱۷ هزار دلار
دانشگاه استکهلم (Stockholm University) ۱۵۳ ۷۴ ۱۰ الی ۲۷ هزار دلار
دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenberg) ۱۸۵ ۱۰۱-۱۵۰ ۱۲ الی ۲۷ هزار دلار
دانشگاه لینشوپینگ (Linköping University) ۳۲۰ ۳۰۱-۴۰۰ ۱۰۰۰ دلار
دانشگاه اومئو (UmeåUniversity) ۳۶۹ ۴۰۱-۵۰۰ ۱۱ الی ۱۷ هزار دلار

شهرهای دانشجویی، جهت پذیرش تحصیلی در سوئد

در این بخش شهرهای دانشجویی سوئد را به شما معرفی می کنیم، زندگی در شهرهای دانشجویی به این معنی است که فرصت پیدا کردن کارهای دانشجویی بیشتر است و می توانید همراه با دانشجوهای دیگر خانه بگیرید، همچنین تعداد گروه های دانشجویی بیشتر هست و می توانید با دانشجویان از ملیت های دیگر در ارتباط باشید، از شهرهای دانشجویی سوئد می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

استکهلم

که پایتخت سوئد است و از دانشگاهی که در این شهر واقع شده اند می توان Stockholm University، Stockholm School of Economics، KTH Royal Institute of Technology، Royal College of Music، Konstfack or the University of Arts, Crafts, and Design را نام برد.

لوند

که در بخش جنوبی سوئد قرار دارد و بالغ بر 44هزار دانشجو در دانشگاه لوند که قدیمی ترین دانشگاه اروپای شمالی است، مشغول به تحصیل هستند.

گوتنبرگ،شهر محبوب دانشجویان برای پذیرش تحصیلی در سوئد

این شهر هم محبوب دانشجویان و هم یکی از مقاصد توریستی کشور سوئد است، دو تا دانشگاه محبوب University of Gothenburg و Chalmers University of Technology در این شهر قرار دارند.

اوپسالا

شهر اوپسالا در نزدیکی پایتخت سوئد قرار دارد و دانشگاه های معروفی از جمله Uppsala University, Swedish University of Agricultural Sciences, Johannelund Theological Seminary, and Newman Institute که جز برترین دانشگاه های اروپا می باشند در این شهر تاسیس شده اند.

اومئو،یکی از برترین شهرهای دانشجویی برای پذیرش تحصیلی در سوئد

بی تردید یکی از برترین شهرهای دانشجویی،برای پذیرش تحصیلی در سوئد شهر Umeå است، دانشگاه دولتی Umeå در این شهر قرار دارد و حدود 40 برنامه بین المللی در این دانشگاه ارائه می شود.

دریافت ویزا برای پذیرش تحصیلی در سوئد

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد‌نظر خود در سوئد، باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و با ارائه مدارک زیر درخواست ویزای تحصیلی سوئد نمایید:

فرم درخواست تکمیل شده
عکس‌های پاسپورتی (حداقل ۲ یا ۳ تا)
پاسپورت معتبر و دو کپی از پاسپورت
مدارک ثبت‌نام دانشگاه (نامه پذیرش از دانشگاه‌ /دبیرستانی که در آن پذیرفته شده­‌اید، با یک کپی از هر کدام)
گواهی بیمه درمانی
مدرک تمکن­‌مالی برای پذیرش تحصیلی در سوئد (معمولا معادل ۷۳,۰۰۰ کرون سوئد در یک دوره ده‌ماهه، کلیه مدارک دارایی مالی، از جمله بورسیه تحصیلی، کمک هزینه، وام و سایر کمک های مالی.)
اثبات داشتن محل اقامت در سوئد
پرداخت هزینه درخواست ویزا به میزان ۱,۰۰۰ کرون سوئد
درصورت دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود، میزان تمکن مالی متفاوت خواهد بود.

شما باید هر سال ویزا خود را تمدید کنید، زیرا ویزای شما در عرض ۳۶۵ روز پس از شروع به پایان می‌رسد. بهتر است ۳۰ روز پیش از منقضی شدن ویزا برای تمدید مجدد ویزا اقدام کنید.

 

سخن پایانی:

پذیرش تحصیلی در سوئد یک فرآیند جذاب و چالش‌برانگیز است. سوئد دارای دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌های تحصیلی گسترده است که این کشور را به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

جهت تحصیل در سوئد و آشنایی با دانشگاه­‌ها و شرایط مربوطه آن لازم است که حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا در انجام همه‌ی مراحل به درست‌ترین روش ممکن عمل کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید فرزندتان را برای تحصیل به سوئد اعزام کنید و یا هرگونه سؤال در همین رابطه دارید با مشاورین ما درمرکز مهاجرتی هما تماس بگیرید تا بعد از بررسی تخصصی شرایط شما، بهترین راهنمایی‌ها را در اختیارتان قرار دهند

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:

02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : بهترین دانشگاه‌‌ها برای تحصیل در سوئد #پذیرش تحصیلی در سوئد #شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در سوئد #هزینه تحصیل در سوئد #هزینه تحصیل در مقطع دکترا در سوئد #هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد #هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد #هزینه دریافت ویزای تحصیلی سوئد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی