apple-icon-114x114

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی و خارجی

گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور پروسه زمان بر و پیچیده ای است . ما در این زمینه تخصص داریم . با ارائه مدارک پیشنهادی و پشتیبانی ما در کوتاه ترین زمان ممکن پذیرش خواهید شد .
پاپاپ
شماره تماس با کارشناسان: 09362552218

تحصیل در خارج از کشور یکی از رویاهای جذاب برای بسیاری از افراد است که می‌تواند پیشرفت‌های زیادی را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد. اما یکی از سخت‌ترین بخش‌های این مسیر، پروسه‌ی اخذ پذیرش تحصیلی و اپلای کردن برای دانشگاه‌های مختلف است. پروسه‌ای که ممکن است طولانی مدت باشد و شما را در میانه‌ی راه ناامید کند، یا به دلیل نداشتن اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه، شما را به نتیجه‌ی دلخواهتان نرساند.

پیش زمینه اخذ پذیرش تحصیلی

قبل از هر چیزی باید بدانید که لازم است تا شما برای اپلای کردن، اطلاعاتی داشته باشید و برخی از مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید تا این مسیر برای شما هموارتر باشد. در این بخش قرار است تا شما را برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر برای اخذ پذیرش تحصیلی راهنمایی کنیم. بنابراین اگر دوست دارید تا رویای شیرین خود را هرچه سریع‌تر عملی کنید، تا انتهای مطلب با تیم حرفه‌ای و بین المللی هما همراه باشید.

ویزای تحصیلی

قبل از این که به سراغ مباحث اصلی برویم، بهتر است توضیح کوتاهی برای مفهوم ویزای تحصیلی داشته باشیم:

ویزای تحصیلی یا Student Visa ، یک نوع ویزای مهاجرتی است که به افراد اجازه می‌دهد برای تحصیل در یک کشور خارجی، وارد آن کشور شوند. این ویزا مختص دانشجویان است و هدف اصلی آن، ایجاد شرایطی برای افراد مختلف است که بتوانند در دانشگاه‌های خارجی و بین المللی مطابق جدیدترین آموزش‌ها به تحصیل بپردازند.

بسیاری از کشورها و دانشگاه‌های خارجی، ویزای تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. هر کشور شرایط و الزامات خاص خود را برای اخذ این ویزا دارد، از جمله شرایط مالی، آموزشی، تحصیلی و…

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی

شاید یکی از حساس‌ترین و البته سخت‌ترین کارهایی که برای ویزای تحصیلی باید انجام دهید، از سر گذراندن مراحلی است که باید طی کنید. در ادامه سعی کرده‌ایم تا به صورت کوتاه، مراحل اخذ پذیرش تحصیلی را توضیح دهیم:

  • انتخاب رشته و دانشگاه: در ابتدا باید رشته و همچنین دانشگاه مورد نظر خود را برای تحصیل مشخص کنید.
  • جمع آوری مدارک: برای اخذ پذیرش تحصیلی، باید مدارک لازم مانند مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه، توصیه نامه و… را جمع‌آوری کرده و سپس ترجمه کنید.
  •  تکمیل فرم درخواست: بعد از جمع‌آوری مدارک، باید فرم درخواست پذیرش تحصیلی را تکمیل کنید و به همراه مدارک خود به دانشگاه ارسال کنید.
  • ارزیابی مدارک و بررسی مصاحبه: دانشگاه بعد از دریافت فرم درخواست و مدارک شما، می‌تواند مدارک را بررسی و ارزیابی کند و در صورت نیاز با شما مصاحبه کند.
  • صدور پذیرش تحصیلی: در صورت قبولی، دانشگاه برای شما پذیرش تحصیلی صادر خواهد کرد که به عنوان یکی از مراحل اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی محسوب می‌شود. در نهایت پس از اخذ پذیرش تحصیلی، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد خود مراجعه کنید و مراحل لازم برای اخذ ویزا را طی کنید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی برای هر دانشگاه و کشور ممکن است متفاوت باشد، اما برخی از شرایط عمومی شامل موارد زیر است:

  •  ارائه مدارک تحصیلی: برای اخذ پذیرش تحصیلی، باید مدارک تحصیلی مورد نیاز را ارائه کنید. این مدارک می‌تواند شامل دیپلم، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باشد.
  •  مهارت زبان: برخی دانشگاه‌ها و کشورها نیاز به آزمون زبانی مانند TOEFL، IELTS، PTE و … دارند. در این آزمون‌ها، شما باید توانایی مهارت زبان خود را به دانشگاه ثابت کنید.
  • ارائه توصیه نامه: برخی دانشگاه‌ها و کشورها درخواست توصیه نامه از استادان و مدیرانی را که با شما همکاری کرده‌اند، دارند.
  •  ارائه رزومه: رزومه شما نیز باید حاوی اطلاعاتی در مورد تحصیلات، تجربیات شغلی و دیگر فعالیت‌هایتان باشد.
  • مصاحبه: برخی دانشگاه‌ها و کشورها، ممکن است بخواهند با شما مصاحبه کنند تا بیشتر با شما آشنا شوند و از توانایی‌ها و نیازهای شما اطلاعات بیشتری بدست آورند. در کل، شما باید شرایط خاص دانشگاه و کشوری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را بررسی کنید و تمامی مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

هزینه های اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی

هزینه‌ی اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در خارج بسته به کشور و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید متفاوت است. برخی از هزینه‌های عمومی است که در مسیر اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل باید پرداخت کنید:

  • هزینه آزمون زبان: اگر در دانشگاه مورد نظر شما، برای پذیرش تحصیلی نیاز به آزمون زبان مانند TOEFL، IELTS، PTE و غیره دارند، شما باید هزینه این آزمون را پرداخت کنید.
  • هزینه ارسال مدارک: برای اخذ پذیرش تحصیلی، شاید بخواهید مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید. باتوجه به روش ارسال و کشور مقصد، هزینه‌های مختلفی پرداخت خواهید کرد.
  • هزینه تحصیل: هزینه تحصیل برای هر دانشگاه و کشور ممکن است متفاوت باشد. هزینه تحصیل شامل شهریه، مسکن، هزینه زندگی و دیگر هزینه‌های مربوط به تحصیلات شما است.
  • هزینه ویزا: بسته به کشوری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، شما باید هزینه ویزای لازم را پرداخت کنید.
  • هزینه بیمه: برخی دانشگاه‌ها ممکن است برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل، بیمه‌های خاصی را نیاز داشته باشند که هزینه‌های مربوط به آن را باید پرداخت کنید.

سخن پایانی

هزینه‌های پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیل در خارج، بستگی به کشور و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید دارد  اما جای نگرانی نیست، ما اینجا هستیم و با داشتن سال‌ها تجربه و تخصص در این زمینه، می‌توانیم اخذ پذیرش تحصیلی را به یک مسیر شیرین و دوست داشتنی برای شما تبدیل کنیم. فرقی نمی‌کند که شما قصد مهاجرت به ترکیه، آلمان، ایتالیا و… را دارید، تیم هما در این مسیر کنار شما خواهد بود و علاوه بر آن ما پاسخ‌گوی تمام سوالات شما در این زمینه به بهترین شکل ممکن هستیم. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی در پایین همین صفحه با کارشناسان موسسه بین المللی هما در ارتباط باشید. 

منبع

خدمات هما

اخذ وقت سفارت

وقت سفارت، یک مرحله مهم در فرآیند سفر به کشورهای خارجی است. اخذ وقت سفارت از کشورهای آلمان، ایتالیا و آمریکا، پروسه‌ای حساس است. گاها به دلیل پر بودن وقت‌ها ممکن است شما به راحتی نتوانید این روند را پیش ببرید. کارشناسان موسسه آموزشی و مهاجرتی هما با سال‌ها تجربه درخشان در زمینه اخذ وقت سفارت‌‌های آلمان، ایتالیا و آمریکا می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی