apple-icon-114x114

دانشگاه لومونوسف روسیه

دانشگاه لومونوسف روسیه دارای رنک 70 ان دانشگاه در مسکو واقع شد ه است .مدت تحصیل در رشته پزشکی در تمام دانشگاه های روسیه 6 سال است.دراین دانشگاه استثنا 7سال واین به دلیل یک سال کارورزی بیشتری که این دانشگاه دارد. دراین دانشگاه فقط تحصیل به زبان روسی امکان دارد و تدریس به زبان انگلیسی ندارد. به خاطر رنک بالای دانشگاه سخت گیری هایی نیز در زمینه تحصیل وجود دارد. این دانشگاه دارای آزمون ورودی است.شهریه دانشگاه حدود 7 تا8 هزار دلار در سال می باشد.

 

دانشگاه لومونوسف (Lomonosov) که با نام رسمی دانشگاه ملی پلی‌تکنیک موسکو شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های روسیه است. این دانشگاه به نام میخائیل لومونوسف نام‌گذاری شده که یکی از بزرگترین ریاضیدان‌ها، فیزیکدان‌ها و شاعر بزرگ روسی در قرن 18 میلادی بوده است. در این مقاله قرار است تا در مورد دانشگاه لومونوسف و شرایط پذیرش و تحصیل در آن صحبت کنیم. بنابراین اگر دوست دارید تا در مورد این دانشگاه بیشتر بدانید، تا انتهای مطلب با موسسه آموزشی و مهاجرتی هما همراه باشید.

دانشگاه لومونوسف؛ قطب علمی روسیه

اگر بخواهیم خیلی ساده در مورد دانشگاه لومونوسف صحبت کنیم، باید گفت که در سال 1755 تأسیس شد و از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از مراکز برتر آموزش و پژوهش در روسیه و جهان شناخته می‌شود.

این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده اصلی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله علوم ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی، علوم زمین و بیولوژی فعالیت می‌کنند. دانشگاه لومونوسف به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود.

نکته‌ای که باید در مورد این دانشگاه بدانید این است که آموزش در این دانشگاه به زبان روسیه انجام می‌شود.

تمام دانشجویان می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ثبت‌نام کنند. البته باید بدانید که برخلاف بیشتر دانشگاه‌های روسیه که تحصیل در آن 6 سال است، تحصیل در دانشگاه لومونوسف 7 سال به طول می‌انجامد که به دلیل دوره‌ی کارآموزی به مدت یک سال است.

شرایط پذیرش در دانشگاه لومونوسف

شرایط پذیرش در دانشگاه لومونوسف برای دانشجویان بین‌المللی ممکن است متفاوت باشد که وابسته به رشته تحصیلی مورد نظر و همچنین سطح تحصیلات متفاوت خواهد بود. اما مهمترین فاکتور این است که شما باید به زبان روسی مسلط باشید!

شرایط کلی برای پذیرش در این دانشگاه

  • تکمیل فرم درخواست: شما باید فرم درخواست آنلاین دانشگاه را تکمیل کنید و اطلاعات شخصی، تحصیلی و سوابق تحصیلی خود را وارد کنید.
  • ارائه مدارک تحصیلی: شما باید مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه دهید. به طور مثال اگر قصد تحصیل در رشته کارشناسی را دارید باید مدرک دیپلم معتبر را به دانشگاه ارائه دهید.
  • شرکت در آزمون ورودی: در برخی موارد، شما باید آزمون ورودی دانشگاه را بگذرانید. این آزمون ممکن است شامل آزمون‌های استاندارد مانند SAT یا ACT باشد.
  • شرکت در مصاحبه: در برخی موارد ممکن است تا نیاز باشد شما در یک مصاحبه آنلاین یا حضوری شرکت کنید. در این مصاحبه درباره تجربیات تحصیلی، هدف‌های شخصی و دلایلی که شما را به انتخاب دانشگاه لومونوسف ترغیب کرده‌اند، صحبت خواهید کرد.

شرایط پذیرش در دانشگاه لومونوسف در مقاطع مختلف

شرایط پذیرش در دانشگاه لومونوسف در مقاطع مختلف تحصیلی، از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، ممکن است متفاوت باشد. در ادامه، شرایط پذیرش در هر مقطع را بررسی می‌کنیم:

  • کارشناسی (Bachelor’s degree)

1.داشتن مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن.

2.ارائه مدارک تحصیلی معتبر

3.قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

4.در برخی رشته‌ها، مصاحبه ممکن است الزامی باشد.

  • کارشناسی ارشد (Master’s degree)

1.داشتن مدرک کارشناسی معتبر در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر.

2.ارائه مدارک تحصیلی معتبر

3.قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

4.ارائه توصیه‌نامه از اساتید

5.شرکت در مصاحبه

  • دکتری (PhD)

1.داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر.

2.ارائه مدارک تحصیلی معتبر

3.قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

4.ارائه پروپوزال تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی

امکانات دانشگاه لومونوسف

احتمالا تا به این‌جای کار متوجه شده‌اید که دانشگاه لومونوسف یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های روسیه و جهان است، به همین دلیل امکانات و منابع بسیاری را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم:

1.دانشگاه لومونوسف دارای یکی از بزرگترین کتابخانه‌های علمی در روسیه است. کتابخانه این دانشگاه دارای مجموعه‌ای گسترده از کتب، مقالات علمی، نشریات و دسترسی به پایگاه‌های داده‌های علمی است.

2.دانشگاه لومونوسف برخی از بهترین آزمایشگاه‌ها و تجهیزات پژوهشی را در زمینه‌های مختلف از جمله فیزیک، شیمی، بیولوژی و مهندسی دارد. این تجهیزات پیشرفته به دانشجویان و پژوهشگران امکان انجام تحقیقات پیشرفته را می‌دهد.

3.وجود فضاهای آموزشی مدرن و مجهز که شامل کلاس‌های درس، سالن‌های همایش، آزمایشگاه‌ها و امکانات آموزشی دیگر است.

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا خیلی ساده اما کاربردی در مورد دانشگاه لومونوسف صحبت کنیم. اگر شما قصد تحصیل در کشور روسیه را دارید، احتمالا این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای شما خواهد بود. اگر هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی برای گرفتن پذیرش در این کشور را دارید، تنها کافی است تا با موسسه آموزشی و مهاجرتی هما در ارتباط باشید.

هما بهترین انتخاب برای موفقیت

انتخاب بهترین دانشگاه ،
بهترین رشته
براساس داشته ها و توانمندی های شما

apple-icon-114x114
دیگر دانشگاه های همین کشور​
apple-icon-114x114
دانشگاه های دیگر کشور ها​

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی