apple-icon-114x114

آزمون های زبان انگلیسی، ترکی و آلمانی برای مهاجرت و ورود به دانشگاه

مدرک زبان و پذیرفته شدن در آزمون های مربوط به دانشگاه به عنوان یکی از شرایط اساسی برای دریافت ویزا است و تحت هیچ شرایطی شما نمی‌توانید از این مراحل فاکتور بگیرید یا با استاندارهای پایینی آن را بگذرانید.
آزمون های زبان انگلیسی ، ترکی و آلمانی برای مهاجرت و ورود به دانشگاه

 

پذیرفته شدن در آزمون‌های مربوط به دانشگاه و مهاجرت به عنوان یکی از شرایط اساسی برای دریافت ویزا است و تحت هیچ شرایطی شما نمی‌توانید از این مراحل فاکتور بگیرید یا با استاندارهای پایینی آن را بگذرانید. برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن برای شرکت در آزمون‌های ورودی مختلف موفق شوید، لازم است تا از قبل در کلاس‌های آمادگی این آزمون‌ها شرکت کنید.

در این مطلب به بررسی آزمون های زبان انگلیسی، ترکی و آلمانی برای مهاجرت و ورود به دانشگاه‌های خارجی پرداخته‌ایم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر؛ با تیم بین‌المللی هما همراه باشید. 

آزمون های زبان برای ورود به دانشگاه و مهاجرت

برگزاری کلاس‌های مختلف برای آزمون ورودی زبان، برای ورود به دانشگاه یا موسسه آموزشی در یک کشور خارجی بسیار مهم است. چرا که به شما در فراگیری مفاهیم و دستیابی به اطلاعات، تعامل با محیط، تسهیل در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و … کمک خواهد کرد. با توجه به این دلایل، برای تحصیل در یک کشور خارجی، به داشتن دانش کافی در مورد زبان آن کشور، باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در حال حاضر کشورهای مختلف، آزمون‌های متفاوتی برا ورود به دانشگاه دارند که باید سعی کنید تا سربلند از این آزمون‌ها خارج شوید. در ادامه به معروف‌ترین آزمون‌ها اشاره کرده‌ایم.

آزمون های زبان انگلیسی

در حال حاضر بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توان برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد استفاده کرد. برخی از معروف‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی عبارتند از:

  • آیلتس (IELTS) : آیلتس یکی از پر طرفدارترین آزمون های زبان انگلیسی می‌باشد که برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد در سطوح مختلف استفاده می‌شود. این آزمون شامل چهار بخش شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه می‌باشد. 
  • تافل (TOEFL) : تافل یکی دیگر از آزمون های معروف زبان انگلیسی می‌باشد که برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمون نیز شامل چهار قسمت شنیداری، خوانداری، نوشتاری و مکالمه می‌باشد. 

آزمون های زبان ترکی

کشور ترکیه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، آزمون‌ خاصی دارد که در ادامه آن‌ را بیان کرده‌ایم.

  • آزمون زبان تومر : تومر یکی از آزمون های زبان ترکی می‌باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه برگزار می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت زبان ترکی داوطلبان در چهار مهارت گفتاری، شنیداری، خوانداری و نوشتاری برگزار می‌شود. آزمون تومر سطوح A1 تا C2 زبان ترکی را پوشش می‌دهد و برای افرادی که می‌خواهند درکشور ترکیه تحصیل و یا کار کنند برگزار می‌شود. 

آزمون های زبان آلمانی

انواع آزمون زبان آلمانی عبارتند از:

  • آزمون زبان آلمانی جامع: آزمون جامع زبان آلمانی (ZERTIFIKAT DEUTSCH / ZD ) که در موسسات و مراکز آموزشی برگزار می‌شود و برای افرادی که تازه به کشور آلمان مهاجرت کرده‌اند، توصیه می‌شود. 
  • تعیین سطح زبان TESTDAF: این آزمون جهت تعیین سطح زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه‌های آلمان برگزار می‌شود و از سطح کیفی بالایی برخوردار است.
  • آزمون گوته: آزمون گوته ( GOETEH – ZERTIFIKAT ) توسط موسسه زبان گوته در آلمان برگزار و برای افرادی توصیه می‎‌شود که می‌خواهند برای کار یا تحصیل به آلمان مهاجرت نمایند. 

آزمون‌های ورودی دانشگاه

مشابه آزمون‌های مدرک زبان، برخی از دانشگاه‌ها، آزمون‌هایی برای ورود دارند. این آزمون‌ها به دانشگاه‌ها کمک می‌کنند تا سطح زبان و توانایی‌های علمی و شخصیتی دانشجویان بین‌المللی را بررسی کنند.

همچنین با برگزاری آزمون ورودی، دانشگاه‌ها می‌توانند از صحت مدارک آموزشی متقاضیان اطمینان حاصل کنند و با ارائه برنامه‌های آموزشی مناسب، دانشجویان بین‌المللی را به خود جذب کنند. به این ترتیب می‌توانند ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی را توسعه داده و رشد و صعود خود را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان پشتیبانی کنند.

معروفترین و معتبرترین آزمون‌ها برای ورود به دانشگاه‌ها 

  • آزمون زبان GRE: آزمون GRE (Graduate Record Examination) یکی از معروف‌ترین و مورد قبول‌ترین آزمون‌های استاندارد در حوزه تحصیلات تکمیلی (Graduate Studies) است و برای ورود به برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های معتبر دنیا به کار می‌رود. هدف اصلی این آزمون، ارزیابی مهارت‌های تحلیلی و استدلالی داوطلبان در حل مسئله، آشنایی با مفاهیم ریاضی و دانش زبان انگلیسی و توانایی‌های نوشتاری آن‌ها است. آزمون GRE به صورت آنلاین برگزار می‌شود و مدت زمان آن حدود ۳ ساعت می‌باشد. در کل، آزمون GRE یکی از مهم‌ترین معیارهای قبولی در دانشگاه‌های برتر جهان به شمار می‌آید. 
  • آزمون SAT:  آزمون Scholastic Assessment Test یکی از معروف‌ترین آزمون‌های استاندارد در حوزه تحصیلات تکمیلی است که در آمریکا و کانادا برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر کاربرد دارد. این آزمون توسط سازمان College Board برگزار می‌شود و شامل سه بخش اصلی خواندن، نوشتن و ریاضیات است. نمره‌ی کل آزمون SAT از ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ می‌باشد و مدت زمان آن حدود ۳ ساعت است. در کل، نمره‌ی این آزمون مهم‌ترین معیار در قبولی دانشجویان در دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر آمریکا و کانادا است.
  • آزمون یوس : آزمون یوس (YÖS) یکی از مهمترین آزمون‌های ترکیه می‌باشد که برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های ترکیه برگزار می‌شود. آزمون یوس برای ارزیابی مهارت‌ داوطلبان در سه بخش ریاضی، هندسه و هوش برگزار می‌شود.

سخن پایانی 

ما به شما کمک خواهیم کرد تا آزمون های زبان و آزمون دانشگاه را به کمک کلاس‌های فشرده و نیمه فشرده به بهترین شکل پشت سر بگذارید. برگزاری کلاس‌های قبل از آزمون برای بهتر نتیجه گرفتن شما، یکی از خدمات ما است که در جهت پیشبرد آن در تلاش هستیم تا هر روز بهتر از دیروز عمل کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره، با کارشناسان مجرب ما ارتباط برقرار نمایید. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی در پایین همین صفحه با کارشناسان و مشاورین موسسه بین المللی هما در ارتباط باشید. ما پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما عزیزان در این زمینه خواهیم بود. 

منبع

 

خدمات هما

اخذ وقت سفارت

وقت سفارت، یک مرحله مهم در فرآیند سفر به کشورهای خارجی است. اخذ وقت سفارت از کشورهای آلمان، ایتالیا و آمریکا، پروسه‌ای حساس است. گاها به دلیل پر بودن وقت‌ها ممکن است شما به راحتی نتوانید این روند را پیش ببرید. کارشناسان موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه اخذ وقت سفارت‌‌های آلمان، ایتالیا و آمریکا می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی