apple-icon-114x114
آزمون GRE و تمام نکاتی که باید در مورد این آزمون بدانید!

آزمون GRE و تمام نکاتی که باید در مورد این آزمون بدانید.

آزمون gre یک آزمون استاندارد برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج را دارند و برای اثبات مهارت خود باید این آزمون را پشت سر بگذارند.

آزمون GRE یکی از آزمون‌های معتبر و معروف برای تعیین سطح علمی افرادی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. این آزمون در مراحل مختلفی برگزار می شود که ما در این بخش به صورت کامل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یکی از معروف‌ترین آزمون‌های استاندارد برای ورود به برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های خارجی و داخلی است. GRE در واقع اختصاری از عبارت Graduate Record Examinations می‌باشد و توسط مؤسسه ETS (Educational Testing Service) اداره می‌شود.

باید گفت که آزمون GRE به دو صورت کلی ارائه می‌شود:

GRE General

آزمون GRE General به بررسی مهارت‌های عمومی داوطلبان برای ورود به برنامه‌های تحصیلی می‌پردازد. این آزمون شامل بخش‌های Verbal Reasoning (استدلال کلامی)، Quantitative Reasoning (استدلال کمی) و Analytical Writing (نوشتار تحلیلی) است.

GRE Subject

آزمون GRE Subject برای بررسی تخصص داوطلبان در حوزه‌های خاص مانند علوم زیستی، شیمی، ریاضیات و غیره طراحی شده است. معمولا داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا را دارند، برای ورود به برنامه‌های تحصیلی مختلف از جمله مدیریت، علوم، مهندسی و روابط بین المللی، به شدت نیاز به گذراندن این آزمون دارند.

شرایط شرکت در آزمون GRE

شرایط شرکت در این آزمون برای همه‌ی افراد یکسان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این مورد وجود ندارد. هر کسی می‌تواند در این آزمون شرکت کند، بدون این که از تحصیلات یا تخصص خاصی برخوردار باشد.
بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است شرایط خاصی برای قبولی در برنامه‌های تحصیلی خود داشته باشند، اما این شرایط با آزمون مرتبط نیستند و بیشتر با سابقه تحصیلی و تجربیات کاری داوطلب در رابطه است.

در هر صورت، برای شرکت در آزمون GRE، ابتدا باید به سایت ETS مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. همچنین، برای شرکت در آزمون GRE، باید هزینه‌ی مربوطه را پرداخت کنید که می‌توانید آن را از سایت ETS یا از طریق مراکز معتبر آموزشی پرداخت کنید.

آمادگی‌های قبل از آزمون GRE

آمادگی‌های قبل از آزمون عبارتند از:

  • با توجه به این‌که این آزمون شامل بخش‌های مختلفی مانند بخش Verbal، بخش Quantitative و بخش Analytical Writing است، باید با ساختار و نحوه‌ی ارزیابی هر یک از این بخش‌ها آشنا شوید.
  • به‌منظور آمادگی برای آزمون باید منابع آموزشی مناسب را تهیه کنید. منابع آموزشی GRE می‌توانند شامل کتاب‌های درسی، منابع آنلاین و دوره‌های آموزشی باشند.
  • شرکت در دوره‌های آموزشی می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار آزمون آشنا شوید و روش‌های مطالعه و مهارت حل سوال خود را بهبود بخشید.
  • برای بهبود عملکرد خود در آزمون، باید به‌طور مداوم تمرین کنید و به حل سوالات و تست‌های آزمون بپردازید.
  • قبل از روز آزمون بهتر است حداقل یک بار آزمون شبیه‌سازی شده GRE را امتحان کنید تا با فرایند آزمون آشنا شوید و به عملکرد خود در آزمون اطمینان حاصل کنید.

معمولا چه افرادی در آزمون GRE شرکت می‌کنند؟

افراد مختلفی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند اما اکثراً افرادی هستند که قصد ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی بالاتر دارند، به خصوص در رشته‌هایی مانند علوم پایه، مهندسی، مدیریت، اقتصاد، روانشناسی و حقوق؛ همچنین افرادی که به دنبال شغلی در زمینه تحقیقات، مشاوره یا تدریس هستند نیز می‌توانند در آزمون GRE شرکت کنند.

برای شرکت در این آزمون، نیاز به داشتن مدرک تحصیلی مشخصی نیست و هر کسی می‌تواند در این آزمون شرکت کند.

مدت زمان اعتبار آزمون GRE

مدت زمان اعتبار این آزمون برای مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. برای آزمون  عمومی (General GRE)، نتایج آزمون به مدت پنج سال معتبر است، بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در دوره‌های مختلفی مانند کارشناسی ارشد، دکتری یا MBA را دارید می‌توانید از نتیجه‌ی کسب شده در آزمون عمومی استفاده کنید.
اما برای آزمون تخصصی (Subject GRE) که جهت ورود به برخی رشته‌های خاص در دانشگاه‌های آمریکایی مورد نیاز است، مدت زمان اعتبار گواهینامه نتیجه آزمون تنها دو سال می‌باشد.

بنابراین برای ورود به دوره‌های تحصیلی در رشته‌هایی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی می‌بایست آزمون تخصصی را در زمان مناسبی قبل از اتمام مهلت اعتبار نتایج آن انجام دهید.

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا در مورد آزمون GRE و نکات مهمی که قبل از شرکت در این آزمون باید بدانید، صحبت کنیم.
لازم به ذکر است که ما در تیم هما با برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون زبان و آزمون دانشگاه به شما کمک خواهیم کرد تا یک پله جلوتر باشید و با موفقیت از این آزمون خارج شوید. در این کلاس‌ها نکاتی به شما آموزش داده خواهد شد که قطعا در زمان آزمون با آن روبه‌رو خواهید شد. اما این بار کلید موفقیت در دستان شما است.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان مجرب ما از طریق راه‌های ارتباطی در پایین همین صفحه با کارشناسان موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در ارتباط باشید. کارشناسان ما  آماده پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما عزیزان می‌باشند.

آزمون های toefel GRE  TIL G mat Tol C ielts dolingo

آزمون آیمت ایتالیا

اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا را دارید، باید در آزمون آیمت (IMAT) شرکت کنید. آزمون آیمت ایتالیا، راه ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور است. در این بخش، با آزمون آیمت ایتالیا آشنا می‌شویم و راهنمایی کاملی را برای داوطلبان ارائه می‌دهیم.

آزمون تومر در ترکیه و هر آنچه باید در مورد این آزمون بدانید

آزمون‌های تومر (TOMER) در ترکیه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مراحل در پیشرفت تحصیلات تخصصی یا حرفه‌ای در این کشور می‌باشد. برای آمادگی و قبولی در این آزمون با کارشناسان حرفه‌ای موسسه آموزشی و مهاجرتی هما تماس حاصل فرمایید.

آزمون آیلتس و نکات مهم و ضروری که باید بدانید.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی غیر بومی در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خواندن و نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی