apple-icon-114x114
آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد مهاجرت داشته باشید احتمالا نام آزمون آیلتس را شنیده‌اید. آزمون جامع و معتبر که مهارت زبان انگلیسی شما را محک می‌زند. این آزمون بخش‌های مختلف و شرایطی دارد که در ادامه در مورد آن‌ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دو سازمان بزرگ آموزشی و آزمونی در بریتانیا به نام‌های “کمبریج آسسمنت” (Cambridge Assessment) و “باشگاه مشترک آیلتس” (British Council IELTS) تولید و اداره می‌شود.
آیلتس از ۹ باند سنجش مهارت زبان استفاده می‌کند که باند ۹ نشان دهنده مهارت زبان بسیار بالا و باند ۱ نشان دهنده مهارت زبان کمیاب است. این آزمون در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به صورت رسمی توسط دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مهاجرتی به عنوان شاهد مهارت زبان استفاده می‌شود.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

آزمون  شامل چهار بخش اصلی است:

Listening :

این بخش مربوط به مهارت شنیداری شما است. در این بخش، 40 دقیقه زمان داده می‌شود تا شما چهار فایل صوتی را بشنوید و به سؤالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید.

 Reading :

یکی دیگر از بخش ‌های آزمون آیلتس مربوط به مهارت خواندن است. در این بخش، 60 دقیقه زمان داده می‌شود تا شما سه بخش متنی را بخوانید و به سؤالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید.

 Writing :

نوشتن، یکی دیگر از قسمت‌های آزمون آیلتس است. در این بخش، 60 دقیقه زمان داده می‌شود تا شما دو تاپیک نوشتاری را با حداقل 250 کلمه بنویسید. تاپیک اول، نوشتاری آکادمیک و تاپیک دوم، نوشتاری عمومی است.

Speaking:

چهارمین و آخرین بخش آزمون آیلتس مربوط به گفتار است. در این بخش، شما با یک ممتحن صحبت خواهید کرد و به چهار بخش گفتاری، شامل معرفی خود، مکالمه در مورد یک تاپیک خاص، بحث در یک موضوع خاص و پایان دادن به مصاحبه، پاسخ خواهید داد. به شما 11 تا 14 دقیقه برای این بخش زمان داده می‌شود.

 

شرایط شرکت در آزمون آیلتس

هیچ شرط خاصی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد، هر کسی می‌تواند برای شرکت در آن ثبت‌نام کند. با این حال، بهتر است برای شرکت در آزمون آیلتس، دارای یک سطح مهارت زبانی بالا باشید. همچنین، برای شرکت در این آزمون، شما باید حداقل 16 سال سن داشته باشید. به دلیل طبیعت این آزمون، برخی از موسسات آموزشی ممکن است نیاز به شرایط خاصی برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی داشته باشند.

 

هزینه شرکت در آزمون آیلتس

هزینه شرکت در آزمون آیلتس بسته به محل برگزاری و نوع آزمون متفاوت است. در بسیاری از کشورها، هزینه ثبت‌نام در آزمون آیلتس حدود 200 تا 250 دلار است. هزینه شرکت در آزمون آیلتس در ایران نیز حدود 180 تا 200 دلار است. این هزینه برای هر دوره آزمون متفاوت است و در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های بعدی، مجددا باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. همچنین، برخی موسسات آموزشی نیز برای آماده‌سازی داوطلبان برای آزمون، دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهند که هزینه آن‌ها با توجه به طول دوره، میزان منابع آموزشی و شرایط دیگر متفاوت است.

نکات قبل از آزمون

اگر دوست دارید تا در این آزمون به موفقیت برسید، همواره نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برای شرکت در آزمون، باید با فرمت آن آشنا باشید و نکاتی مانند زمان مجاز برای هر بخش آزمون، تعداد سوالات و نحوه پاسخ‌گویی به آن‌ها را بدانید.
  • کسب نمره بالا در آزمون، باید به تمرین و آمادگی کافی داشته باشید. برای این منظور، می‌توانید از کتاب‌های درسی، منابع آموزشی آنلاین و دوره‌های آموزشی استفاده کنید.
  • برای آگاهی از جزئیات ثبت نام، محل و زمان برگزاری آزمون، باید به سایت رسمی آزمون آیلتس مراجعه کنید.
  • در بخش‌های مختلف آزمون، ممکن است با لغات تخصصی مربوط به حوزه‌های مختلف مواجه شوید. برای موفقیت در آزمون، باید با این لغات آشنا باشید و تلاش کنید آن‌ها را درک کنید.
  •  برای آشنایی با نوع سوالات آزمون، می‌توانید از نمونه سوالات و مواد آموزشی آنلاین استفاده کنید.
  • برای آمادگی برای آزمون آیلتس، باید از مواد آموزشی معتبر و مناسب استفاده کنید. بهتر است از منابعی که توسط موسسات معتبر و رسمی آموزشی تهیه شده‌اند، استفاده کنید.

نکات قبل از آزمون

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا در مورد آزمون آیلتس و نکاتی مهمی که قبل از شرکت در این آزمون باید بدانید، صحبت کنیم.
لازم به ذکر است که ما در تیم هما با برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون زبان و آزمون دانشگاه به شما کمک خواهیم کرد تا یک پله جلوتر باشید و با موفقیت از این آزمون خارج شوید.
در این کلاس‌ها نکاتی به شما آموزش داده خواهد شد که قطعا در زمان آزمون با آن روبه‌رو خواهید شد. اما این بار کلید موفقیت در دستان شما است. در صورت بروز هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجرب موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در ارتباط باشید. ما آماده پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما عزیزان در این زمینه می‌باشیم.

آزمون های toefel GRE  TIL G mat Tol C ielts dolingo

آزمون آیمت ایتالیا

اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا را دارید، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید. آزمون آیمت ایتالیا، راه ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. در این بخش، با آزمون آیمت ایتالیا آشنا می‌شویم و راهنمایی کاملی را برای داوطلبان ارائه می‌دهیم.

آزمون تومر در ترکیه و هر آنچه باید در مورد این آزمون بدانید

آزمون‌های تومر (TOMER) در ترکیه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل در پیشرفت تحصیلات تخصصی یا حرفه‌ای در این کشور می‌باشد. برای آمادگی و قبولی در این آزمون با کارشناسان حرفه‌ای موسسه آموزشی و مهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید.

آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی