apple-icon-114x114
آزمون-رایتنینگ-آیلتس

آزمون رایتنینگ آیلتس

آزمون رایتنینگ آیلتس یکی از بخش‌های  مهم این آزمون است که برای افرادی که می‌خواهند مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان را آغاز کنند، ارزش زیادی دارد. در این بخش، توانایی نوشتاری و ارائه نظرات و دیدگاه‌های متناسب با موضوعات مختلف تست می‌شود. تسلط بر مهارت‌های نوشتاری انگلیسی در این بخش از آزمون اهمیت بسیاری دارد، زیرا نمره‌ی بالا در این بخش می‌تواند در کسب نمره‌ی کلی موثر باشد و در عملیات مهاجرت یا تحصیل تاثیرگذار باشد. از این رو، در این مقاله به بررسی جزئیات این بخش و نکات کلیدی برای موفقیت در آن می‌پردازیم.

شرکت مهاجرتی هما به عنوان یک شرکت مهاجرتی متخصص، با تیمی مجرب و رویکردی کارآمد، به ارائه خدماتی با کیفیت در زمینه آمادگی برای این بخش از آزمون می‌پردازیم. هدف ما از ارائه این خدمات، کمک به متقاضیان برای کسب نمره‌های بالا در آزمون رایتنینگ آیلتس و در نتیجه، افزایش شانس موفقیت آنها در رسیدن به اهداف مهاجرتی و تحصیلی است. ( هما بهترین انتخاب تا موفقیت )

رایتنینگ-آیلتس
رایتنینگ آیلتس

بخش نوشتاری (WRITING) رایتنینگ آیلتس

در آزمون آیلتس بخش نوشتاری یا رایتینگ آیلس شامل دو مدل می باشد. مد آکادمیک (Academic) و عمومی (General) است که هر یک شامل دو قسمت هستند.

برای این بخش از آزمون، یک‌ ساعت زمان در نظر گرفته شده است که داوطلبان در آن مدت می بایست دو موضوع را به رشته تحریر درآورند.

در هر مدل، داوطلب باید 20 دقیقه برای قسمت اول (150 کلمه) و 40 دقیقه برای قسمت دوم (250 کلمه) وقت دارد.

پیشنهاد می‌شود که داوطلبان بیست‌ دقیقه اول را به نوشتن متن اول با حداقل ۱۵۰ واژه اختصاص داده و چهل دقیقه باقی‌مانده را صرف پاسخ به سوال دوم با حداقل ۲۵۰ واژه کنند. به پاسخ‌هایی که کمتر از این‌ میزان واژه داشته‌ باشند نمره کامل داده نخواهدشد.

در موضوع اول، به داوطلب یک جدول یا نمودار داده شده و از او خواسته می شود تا اطلاعات نمایش‌ داده شده در جدول را با جملات خود توضیح دهد.

موضوع دوم، در قالب یک سوال از داوطلب خواهد خواست تا نظر یا عقیده موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مسئله بیان کند.

 

General-Training-Writing
General Training Writing

بخش General Training Writing
زمان: ۶۰ دقیقه

شما برای دو موضوع متفاوت باید متنی بنویسید.

تسک 1 writing در مقایسه با تسک دوم تقریبا راحت­‌تر بوده و نمره کمتری دارد.

در موضوع اول (TASK 1) باید نامه‌ای به شخصی فرضی بنویسد و در آن مسئله یا مشکلی را شرح دهید. نامه شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر نامه‌ای کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

در موضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشائی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

عموماً سوالات در این بخش آزمون رایتنینگ آیلتس سه دسته هستند:

Formal letter
Semi-formal letter
Informal letter (also known as personal letter)

 

Academic-Writing
Academic Writing

بخش Academic Writing
زمان: ۶۰ دقیقه

شما برای دو موضوع متفاوت باید متنی بنویسید.

در موضوع اول (TASK 1) باید در مورد جدول یا نموداری که به شما داده شده‌است، توضیح دهید. انشا شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. اگر انشائی کمتر از ۱۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۲۰ دقیقه از وقت را به موضوع اول اختصاص دهید.

عموماً در تسک 1 آکادمیک مباحث زیر مورد بحث قرار میگیرد:

Bar chart
Pie chart
Line graph
Table
Diagram
Flow chart
Map
Process
Multiple charts
در موضوع دوم (TASK 2) باید نظر موافق یا مخالف خود را نسبت به یک مساله بیان کنید و باید حداقل ۲۵۰ کلمه در مورد آن بنویسید. اگر انشایی کمتر از ۲۵۰ کلمه داشته باشد، از آن نمره کم خواهد شد. بهتر است ۴۰ دقیقه از وقت را به موضوع دوم اختصاص دهید.

تسک دو در آزمون آکادمیک و جنرال رایتنینگ آیلتس تقریبا مشابه بوده ولی مهم‌ترین تفاوت قابل توجه موضوعاتی است که در سوال­ها از آنها استفاده می‌­شود. در آزمون آکادمیک موضوعات تخصصی تر بوده و نیاز به لغات آکادمیک بیشتر جهت پاسخگویی دارند.

قالب نوع سوالات تسک دوم شامل:

Advantage/disadvantage
Agree/disagree
Discussion
Cause and effect
Problem and solution
Two-part question

نمره-دهی-رایتینگ-آیلتس
نمره دهی رایتینگ آیلتس

نمره دهی رایتینگ آیلتس

همان‌طور که می‌دانید، بخش رایتینگ آیلتس، بخش متفاوتی است و نمره‌دهی‌اش هم با سه بخش دیگر یعنی ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تفاوت‌های زیادی دارد. بخش رایتنینگ آیلتس یک بخش تشریحی است. با این‌حال نگران نباشید، این‌طور نیست که تصحیح کننده‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. نمره دهی بخش رایتینگ هم چهارچوبی دارد که زبانشناس در این مطلب برای‌تان حسابی موشکافی می‌کند.

رایتنینگ آیلتس دو تسک دارد؛ یعنی شما برای عبور از این مرحله، باید با دو غول تسک ۱ و تسک ۲ بجنگید. تسک ۱ از شما می‌خواهد اطلاعات را از روی جدول یا نموداری استخراج کنید و تسک ۲ بهتان موضوع مقاله می‌دهد؛ البته یادتان نرود ضریب تسک ۲ دوبرابر تسک ۱ است و برای همین بیشتر آیلتس دهندگان از تسک ۲ شروع می‌کنند.

Task Response
این معیار، به درک شما از سوالات و فهم کامل منظور سوال نمره می‌دهد. برای گرفتن بالاترین نمره در این معیار باید به طور کامل به تمام بخش‌های سوال پاسخ بدهید.

Coherence and Cohesion
معیار دوم، انسجام و ساختار استاندارد متن‌تان را زیر ذره‌بین می‌‌برد؛ آیا متن شما انسجام معنایی دارد؟ پارگراف‌ها، ارتباط معنایی دارند؟ چطور ایده‌تان را شرح داده‌اید؟

Lexical Resource
این معیار رایتنینگ آیلتس، بررسی کننده‌ي دانش لغتی شما است. چقدر لغات را می‌شناسید؟ آیا می‌توانید از لغت‌های متنوع استفاده کنید؟ آیا دایره‌ی لغات‌تان شعاع قابل‌قبولی دارد؟

Grammatical Range and Accuracy
معیار Grammatical Range and Accuracy، گرامر سنج آزمون است و مهارت‌های شما را در زمینه‌ی گرامر می‌سنجد. آیا می‌توانید از جملات پیچیده استفاده کنید؟

به طور کلی، نمره رایتنینگ آیلتس این اطلاعات را در مورد شما می‌دهد:

نمره دهی رایتینگ آیلتس

نمره رایتینگ این نمره چه می‌گوید؟
9 کسی که توانسته نمره‌ی ۹ را از رایتینگ آیلتس بگیرد، هم در تسک ۱ و هم در تسک ۲، یعنی توانسته به هر چهار معیار پاسخ کاملی بدهد. نمره‌ی ۹ به دیگران اعلام می‌کند این آزمون دهنده، سوال‌ها را کامل متوجه می‌شود، پاسخ‌های منطقی می‌دهد و بخشی از سوال را جا نمی‌اندازد. نوشته‌هایش انسجام دارند و ایده را به خوبی بسط داده و نتیجه‌ی منطقی گرفته است. از لغات متنوع و منعطفی استفاده کرده است و از نظر گرامر، انواع ساختارها را به درستی استفاده کرده و تنها به جمله‌های ساده بسنده نکرده است.
8 نمره‌ی ۸ رایتینگ آیلتس یعنی گیرنده‌ی این نمره، بخش‌های اصلی سوال را درک می‌کند و پاسخ می‌دهد، متن‌هایش نظم منطقی دارند و پراکنده‌نویسی نمی‌کند، پاراگراف‌بندی قابل قبولی دارد، دایره‌ی لغاتش وسیع است هر چند ممکن است در مواقعی انتخاب لغت خوبی نداشته باشد و در نهایت بخش عمده‌ی جمله‌هایش، از غلط‌های گرامری خالی هستند.
7 نمره‌ی ۷ رایتنینگ آیلتس هم اعلام می‌کند صاحب نمره بخش‌های عمده‌ی سوال را درک می‌کند و پاسخ می‌دهد هر چند می‌توانست پاسخ‌های بهتری ارائه دهد، متن قابل قبولی ارائه می‌دهد و از موضوع چندان منحرف نمی‌شود، دامنه لغات قابل قبولی دارد، هر چند گاهی کلمه‌ها را اشتباه انتخاب می‌کند، در بخش گرامر هم از ساختارهای درست استفاده می‌کند، هر چند ممکن است جملات چندان پیچیده‌ای به کار نبرد.
6 نمره‌ی ۶ یعنی آزمون دهنده بخش‌های عمده‌ی سوال را درک می‌کند، پاسخ‌های درست می‌دهد، هر چند ممکن است بهترین پاسخ نباشند، به کلیات پاسخ درست می‌دهد اما ممکن است در جزئیات مشکل داشته باشد، کلیت متنش قابل قبول و شفاف است اما ممکن است گاهی ربط بین پاراگراف‌ها نامشخص باشد، دایره‌ی لغات متوسطی دارد، از لغات خوبی استفاده می‌کند اما گاهی در انتخاب کلمات اشتباه می‌کند، در بخش گرامر از ساختارهای ساده و پیچیده استفاده می‌کند اما گاهی در استفاده از گرامر اشتباه می‌کند.
5 نمره ۵ رایتنینگ آیلتس، به سوالات پاسخ می‌دهد اما ممکن است پاسخش چندان کامل نباشد یا بخش‌هایی از سوال را جا بیندازد، لحن یک‌دستی ندارد، متن‌هایش منظور کلی را می‌رسانند اما در شرح و بسط چندان خوب عمل نمی‌کند، دامنه‌ی لغاتش نسبتا محدود است، از ساختارهای محدودی در جمله‌هایش استفاده می‌کند و اشتباهات گرامری دارد.
4 در نمره دهی رایتنینگ آیلتس نمره‌ی ۴ گویای این حقیقت است که آزمون دهنده نمی‌تواند به بخش‌های اصلی سوال پاسخ‌های کاملی بدهد، در تشخیص قسمت‌های اصلی سوال دچار مشکل است، متنش انسجام لازم را ندارد، از لغات مشهور و ابتدایی استفاده می‌کند و ساختار گرامری جمله‌هایش ساده و دم‌دستی است.
3 نمره ۳ به معنای این است که گیرنده‌ی این نمره، متوجه منظور سوال نشده است، متنش پراکنده است و پاراگراف‌ها در راستای هم نیستند، از لغات محدودی استفاده می‌کند و نمی‌تواند جمله‌های درستی بنویسد.
2 نمره ۲ یعنی این شرکت کننده متوجه منظور سوال نشده و پاسخ بی‌ربطی داده است، متنش ناقص است یا عبارت‌های حفظ شده می‌نویسد، حتی ساختار جمله‌های ساده را هم اشتباه می‌نویسد.
1 نمره‌ی ۱ یعنی گیرنده‌ی این نمره مهارت نوشتن ندارد و متوجه منظورها نمی‌شود.
0 نمره‌ی ۰ به معنای غیبت در امتحان و یا دادن پاسخ‌های آماده و حفظ شده است.

 

 

homaic.com
مرکز مهاجرتی هما

تماس با کارشناسان هما:
02191010246

09921066205

09362552218

09360616519

تگ ها : رایتنینگ آیلتس #نمره دهی رایتینگ آیلتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =

فهرست مطالب

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی