apple-icon-114x114

مقطع تحصیلی Ph-D و اطلاعات تکمیلی در مورد این مقطع

Ph.D
معمولا مقطع دکتری یا PhD در کشورهای مختلف جهان در حدود 3 الی 4 سال طول کشیده و دانشجویان جهت اخذ پذیرش از این مقطع تحصیلی نیازمند ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبری هستند. برنامه تحصیلی این مقطع تحصیلی همانند مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متنوع بوده و دانشجویان می توانند با توجه به علایق و خواسته های خود برنامه تحصیلی ایده آلی را انتخاب کرده و به ادامه تحصیل بپردازند. این مقطع تحصیلی هم دارای دروس نظری و هم پژوهشی می باشد. دانشجویان ابتداء دروس نظری را پشت سرگذاشته و سپس وارد آزمون جامع یا comprehensive exam می شوند. پس از قبولی از این آزمون است که دانشجوی دکتری موضوع رساله خود را انتخاب و وارد فاز پژوهشی می شود.
مقطع تحصیلی Ph-D و اطلاعات تکمیلی در مورد این مقطع

مقطع تحصیلی Ph-D . (دکتری) یکی از بالاترین مراحل تحصیلی است که می‌توانید در آن مشغول به تحصیل شوید.

این مقطع تحصیلی برای دانشجویانی است که علاقه‌مند به ادامه تحصیلات پس از مقطع کارشناسی ارشد هستند و مایل به پژوهش‌های پیشرفته و تخصصی در زمینه‌های مختلف هستند.

در این مقطع تحصیلی، دانشجویان باید پایان‌نامه دکتری خود را تهیه و در زمینه پژوهشی خود تحقیقات انجام دهند. این پژوهش‌ها معمولاً به صورت مستقل و با استفاده از روش‌های پژوهشی تخصصی انجام می‌شود.

هدف اصلی دوره دکتری، آماده‌سازی دانشجویان برای فعالیت در صنعت، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، دولت، و یا به صورت مستقل در زمینه تحقیقات و پژوهش است.

دوره دکتری در معماری، فن‌آوری اطلاعات، مهندسی، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، حقوق، زبان‌شناسی، فلسفه و زیست‌شناسی و زمینه‌های دیگر قابل دسترسی است.

برخی از رشته‌های تحصیلی، دوره دکتری تا ۷ سال هم ممکن است طول بکشد. پایان دوره دکتری، دانشجویان باید مقاله‌ای را با عنوان پایان‌نامه دفاع کنند و به دفاع از آن بپردازند.

در مقطع تحصیلی Ph-D چه چیزی آموزش داده می شود؟

مقطع تحصیلیPh-D  یا دکترا، دانشجویان علاوه بر پایان‌نامه خود که باید یک تحقیق پژوهشی اصلی و مستقل را انجام دهند، باید در دوره دانشگاهی خود درگیر با پژوهش‌های پیشرفته در حوزه تخصصی خود شوند.

در این مقطع، دانشجویان باید توانایی تحلیل و بررسی مشکلات پیچیده و جدید در حوزه تخصصی خود را داشته باشند و با استفاده از دانش و تکنیک‌های پیشرفته، مسائل پیش‌روی جامعه و صنعت را حل کنند.

به طور کلی، برنامه‌های دکترا در حوزه‌های مختلف، شامل درس‌هایی در حوزه تحقیق و پژوهش، دانش تخصصی در حوزه اصلی تحصیلی، نوآوری، روش‌های تحلیل داده، تکنیک‌های محاسباتی، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و … می‌باشند. علاوه بر اینها، دانشجویان باید توانایی‌های مهارت‌های ارتباطی، رهبری، ارزیابی و ارائه اطلاعات پژوهشی را نیز پیدا کنند.

به عنوان جمع بندی باید گفت….

در این بخش سعی کردیم تا در مورد مقطع تحصیلی دکتری و شرایط و تحصیل در این مقطع صحبت کنیم.

در تیم هما ما به شما کمک خواهیم کرد تا به سادگی هرچه تمام‌تر در مقطع تحصیلی دلخواه خود پذیرش بگیرید و مشغول به تحصیل شوید. کافی است تا با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره کمک بگیرید.

فرصت های جدید

محل اسکان – دو وعده غذای گرم
مدت زمان انجام پروسه ۳ تا ۴ ماه
پایه حقوق دریافتی ۷۵۰۰ ریال قطر – تقریبا ۱۲۰ میلیون تومان
هر ۴ ماه ۱۵ روز مرخصی با بلیط رفت و برگشت به ایران

دریافتی ماهانه۴۰۰ تا ۵۵۰ ریال عمان
ماهانه تقریبا ۸۳ میلیون تومان
محل اسکان – خانواده از ابتدا همراه – بیمه
مدت زمان انجام‌پروسه ۳ تا ۴ ماه 
دسترسی به‌ بازار کار جهانی

فشرده و ترمیک
مرداد ۱۴۰۳
ویژه شاغلین
با هدیه ۱۰۰ هزار تومانی